Diplomová práce se zabývá právní ochranou spotřebitele ve vztahu k obchodním řetězcům působícím v Česku. Úkolem práce bylo zmapovat celou problematiku a navrhnou opatření, která pomohou ke zlepšení situace v této oblasti.
Z provedené analýzy vyplynulo, že v podmínkách České republiky nejsou vztahy mezi obchodními řetězci a spotřebiteli na takové úrovni, aby byly plně v souladu s právními, ale i etickými normami. Navrhovaná opatření mohou tuto situaci zlepšit.
Anotace v angličtině
The master thesis discusses with legal protection of consumer in relationship to chain trades in the Czech republic. Assignment was: to monitor problems and to suggest steps with can help to improve situation in this area.
I did analysis in the Czech republic. I suppose that relatinships between chain trades and consumer have not classe and relatinships are not in accord with law and with ethic norm. I suggest steps and this steps can improve situation.
Klíčová slova
spotřebitel, obchodní řetězec, nakupující, prodávající, právní ochrana, ochrana spotřebitele, reklama, tuzemský trh, služby, zákazník, zisk, nekalá soutěž, obchodní podmínky, cenová nabídka, obchodní značka, obchodní inspekce, legislativa.
Diplomová práce se zabývá právní ochranou spotřebitele ve vztahu k obchodním řetězcům působícím v Česku. Úkolem práce bylo zmapovat celou problematiku a navrhnou opatření, která pomohou ke zlepšení situace v této oblasti.
Z provedené analýzy vyplynulo, že v podmínkách České republiky nejsou vztahy mezi obchodními řetězci a spotřebiteli na takové úrovni, aby byly plně v souladu s právními, ale i etickými normami. Navrhovaná opatření mohou tuto situaci zlepšit.
Anotace v angličtině
The master thesis discusses with legal protection of consumer in relationship to chain trades in the Czech republic. Assignment was: to monitor problems and to suggest steps with can help to improve situation in this area.
I did analysis in the Czech republic. I suppose that relatinships between chain trades and consumer have not classe and relatinships are not in accord with law and with ethic norm. I suggest steps and this steps can improve situation.
Klíčová slova
spotřebitel, obchodní řetězec, nakupující, prodávající, právní ochrana, ochrana spotřebitele, reklama, tuzemský trh, služby, zákazník, zisk, nekalá soutěž, obchodní podmínky, cenová nabídka, obchodní značka, obchodní inspekce, legislativa.
Prezentujte legislativu zaměřenou na ochranu spotřebitele v ČR a ve světě.
II. Praktická část
Popište a zhodnoťte obchodní řetězce a spotřebitele v kontextu historického vývoje a nových trendů v ČR, EU a ve světě.
Popište a analyzujte současnou situaci v oblasti ochrany spotřebitele v ČR.
Navrhněte kroky a opatření, která povedou ke zlepšení situace.
Zhodnoťte ekonomické i jiné dopady předchozích opatření a přínos pro společnost a vzájemný vztah obchodník {-} zákazník.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
I. Teoretická část
Prezentujte legislativu zaměřenou na ochranu spotřebitele v ČR a ve světě.
II. Praktická část
Popište a zhodnoťte obchodní řetězce a spotřebitele v kontextu historického vývoje a nových trendů v ČR, EU a ve světě.
Popište a analyzujte současnou situaci v oblasti ochrany spotřebitele v ČR.
Navrhněte kroky a opatření, která povedou ke zlepšení situace.
Zhodnoťte ekonomické i jiné dopady předchozích opatření a přínos pro společnost a vzájemný vztah obchodník {-} zákazník.
Závěr
Seznam doporučené literatury
1. HULVA, T. Právo ochrany spotřebitele pro neprávníky. Praha: ASPI, 2006. 360 s. ISBN 80-7357-172-2
2. PELIKÁN, T., BOHŮNKOVÁ, K. Jak předcházet konfliktům a urovnávat spory - Prodávající a spotřebitel. Praha: Spotřebitel.cz, 2006. 208 s. ISBN 80-239-4294-8
3. Zákon o ochraně spotřebitele - úplné znění. Ostrava: Sagit, 2006. 144 s. ISBN 80-7208-515-6
4. Občanský zákoník. Brno: Computer Press, 2006. 237 s. ISBN 80-251-1175-X
Seznam doporučené literatury
1. HULVA, T. Právo ochrany spotřebitele pro neprávníky. Praha: ASPI, 2006. 360 s. ISBN 80-7357-172-2
2. PELIKÁN, T., BOHŮNKOVÁ, K. Jak předcházet konfliktům a urovnávat spory - Prodávající a spotřebitel. Praha: Spotřebitel.cz, 2006. 208 s. ISBN 80-239-4294-8
3. Zákon o ochraně spotřebitele - úplné znění. Ostrava: Sagit, 2006. 144 s. ISBN 80-7208-515-6
4. Občanský zákoník. Brno: Computer Press, 2006. 237 s. ISBN 80-251-1175-X