Bakalářská práce se zabývá volným časem nezaměstnaných. Je zaměřena na centrum pro nezaměstnané osoby, které by teoreticky mohlo vzniknout. Teoretická část je rozdělena na tři bloky. První blok se věnuje vysvětlení pojmu nezaměstnanosti, vývojem nezaměstnanosti v České republice, druhům nezaměstnanosti a dopadem nezaměstnanosti na jednotlivé oblasti života. Blok druhý objasňuje pojem volný čas, pedagogika volného času a její historii. Propojuje volný čas s nezaměstnaností. Blok třetí, s názvem Kofoedova škola, na-vazuje na předchozí část. Uvádí se zde historie školy, její ideologie a cíle. Kofoedova škola je blízká centru pro nezaměstnané osoby, čímž se dostáváme k výzkumné části práce. V praktické části je zkoumán postoj nezaměstnaných vůči vzniku centra pro nezaměstnané osoby v Moravské Třebové.
Anotace v angličtině
Bachelor’s thesis deals with leisure time activities of unemployed persons. Work contains the project of Centre for Unemployed. Theoretical part is divided into three parts. First part delimitates the term unemployed, describes the history of the unemployment in Czech Re-public, types of the unemployment and affect of unemployment to individual areas of liv-ing. Second part delimitates the term leisure time, pedagogy of leisure time and its history. Third part, called Kofoed´s School, links to previous part. There is history of the school described, its ideology and aims. Kofoed´s School is similar to Centre for Unemployed, what leads to the research part of the work. The attitude of the unemployed persons to the project of establishing the centre is researched, in practical part of the work.
Klíčová slova
nezaměstnanost, umístitelnost jedince, trh práce, psychika nezaměstnaného, druhy nezaměstnanosti, volný čas, pedagogika volného času, volný čas a nezaměstnanost, Kofoedova škola
Klíčová slova v angličtině
unemployment, individual´s job placement, unemployment rate, psyche of people without job, kinds of unemployment, leisure time, pedagogy of leisure time, leisure time and unemployment, Kofoedes school
Rozsah průvodní práce
54 s., 9 s. obr. příloh
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá volným časem nezaměstnaných. Je zaměřena na centrum pro nezaměstnané osoby, které by teoreticky mohlo vzniknout. Teoretická část je rozdělena na tři bloky. První blok se věnuje vysvětlení pojmu nezaměstnanosti, vývojem nezaměstnanosti v České republice, druhům nezaměstnanosti a dopadem nezaměstnanosti na jednotlivé oblasti života. Blok druhý objasňuje pojem volný čas, pedagogika volného času a její historii. Propojuje volný čas s nezaměstnaností. Blok třetí, s názvem Kofoedova škola, na-vazuje na předchozí část. Uvádí se zde historie školy, její ideologie a cíle. Kofoedova škola je blízká centru pro nezaměstnané osoby, čímž se dostáváme k výzkumné části práce. V praktické části je zkoumán postoj nezaměstnaných vůči vzniku centra pro nezaměstnané osoby v Moravské Třebové.
Anotace v angličtině
Bachelor’s thesis deals with leisure time activities of unemployed persons. Work contains the project of Centre for Unemployed. Theoretical part is divided into three parts. First part delimitates the term unemployed, describes the history of the unemployment in Czech Re-public, types of the unemployment and affect of unemployment to individual areas of liv-ing. Second part delimitates the term leisure time, pedagogy of leisure time and its history. Third part, called Kofoed´s School, links to previous part. There is history of the school described, its ideology and aims. Kofoed´s School is similar to Centre for Unemployed, what leads to the research part of the work. The attitude of the unemployed persons to the project of establishing the centre is researched, in practical part of the work.
Klíčová slova
nezaměstnanost, umístitelnost jedince, trh práce, psychika nezaměstnaného, druhy nezaměstnanosti, volný čas, pedagogika volného času, volný čas a nezaměstnanost, Kofoedova škola
Klíčová slova v angličtině
unemployment, individual´s job placement, unemployment rate, psyche of people without job, kinds of unemployment, leisure time, pedagogy of leisure time, leisure time and unemployment, Kofoedes school
Zásady pro vypracování
1. Stanovení si konkrétního cíle
2. Zvládnutí teorie ( nadstandardní vhled do problému)
3. Vyhledání a zpracování konkrétních údajů
4. Provedení výzkumu příslušnou formou
5. Zpracování a vyhodnocení výsledků výzkumu
6. Přijetí odpovídajících závěrů popřípadě navržení využitelnosti práce v reálu
Zásady pro vypracování
1. Stanovení si konkrétního cíle
2. Zvládnutí teorie ( nadstandardní vhled do problému)
3. Vyhledání a zpracování konkrétních údajů
4. Provedení výzkumu příslušnou formou
5. Zpracování a vyhodnocení výsledků výzkumu
6. Přijetí odpovídajících závěrů popřípadě navržení využitelnosti práce v reálu
Seznam doporučené literatury
PÁVKOVÁ, J., et al. Pedagogika volného času: Teorie, praxe a perspektivy mimoškolní výchovy a zařízení volného času. 2. vydání. Praha: Portál, 2001. ISBN 80-7178-569-5.
PRŮCHA, J. Přehled pedagogiky: Úvod do studia oboru. 1. vydání. Praha: Portál, 2000. ISBN 80-7178-399-4.
PRŮCHA, J. Vzdělávání ve školství ve světě: Základy mezi komparací vzdělávacích systémů. 1. vydání. Praha: Portál, 1999. ISBN 80-7178-290-4.
ZELINSKI, E. J. Nebojte se nepracovat. 1.vydání. Praha: Portál, 2003. ISBN 80-7178-782-5.
Seznam doporučené literatury
PÁVKOVÁ, J., et al. Pedagogika volného času: Teorie, praxe a perspektivy mimoškolní výchovy a zařízení volného času. 2. vydání. Praha: Portál, 2001. ISBN 80-7178-569-5.
PRŮCHA, J. Přehled pedagogiky: Úvod do studia oboru. 1. vydání. Praha: Portál, 2000. ISBN 80-7178-399-4.
PRŮCHA, J. Vzdělávání ve školství ve světě: Základy mezi komparací vzdělávacích systémů. 1. vydání. Praha: Portál, 1999. ISBN 80-7178-290-4.
ZELINSKI, E. J. Nebojte se nepracovat. 1.vydání. Praha: Portál, 2003. ISBN 80-7178-782-5.