Cílem této práce je seznámit nejen pedagogy, ale i širší veřejnost s tím, jak jsou učitelé základních škol ve Zlínském kraji připraveni na integraci.
Teoretická část pojednává o integraci (co je integrace, proces integrace, integrace z pohledu školy, ale i pohledu rodičů dětí s postižením).Dále se věnuji připravenosti učitelů na integraci po stránce psychické i odborné.
V praktické části seznamuji s výsledky průzkumu připravenosti pedagogických pracovníků učících na základních školách ve Zlínském kraji. Výsledky přinášejí zajímavá zjištění.
Anotace v angličtině
The purpose of this paper consists in informing not just specialists in pedagogy but also the general public about how far the primary school teachers of Zlin region are prepared for the integration.
The theoretical part treats the issue of integration (what’s the integration, the process of integration, the integration not only from the viewpoint of school but also from the viewpoint of disabled children’s parents). I further deal with teachers’ readiness for integration both in psychological and professional respect.
The practical part deals with the results of the research work into the readiness of teachers and schoolmasters teaching at the primary schools in Zlin region. The results are showing very interesting findings.
Factors, handicap, individual educational plan, integration, integrated education, people with special educational needs, pedagogues, promotive teacher, special pedagogical centre, readiness, educational-psychology consultancy, school, teachers, education.
Rozsah průvodní práce
70 s., 6 s. text. příloh
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem této práce je seznámit nejen pedagogy, ale i širší veřejnost s tím, jak jsou učitelé základních škol ve Zlínském kraji připraveni na integraci.
Teoretická část pojednává o integraci (co je integrace, proces integrace, integrace z pohledu školy, ale i pohledu rodičů dětí s postižením).Dále se věnuji připravenosti učitelů na integraci po stránce psychické i odborné.
V praktické části seznamuji s výsledky průzkumu připravenosti pedagogických pracovníků učících na základních školách ve Zlínském kraji. Výsledky přinášejí zajímavá zjištění.
Anotace v angličtině
The purpose of this paper consists in informing not just specialists in pedagogy but also the general public about how far the primary school teachers of Zlin region are prepared for the integration.
The theoretical part treats the issue of integration (what’s the integration, the process of integration, the integration not only from the viewpoint of school but also from the viewpoint of disabled children’s parents). I further deal with teachers’ readiness for integration both in psychological and professional respect.
The practical part deals with the results of the research work into the readiness of teachers and schoolmasters teaching at the primary schools in Zlin region. The results are showing very interesting findings.
Factors, handicap, individual educational plan, integration, integrated education, people with special educational needs, pedagogues, promotive teacher, special pedagogical centre, readiness, educational-psychology consultancy, school, teachers, education.
Zásady pro vypracování
Vymezení cílů bakalářské práce.
Zpracování teoretických východisek pro praktickou část práce.
Příprava metodologie výzkumu, provedení výzkumu formou dotazníkového šetření
a jeho vyhodnocení.
Shrnutí výsledků výzkumu a přijetí odpovídajících závěrů.
Zásady pro vypracování
Vymezení cílů bakalářské práce.
Zpracování teoretických východisek pro praktickou část práce.
Příprava metodologie výzkumu, provedení výzkumu formou dotazníkového šetření
a jeho vyhodnocení.
Shrnutí výsledků výzkumu a přijetí odpovídajících závěrů.
Seznam doporučené literatury
MICHALÍK, J. Škola pro všechny aneb Integrace je když… Vsetín: ZŠ Integra, 2002. 55 s. ISBN 80-238-9885-X.
PODEŠVA, L. A KOL. Integrace je když…, zkušenosti jedné školy. Vsetín: ZŠ Integra, 1999. 63 s. ISBN 80-239-0339-X.
ZELINKOVÁ, O. Pedagogická diagnostika a individuální vzdělávací program. 1. vyd. Praha: Portál, 2001. 207 s. ISBN 80-7178-544-X.
PIPEKOVÁ, J. A KOL. Kapitoly ze speciální pedagogiky. Brno: Paido, 1998. 234 s. ISBN 80-85931-65-6.
KAPRÁLEK, K., BĚLECKÝ, Z. Jak napsat a používat individuální vzdělávací program. 1. vyd. Praha: Portál, 2004. 138 s. ISBN 80-7178-887-2.
Seznam doporučené literatury
MICHALÍK, J. Škola pro všechny aneb Integrace je když… Vsetín: ZŠ Integra, 2002. 55 s. ISBN 80-238-9885-X.
PODEŠVA, L. A KOL. Integrace je když…, zkušenosti jedné školy. Vsetín: ZŠ Integra, 1999. 63 s. ISBN 80-239-0339-X.
ZELINKOVÁ, O. Pedagogická diagnostika a individuální vzdělávací program. 1. vyd. Praha: Portál, 2001. 207 s. ISBN 80-7178-544-X.
PIPEKOVÁ, J. A KOL. Kapitoly ze speciální pedagogiky. Brno: Paido, 1998. 234 s. ISBN 80-85931-65-6.
KAPRÁLEK, K., BĚLECKÝ, Z. Jak napsat a používat individuální vzdělávací program. 1. vyd. Praha: Portál, 2004. 138 s. ISBN 80-7178-887-2.