Diplomová práce se zabývá podnikáním fyzické osoby v oblasti přírodní kosmetiky. Cílem práce je vytvořit podnikatelský plán na založení podniku vyrábějící přírodní kosmetiku. Teoretická část je literární rešerší základních pojmů ohledně podnikání a tvorby podnikatelského plánu. Praktická část se zabývá analýzou vnitřního a vnějšího prostředí podniku a potenciálních zákazníků. Na základě těchto údajů je navržen podnikatelský plán, který obsahuje charakteristiku produktů a podniku v odvětví s přírodní kosmetikou, marketingovou a finanční strategii s výhledem na tři roky ve formě pesimistického, realistického a optimistického scénáře, postup realizace činností a práci s riziky.
Anotace v angličtině
The diploma thesis deals with the business in the field of natural cosmetics. The aim of the thesis is to create a business plan for establishing a company producing natural cosmetics. The theoretical part is a literature search of the basic concepts of business and the creation of a business plan. The practical part deals with the analysis of the internal and external environment of the company and potential customers. On the basis of this data, a business plan is drawn up. The business plan includes the characteristics of the product and the company in the natural cosmetics industry, marketing and financial strategy with a 3-year perspective in the form of pessimistic, optimistic and realistic scenario, the process of implementing activities and working with risks.
Klíčová slova
podnikatelský plán, podnikání, podnik, marketingový plán, finanční plán, založení podniku, risk management
Klíčová slova v angličtině
business plan, business, marketing plan, financial plan, business start-up, risk management
Rozsah průvodní práce
109 s. (168 269 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zabývá podnikáním fyzické osoby v oblasti přírodní kosmetiky. Cílem práce je vytvořit podnikatelský plán na založení podniku vyrábějící přírodní kosmetiku. Teoretická část je literární rešerší základních pojmů ohledně podnikání a tvorby podnikatelského plánu. Praktická část se zabývá analýzou vnitřního a vnějšího prostředí podniku a potenciálních zákazníků. Na základě těchto údajů je navržen podnikatelský plán, který obsahuje charakteristiku produktů a podniku v odvětví s přírodní kosmetikou, marketingovou a finanční strategii s výhledem na tři roky ve formě pesimistického, realistického a optimistického scénáře, postup realizace činností a práci s riziky.
Anotace v angličtině
The diploma thesis deals with the business in the field of natural cosmetics. The aim of the thesis is to create a business plan for establishing a company producing natural cosmetics. The theoretical part is a literature search of the basic concepts of business and the creation of a business plan. The practical part deals with the analysis of the internal and external environment of the company and potential customers. On the basis of this data, a business plan is drawn up. The business plan includes the characteristics of the product and the company in the natural cosmetics industry, marketing and financial strategy with a 3-year perspective in the form of pessimistic, optimistic and realistic scenario, the process of implementing activities and working with risks.
Klíčová slova
podnikatelský plán, podnikání, podnik, marketingový plán, finanční plán, založení podniku, risk management
Klíčová slova v angličtině
business plan, business, marketing plan, financial plan, business start-up, risk management
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
I. Teoretická část
Zpracujte literární rešerši v oblasti podnikání a tvorby podnikatelského plánu.
II. Praktická část
Analyzujte současné podnikatelské prostředí v oblasti výroby přírodní kosmetiky.
Vypracujte podnikatelský plán na založení podniku vyrábějícího přírodní kosmetiku.
Zhodnoďte navrhovaná řešení.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
I. Teoretická část
Zpracujte literární rešerši v oblasti podnikání a tvorby podnikatelského plánu.
II. Praktická část
Analyzujte současné podnikatelské prostředí v oblasti výroby přírodní kosmetiky.
Vypracujte podnikatelský plán na založení podniku vyrábějícího přírodní kosmetiku.
Zhodnoďte navrhovaná řešení.
Závěr
Seznam doporučené literatury
GODIN, Seth. This Is Marketing: You Can't Be Seen Until You Learn to See. 1st Edition. London: Penguin Books, 2018. ISBN 978-0525540830.
HUČKA, Miroslav; ČVANČAROVÁ, Zuzana a FRANEK, Jiří. Základy podnikání a podnikatelský proces. 1. vydání. Praha: Grada, 2021. ISBN 978-80-271-3041-2.
SVOBODOVÁ, Ivana a ANDERA, Michal. Od nápadu k podnikatelskému plánu: jak hledat a rozvíjet podnikatelské příležitosti. 1. vydání. Praha: Grada, 2017. ISBN 978-80-271-0407-9.
TAUŠL PROCHÁZKOVÁ, Petra a JELÍNKOVÁ, Eva. Podniková ekonomika - klíčové oblasti. 1. vydání. Praha: Grada, 2018. ISBN 978-80-271-0689-9.
WESTWOOD, John. How To Write a Marketing Plan. 6th Edition. London: Kogan Page, 2019. ISBN 978-0749484835.
Seznam doporučené literatury
GODIN, Seth. This Is Marketing: You Can't Be Seen Until You Learn to See. 1st Edition. London: Penguin Books, 2018. ISBN 978-0525540830.
HUČKA, Miroslav; ČVANČAROVÁ, Zuzana a FRANEK, Jiří. Základy podnikání a podnikatelský proces. 1. vydání. Praha: Grada, 2021. ISBN 978-80-271-3041-2.
SVOBODOVÁ, Ivana a ANDERA, Michal. Od nápadu k podnikatelskému plánu: jak hledat a rozvíjet podnikatelské příležitosti. 1. vydání. Praha: Grada, 2017. ISBN 978-80-271-0407-9.
TAUŠL PROCHÁZKOVÁ, Petra a JELÍNKOVÁ, Eva. Podniková ekonomika - klíčové oblasti. 1. vydání. Praha: Grada, 2018. ISBN 978-80-271-0689-9.
WESTWOOD, John. How To Write a Marketing Plan. 6th Edition. London: Kogan Page, 2019. ISBN 978-0749484835.
Přílohy volně vložené
žádné
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Vedoucí práce: doc. Ing. Petr Novák, Ph.D., hodnocení známkou: A
Oponent práce: doc. Mgr. Jan Kramoliš,Ph.D., hodnocení známkou: B
Otázky vedoucího práce:
1) Celý projekt a zamýšlené podnikání je založeno převážně na Vaší osobě. Jak chcete eliminovat toto riziko, které u těchto startupů reálně hrozí, tedy že nebudete schopna z jakéhokoliv důvodu (zdravotního atd.) např. vyrábět zamýšlené produkty. Zodpovězeno zcela
Otázky oponenta práce:
1) Proč ve SWOT analýze uvádíte „prodej produktů online“ jako příležitost? Zodpovězeno zcela
2) Jaký je aktuální stav založení podnikatelského subjektu? Zodpovězeno zcela
3) Jaké průměrné ekonomické výsledky a projekce dosahují vaší přímí konkurenti? Zodpovězeno zcela
Další otázky:
doc. PhDr. Dana Linhartová, Ph.D., Když provádíte dotazníkové šetření, tak je potřeba ho podložit kompletními daty. Zodpovězeno zcela
Mgr. Marek Tomaštík, Ph.D., V práci máte uvedeno, že na TikToku budete tvořit spíše volnější obsha, co tím myslíte? Zodpovězeno zcela