Diplomová práce je zaměřena na téma fundraisingu, marketingu a prostřednictvím
příslušných metod získání cílové finanční částky pro podporu speciální léčby jedince.V teoretické části jsou posuzovány poznatky z oblasti fundraisingu, chování dárců, fundraisingových strategií, marketingové komunikace, vztahového marketingu a aktuálním trendům v oblasti podpory darování, chování dárců či měření úspěšnosti fundraisingových aktivit. Dále jsou analyzovány užívané fundraisingové aktivity, současný rozpočet a zdroje jeho pokrytí a je zjištěn plán na následující rok a s ním i možnosti nových způsobů financování. Je vytvořeno dotazníkové šetření s cílem zjistit motivaci a chování dárců a následné poznatky jsou shrnuty SWOT analýzou. Na základě těchto zjištěných skutečností je nastaven cíl projektu a jeho dílčí cíle, charakteristika dárce, akční plány. Dále je nastavena fundraisingová strategie a rozpočet pro celkový rok a také pro podcíl účasti na delfinoterapii. Akční plány jsou rozděleny do tří hlavních dílčích cílů, a to rozšíření komunikace s dárci a tím i jejich udržení, organizace online crowdfundingové kampaně pro získání financí na delfinoterapii a také organizace benefičního koncertu pro získání financí pro vedlejší náklady. Závěrem je projekt podroben rizikové, časové a nákladové
analýze.
Anotace v angličtině
The thesis focuses on fundraising, marketing, and these methods of raising a target amount of money to support special treatment for an individual. In the theoretical part, the findings from the field of fundraising, donor behavior, fundraising strategies, marketing communication, relationship marketing, and current trends in donor support, donor behavior, or measuring the success of fundraising activities are assessed. Furthermore, the fundraising activities used, the current budget, and sources of its coverage are analyzed and the plan for the coming year is identified, along with the possibilities of new funding methods. A questionnaire survey was developed to determine donor motivation and behaviour and the subsequent findings were summarised by a SWOT analysis. Based on these findings, the project goal and sub-goals, donor characteristics, and action plans were set. A fundraising strategy and budget for the overall year and also for the sub-goal of participation in dolphin therapy were set. The action plans were divided into 3 main action plans, namely expanding communication with donors and thus retaining them, organizing an online crowdfunding campaign to raise funds for dolphin therapy, and also organizing a benefit concert to raise funds for incidental costs. Finally, the project was subjected to a risk, time, and cost analysis.
fundraising, relationship marketing, donation campaign, crowdfunding,
fundraising strategy, fundraising event, special treatment of individual
Rozsah průvodní práce
119
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce je zaměřena na téma fundraisingu, marketingu a prostřednictvím
příslušných metod získání cílové finanční částky pro podporu speciální léčby jedince.V teoretické části jsou posuzovány poznatky z oblasti fundraisingu, chování dárců, fundraisingových strategií, marketingové komunikace, vztahového marketingu a aktuálním trendům v oblasti podpory darování, chování dárců či měření úspěšnosti fundraisingových aktivit. Dále jsou analyzovány užívané fundraisingové aktivity, současný rozpočet a zdroje jeho pokrytí a je zjištěn plán na následující rok a s ním i možnosti nových způsobů financování. Je vytvořeno dotazníkové šetření s cílem zjistit motivaci a chování dárců a následné poznatky jsou shrnuty SWOT analýzou. Na základě těchto zjištěných skutečností je nastaven cíl projektu a jeho dílčí cíle, charakteristika dárce, akční plány. Dále je nastavena fundraisingová strategie a rozpočet pro celkový rok a také pro podcíl účasti na delfinoterapii. Akční plány jsou rozděleny do tří hlavních dílčích cílů, a to rozšíření komunikace s dárci a tím i jejich udržení, organizace online crowdfundingové kampaně pro získání financí na delfinoterapii a také organizace benefičního koncertu pro získání financí pro vedlejší náklady. Závěrem je projekt podroben rizikové, časové a nákladové
analýze.
Anotace v angličtině
The thesis focuses on fundraising, marketing, and these methods of raising a target amount of money to support special treatment for an individual. In the theoretical part, the findings from the field of fundraising, donor behavior, fundraising strategies, marketing communication, relationship marketing, and current trends in donor support, donor behavior, or measuring the success of fundraising activities are assessed. Furthermore, the fundraising activities used, the current budget, and sources of its coverage are analyzed and the plan for the coming year is identified, along with the possibilities of new funding methods. A questionnaire survey was developed to determine donor motivation and behaviour and the subsequent findings were summarised by a SWOT analysis. Based on these findings, the project goal and sub-goals, donor characteristics, and action plans were set. A fundraising strategy and budget for the overall year and also for the sub-goal of participation in dolphin therapy were set. The action plans were divided into 3 main action plans, namely expanding communication with donors and thus retaining them, organizing an online crowdfunding campaign to raise funds for dolphin therapy, and also organizing a benefit concert to raise funds for incidental costs. Finally, the project was subjected to a risk, time, and cost analysis.
fundraising, relationship marketing, donation campaign, crowdfunding,
fundraising strategy, fundraising event, special treatment of individual
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
I.Teoretická část
Zpracujte literární rešerši v oblasti využití marketingu ve fundraisingu, zhodnoťte teoretické poznatky.
