Diplomová práce se zabývá návrhem projektu týkajícího se optimalizace PPC kampaně pro vybraný podnik. Hlavním cílem práce je vytvoření reklamní kampaně ve vyhledávácí síti Google Ads vedoucí ke zvýšení viditelnosti. Před vytvořením struktury a strategie kampaně byla provedena analýza současného stavu reklamních kampaní podniku a návštěvnosti webu, vlastních klíčových slov včetně reklamních kampaní konkurence v oboru. Pro analýzu současného stavu kampaní a návštěvnosti byly využity nástroje Google Ads a Google Analytics. Pro analýzu klíčových slov byly souběžně využity nástroje Google Ads a Marketing Miner. Na základě provedené analýzy byl vytvořen návrh kompletního řešení struktury a nastavení reklamních kampaní v Google Ads. Výsledkem práce tedy je návrh dvou kampaní, které vedou ke zvýšení viditelnosti ve výsledcích vyhledávání. Pro správu reklamních kampaní, konverzí, událostí a vyhodnocování bylo vytvořeno propojení mezi Google Ads, Google Analytics a Google Tag Manager. Projekt byl podroben nákladové, časové a rizikové analýze.
Anotace v angličtině
The thesis deals with the design of a project concerning the optimization of a PPC campaign for a selected company. The main objective of the work is to create an advertising campaign in the Google Ads search network leading to increased visibility. Before creating the structure and strategy of the campaign, an analysis of the current state of the company's advertising campaigns and web traffic, custom keywords including competitors' advertising campaigns in the industry was conducted. Google Ads and Google Analytics were used to analyze the current state of campaigns and traffic. Google Ads and Marketing Miner were used in parallel for keyword analysis. On the basis of the analysis, a proposal for a complete solution for the structure and setup of advertising campaigns in Google Ads was created. Thus, the result of the work is a proposal of two campaigns that lead to increased visibility in search results. To manage the ad campaigns, conversions, events and evaluation, a link was created between Google Ads, Google Analytics and Google Tag Manager. The project was subjected to cost, time and risk analysis.
Klíčová slova
PPC, SEO, Digitální marketing, Google Ads, Google Analytics, Google Tag Manager, Marketing Miner,
Klíčová slova v angličtině
PPC, SEO, Digital Marketing, Google Ads, Google Analytics, Google Tag Manager, Marketing Miner,
Rozsah průvodní práce
102 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zabývá návrhem projektu týkajícího se optimalizace PPC kampaně pro vybraný podnik. Hlavním cílem práce je vytvoření reklamní kampaně ve vyhledávácí síti Google Ads vedoucí ke zvýšení viditelnosti. Před vytvořením struktury a strategie kampaně byla provedena analýza současného stavu reklamních kampaní podniku a návštěvnosti webu, vlastních klíčových slov včetně reklamních kampaní konkurence v oboru. Pro analýzu současného stavu kampaní a návštěvnosti byly využity nástroje Google Ads a Google Analytics. Pro analýzu klíčových slov byly souběžně využity nástroje Google Ads a Marketing Miner. Na základě provedené analýzy byl vytvořen návrh kompletního řešení struktury a nastavení reklamních kampaní v Google Ads. Výsledkem práce tedy je návrh dvou kampaní, které vedou ke zvýšení viditelnosti ve výsledcích vyhledávání. Pro správu reklamních kampaní, konverzí, událostí a vyhodnocování bylo vytvořeno propojení mezi Google Ads, Google Analytics a Google Tag Manager. Projekt byl podroben nákladové, časové a rizikové analýze.
Anotace v angličtině
The thesis deals with the design of a project concerning the optimization of a PPC campaign for a selected company. The main objective of the work is to create an advertising campaign in the Google Ads search network leading to increased visibility. Before creating the structure and strategy of the campaign, an analysis of the current state of the company's advertising campaigns and web traffic, custom keywords including competitors' advertising campaigns in the industry was conducted. Google Ads and Google Analytics were used to analyze the current state of campaigns and traffic. Google Ads and Marketing Miner were used in parallel for keyword analysis. On the basis of the analysis, a proposal for a complete solution for the structure and setup of advertising campaigns in Google Ads was created. Thus, the result of the work is a proposal of two campaigns that lead to increased visibility in search results. To manage the ad campaigns, conversions, events and evaluation, a link was created between Google Ads, Google Analytics and Google Tag Manager. The project was subjected to cost, time and risk analysis.
