Tématem diplomové práce je edukace v oblasti ochrany obyvatelstva. Cílem je vytvořit vizualizaci aplikace, prostřednictvím které by bylo možné vzdělávat obyvatele v této oblasti.
Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část je zaměřena na ochranu
obyvatelstva, vzdělávání a vývojové prostředí. V praktické části je definováno uživatelské
rozhraní a současný stav edukace v oblasti ochrany obyvatelstva. Dále jsou zde prezentovány
výsledky dotazníkového šetření k hernímu prostředí a také dva řízené rozhovory. Hlavním
výstupem je návrh modelu vzdělávací aplikace a následná vizualizace. V závěru práce je
provedeno celkové zhodnocení dosažených výsledků a navrženého řešení.
Anotace v angličtině
The topic of the thesis is education in the field of population protection. The goal is to create a visualization of the application through which it would be possible to educate residents in this area. The work is divided into a theoretical and a practical part. The theoretical part is focused on population protection, education and development environment. In the practical part, the user interface and the current state of education in the field of population protection are defined. Furthermore, the results of a questionnaire survey on the gaming environment and also two controlled interviews are presented here. The main output is the design of the educational application model and subsequent visualization. At the end of the thesis, an overall evaluation of the achieved results and the proposed solution is carried out.
application visualization, education, flowcharts, population protection
Rozsah průvodní práce
127 s. (146 472 znaků).
Jazyk
CZ
Anotace
Tématem diplomové práce je edukace v oblasti ochrany obyvatelstva. Cílem je vytvořit vizualizaci aplikace, prostřednictvím které by bylo možné vzdělávat obyvatele v této oblasti.
Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část je zaměřena na ochranu
obyvatelstva, vzdělávání a vývojové prostředí. V praktické části je definováno uživatelské
rozhraní a současný stav edukace v oblasti ochrany obyvatelstva. Dále jsou zde prezentovány
výsledky dotazníkového šetření k hernímu prostředí a také dva řízené rozhovory. Hlavním
výstupem je návrh modelu vzdělávací aplikace a následná vizualizace. V závěru práce je
provedeno celkové zhodnocení dosažených výsledků a navrženého řešení.
Anotace v angličtině
The topic of the thesis is education in the field of population protection. The goal is to create a visualization of the application through which it would be possible to educate residents in this area. The work is divided into a theoretical and a practical part. The theoretical part is focused on population protection, education and development environment. In the practical part, the user interface and the current state of education in the field of population protection are defined. Furthermore, the results of a questionnaire survey on the gaming environment and also two controlled interviews are presented here. The main output is the design of the educational application model and subsequent visualization. At the end of the thesis, an overall evaluation of the achieved results and the proposed solution is carried out.
application visualization, education, flowcharts, population protection
Zásady pro vypracování
Charakterizujte problematiku vzdělávání v oblasti ochrany obyvatelstva.
Definujte model vzdělávací aplikace a jeho funkce.
Zpracujte návrh modelu vzdělávací aplikace.
Proveďte vyhodnocení navrženého řešení s důrazem na vzdělávání v oblasti ochrany obyvatelstva.
Zásady pro vypracování
Charakterizujte problematiku vzdělávání v oblasti ochrany obyvatelstva.
Definujte model vzdělávací aplikace a jeho funkce.
Zpracujte návrh modelu vzdělávací aplikace.
Proveďte vyhodnocení navrženého řešení s důrazem na vzdělávání v oblasti ochrany obyvatelstva.
Seznam doporučené literatury
ČERNÝ, Michal. Informační systémy ve vzdělávání: od matrik k sémantickým technologiím a dialogovým systémům pro učení. Brno: Masarykova univerzita, 2016. ISBN 978-80-210-8326-4.
DVOŘÁK, Karel a Svatopluk HAUGWITZ. Ochrana obyvatelstva prostřednictvím složek integrovaného záchranného systému a krizového řízení. Praha: Armex. Skripta pro střední a vyšší odborné školy, 2021. ISBN 978-80-87451-81-6.
OUSTERHOUT, John. A Philosophy of Software Desing. Yaknyam Press, 2018. ISBN 978-1-7321022-0-0.
Další odborná literatura dle doporučení vedoucího diplomové práce.
Seznam doporučené literatury
ČERNÝ, Michal. Informační systémy ve vzdělávání: od matrik k sémantickým technologiím a dialogovým systémům pro učení. Brno: Masarykova univerzita, 2016. ISBN 978-80-210-8326-4.
DVOŘÁK, Karel a Svatopluk HAUGWITZ. Ochrana obyvatelstva prostřednictvím složek integrovaného záchranného systému a krizového řízení. Praha: Armex. Skripta pro střední a vyšší odborné školy, 2021. ISBN 978-80-87451-81-6.
OUSTERHOUT, John. A Philosophy of Software Desing. Yaknyam Press, 2018. ISBN 978-1-7321022-0-0.
Další odborná literatura dle doporučení vedoucího diplomové práce.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka prezentovala výsledky své diplomové práce na téma: Edukace v oblasti ochrana obyvatelstva. Následně studentka zodpověděla doplňující otázky oponenta práce:
Jakou roli v preventivně výchovné činnosti hrají rámcové vzdělávací programy základního vzdělávání? Je Vám známo USNESENÍ VLÁDY ČESKÉ REPUBLIKY ze dne 5. října 2011 č. 734 k začlenění tématik Ochrana člověka za mimořádných událostí, péče o zdraví a dopravní výchova do studijních programů pedagogických fakult?
Objasněte slibovanou definice modelu vzdělávací aplikace.
Znáte nějaké studijní pomůcky a učebnice na podporu osvojení si účelného chování při MU schválené a akreditované MŠMT?
Studentka zodpověděla otázky oponenta a následně odpovídala na otázky komise a vyslechla si doporučení pro zlepšení. Obhajoba i zodpovězení otázek byly na velmi dobré úrovni.