Obsahem mé bakalářské práce ''Připravenost dětí do první třídy základní školy‘‘ je vývoj dítěte od prenatálního období po předškolní věk. Dále je v ní zařazeno vymezení pojmů jako školní zralost, školní úspěšnost, odklad školní docházky a předčasný nástup. Uvádí nejčastější metodu ke zjištění školní připravenosti. Zabývá se metodami, které jsou vhodné pro reedukaci školní nezralosti a na základě případové studie poukazuje na důležitost spolupráce rodiny a školy.
Anotace v angličtině
This bachelor work '' The children school preparedness‘‘ describes the evolution of a child since the prenatal period till the preschool age. There are also defined and described terms like the school maturity, the school fruitfulness, the delayed school attendance and the unripe accession. The work mentions the most frequent method of the school preparedness recognition. Next the work deal with the methods suitable for reeducation of the school immaturity. It also shows - based on the case study - the importance of the cooperation between the family and the school.
Klíčová slova
Školní zralost, školní úspěšnost, odklad školní docházky, předčasný nástup, metoda pracovních listů, metoda dobrého startu.
Klíčová slova v angličtině
School maturity, school preparedness, delay school attendance, unripe accession, method jobsheet, methody good start.
Rozsah průvodní práce
55 s., 10 s. obr. příloh
Jazyk
CZ
Anotace
Obsahem mé bakalářské práce ''Připravenost dětí do první třídy základní školy‘‘ je vývoj dítěte od prenatálního období po předškolní věk. Dále je v ní zařazeno vymezení pojmů jako školní zralost, školní úspěšnost, odklad školní docházky a předčasný nástup. Uvádí nejčastější metodu ke zjištění školní připravenosti. Zabývá se metodami, které jsou vhodné pro reedukaci školní nezralosti a na základě případové studie poukazuje na důležitost spolupráce rodiny a školy.
Anotace v angličtině
This bachelor work '' The children school preparedness‘‘ describes the evolution of a child since the prenatal period till the preschool age. There are also defined and described terms like the school maturity, the school fruitfulness, the delayed school attendance and the unripe accession. The work mentions the most frequent method of the school preparedness recognition. Next the work deal with the methods suitable for reeducation of the school immaturity. It also shows - based on the case study - the importance of the cooperation between the family and the school.
Klíčová slova
Školní zralost, školní úspěšnost, odklad školní docházky, předčasný nástup, metoda pracovních listů, metoda dobrého startu.
Klíčová slova v angličtině
School maturity, school preparedness, delay school attendance, unripe accession, method jobsheet, methody good start.
Zásady pro vypracování
Vývojové zvláštnosti předškolního věku.
Školní zralost, odklad školní docházky, možnost zařazení zralých pětiletých dětí do školní docházky.
Práce učitelek mateřských škol s dětmi předškolního věku.
Případová studie, příprava na vyučování pětiletých dětí.
Zásady pro vypracování
Vývojové zvláštnosti předškolního věku.
Školní zralost, odklad školní docházky, možnost zařazení zralých pětiletých dětí do školní docházky.
Práce učitelek mateřských škol s dětmi předškolního věku.
Případová studie, příprava na vyučování pětiletých dětí.
Seznam doporučené literatury
KLÉGROVÁ, J. Máme doma prvňáčka. 1. vyd. Praha: Mladá fronta, 2003. ISBN 80-204-1020-1
LANGMEIER, J., LANGMEIER, M., KREJČÍŘOVÁ, D. Vývojová psychologie. 1. vyd. Praha: Nakladatelství H H, 1998. ISBN 80-86022-37-4
MATĚJČEK, Z. Co, kdy a jak ve výchově dětí. 3.vyd. Praha: Portál, 2000. ISBN 80-7178-494-X
PIAGET, J., INHELDEROVÁ, B. Psychologie dítěte. 3.vyd. Praha: Portál, 2000. ISBN 80-7178-407-9
SMAHEL, R. Duševní vývoj a duchovní zrání dítěte. 2.vyd. Olomouc: Matice Cyrilometodějská, 1997.
Seznam doporučené literatury
KLÉGROVÁ, J. Máme doma prvňáčka. 1. vyd. Praha: Mladá fronta, 2003. ISBN 80-204-1020-1
LANGMEIER, J., LANGMEIER, M., KREJČÍŘOVÁ, D. Vývojová psychologie. 1. vyd. Praha: Nakladatelství H H, 1998. ISBN 80-86022-37-4
MATĚJČEK, Z. Co, kdy a jak ve výchově dětí. 3.vyd. Praha: Portál, 2000. ISBN 80-7178-494-X
PIAGET, J., INHELDEROVÁ, B. Psychologie dítěte. 3.vyd. Praha: Portál, 2000. ISBN 80-7178-407-9
SMAHEL, R. Duševní vývoj a duchovní zrání dítěte. 2.vyd. Olomouc: Matice Cyrilometodějská, 1997.