Klíčová slova
PPC, SEO, Digitální marketing, Google Ads, Google Analytics, Google Tag Manager, Marketing Miner,
Klíčová slova v angličtině
PPC, SEO, Digital Marketing, Google Ads, Google Analytics, Google Tag Manager, Marketing Miner,
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
I. Teoretická část
Zpracujte základní odborné teoretické poznatky týkající se online PPC marketingu.
II. Praktická část
Analyzujete současný stav vybraného podniku v rámci PPC.
Proveďte optimalizaci online PPC kampaně.
Projekt podrobte nákladové a časové analýze.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
I. Teoretická část
Zpracujte základní odborné teoretické poznatky týkající se online PPC marketingu.
II. Praktická část
Analyzujete současný stav vybraného podniku v rámci PPC.
Proveďte optimalizaci online PPC kampaně.
Projekt podrobte nákladové a časové analýze.
Závěr
Seznam doporučené literatury
CHAFFEY, Dave a SMITH, P. R. Digital marketing excellence: planning, optimizing and integrating online marketing. Sixth edition. London: Routledge, Taylor & Francis Group, 2023. ISBN 978-0-367-44401-3.
HALL, Simon. Strategie B2B digitálního marketingu: jak využít nové business-to-business strategie a modely k dosažení růstu firmy. Brno: Lingea, 2022. ISBN 978-80-7508-713-3.
HANLON, Annmarie. Digital marketing: strategic planning & integration. Los Angeles: SAGE, 2019. ISBN 9781526426673.
HEINZE, Aleksej; FLETCHER, Gordon; RASHID, Tahir a CRUZ, Ana (ed.). Digital and social media marketing: a results-driven approach. London: Routledge, Taylor & Francis Group, 2017. ISBN 9781138917910.
KINGSNORTH, Simon. Strategie digitálního marketingu: komplexní přístup k budování strategie pro on-line marketing. Brno: Lingea, 2022. ISBN 978-80-7508-714-0.
Seznam doporučené literatury
CHAFFEY, Dave a SMITH, P. R. Digital marketing excellence: planning, optimizing and integrating online marketing. Sixth edition. London: Routledge, Taylor & Francis Group, 2023. ISBN 978-0-367-44401-3.
HALL, Simon. Strategie B2B digitálního marketingu: jak využít nové business-to-business strategie a modely k dosažení růstu firmy. Brno: Lingea, 2022. ISBN 978-80-7508-713-3.
HANLON, Annmarie. Digital marketing: strategic planning & integration. Los Angeles: SAGE, 2019. ISBN 9781526426673.
HEINZE, Aleksej; FLETCHER, Gordon; RASHID, Tahir a CRUZ, Ana (ed.). Digital and social media marketing: a results-driven approach. London: Routledge, Taylor & Francis Group, 2017. ISBN 9781138917910.
KINGSNORTH, Simon. Strategie digitálního marketingu: komplexní přístup k budování strategie pro on-line marketing. Brno: Lingea, 2022. ISBN 978-80-7508-714-0.
Přílohy volně vložené
Práce neobsahuje přílohy volně vložené.
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, schémata, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Otázky vedoucího práce: Klapalová Alena, doc. Ing. Ph.D.
1.Jak mohou Vaše návrhy přispět k odlišení se překladatelské agentury odlišit se od konkurence? (zodpovězeno zcela)
Otázky oponenta práce: doc. Ing. Bc. Petr Suchánek, Ph.D.
1.Jak budete vyhodnocovat účinnost Vaší PPC kampaně? Máte již nějaké výsledky?
(zodpovězeno zcela)
doc. Ing. et Ing. Lea Kubíčková, Ph.D.: Jak bude firma vyhodnocovat , že to co jste navrhl bude fungovat? (zodpovězeno zcela), 2.Váš návrh je spojen s řadou nákladů pro podnik. Je podnik schopen tyto náklady pokrýt? Z jakých zdrojů? (zodpovězeno zcela)
doc. Mgr. Jan Kramoliš, Ph.D.. Máte chybu ve výpočtu CTR. Víte, jak se to počítá? (zodpovězeno zcela) Jak zjišťujete dosah? Jaké byly tržby? (zodpovězeno částečně)
Ing. Janka Vydrová, Ph.D.: V teoretické části máte zmíněn model STP, kde ho máte v praktické části? (zodpovězeno částečně)