II. Praktická část
Analyzujte současný stav používaných marketingových prostředků na získání finanční podpory léčby jedince.
Navrhněte marketingový projekt k získání potřebného objemu finančních prostředků.
Vypracujte časovou, nákladovou a rizikovou analýzu.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
I.Teoretická část
Zpracujte literární rešerši v oblasti využití marketingu ve fundraisingu, zhodnoťte teoretické poznatky.
II. Praktická část
Analyzujte současný stav používaných marketingových prostředků na získání finanční podpory léčby jedince.
Navrhněte marketingový projekt k získání potřebného objemu finančních prostředků.
Vypracujte časovou, nákladovou a rizikovou analýzu.
Závěr
Seznam doporučené literatury
POTOCAN, Vojko; ÜNĞAN, Mustafa C. a NEDELKO, Zlatko. Handbook of Research on Managerial Solutions in Non-Profit Organizations. Online, PDF. Hershey, PA: Information Science Reference. Online. IGI Global, 2017. ISBN 9781522507314. Dostupné z: https://doi.org/https://doi.org/10.4018/978-1-5225-0731-4. [cit. 2023-11-02].
SCHARF, Kimberly A. a TONIN, Mirco. The economics of philanthropy: donations and fundraising. Online, PDF. CESifo Seminar Series. Cambridge: The MIT Press, 2018. ISBN 9780262348041. Dostupné z: https://proxy.k.utb.cz/login?url=https://doi.org/10.7551/mitpress/11694.001.0001?locatt=mode:legacy. [cit. 2023-11-02].
TAJTÁKOVÁ, Mária; NOVÁ, Jana a BEDŘICH, Ladislav, Marketing neziskových organizácií, športu a kultúry. Bratislava: Wolters Kluwer, 2016. ISBN 9788081684074.
VÍT, Petr. Praktický právní průvodce pro neziskové organizace. Praha: Grada, 2015. ISBN 9788024754772.
WORTH, Michael J. Fundraising: principles and practice. Online, PDF. Los Angeles: SAGE, 2016. ISBN 9781483319520. Dostupné z: https://proxy.k.utb.cz/login?url=https://sk.sagepub.com/books/fundraising-principles-and-practice. [cit. 2023-11-02].
Seznam doporučené literatury
POTOCAN, Vojko; ÜNĞAN, Mustafa C. a NEDELKO, Zlatko. Handbook of Research on Managerial Solutions in Non-Profit Organizations. Online, PDF. Hershey, PA: Information Science Reference. Online. IGI Global, 2017. ISBN 9781522507314. Dostupné z: https://doi.org/https://doi.org/10.4018/978-1-5225-0731-4. [cit. 2023-11-02].
SCHARF, Kimberly A. a TONIN, Mirco. The economics of philanthropy: donations and fundraising. Online, PDF. CESifo Seminar Series. Cambridge: The MIT Press, 2018. ISBN 9780262348041. Dostupné z: https://proxy.k.utb.cz/login?url=https://doi.org/10.7551/mitpress/11694.001.0001?locatt=mode:legacy. [cit. 2023-11-02].
TAJTÁKOVÁ, Mária; NOVÁ, Jana a BEDŘICH, Ladislav, Marketing neziskových organizácií, športu a kultúry. Bratislava: Wolters Kluwer, 2016. ISBN 9788081684074.
VÍT, Petr. Praktický právní průvodce pro neziskové organizace. Praha: Grada, 2015. ISBN 9788024754772.
WORTH, Michael J. Fundraising: principles and practice. Online, PDF. Los Angeles: SAGE, 2016. ISBN 9781483319520. Dostupné z: https://proxy.k.utb.cz/login?url=https://sk.sagepub.com/books/fundraising-principles-and-practice. [cit. 2023-11-02].
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, schémata, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Otázky vedoucího práce: doc. Mgr. Jan Kramoliš, Ph.D.
1. Co bude z vašich návrhů realizováno? (zodpovězeno zcela)
2. Jaké myslíte, že jsou reálné šance na získání všech potřebných peněžních prostředků na delfinoterapii? (zodpovězeno zcela)
Otázky oponenta práce: Ing. Petra Barešová, MSc., Ph.D.
1. Proč jste jednotlivé akční plány nezpracovala více do detailů? (zodpovězeno částečně)
2. Kdybyste měla zpracovat analýzu konkurenčních projektů, jaké by to byly a proč? (zodpovězeno zcela)
doc. PhDr. Dana Linhartová, CSc.: Proč jste si zvolila právě dané téma? (zodpovězeno zcela). Cílem Vaší DP je získání finančních prostředků, to je opravdu cíl DP? (zodpovězeno částečně). Co bylo cílem dotazníkového šetření? (zodpovězeno zcela). Uvažovala jste v rámci DP o rozhovoru s rodinným příslušníkem daného dítěte? (zodpovězeno zcela).