Práce se zabývá problematikou záškoláctví u žáků 2. stupně základní školy. Teoretická část vychází z pojetí záškoláctví, jeho etiologie a klasifikace. Zabývá se také preventivními opatřeními v této oblasti. Praktická část se snaží zmapovat nejčastější důvody absence.
Anotace v angličtině
This work deals with truancy problems at students who attend second grade of elementary school. Theoretical part comes out from the concept of absenteeism, its etiology and classi-fication. It also deals with preventive measures in this area. Practical part tries to map the most common reasons or motives of absence.
Klíčová slova
povinná školní docházka, základní škola, druhý stupeň, dospívání, poruchy chování, záškoláctví, absence, učitel, žák, rodiče, rodina, prevence.
Klíčová slova v angličtině
school age, elementary school, second grade, adolescence, behaviour disorder, truancy, absence, teacher, student, parents, family, prevention.
Rozsah průvodní práce
58 s., 11 s. příloh
Jazyk
CZ
Anotace
Práce se zabývá problematikou záškoláctví u žáků 2. stupně základní školy. Teoretická část vychází z pojetí záškoláctví, jeho etiologie a klasifikace. Zabývá se také preventivními opatřeními v této oblasti. Praktická část se snaží zmapovat nejčastější důvody absence.
Anotace v angličtině
This work deals with truancy problems at students who attend second grade of elementary school. Theoretical part comes out from the concept of absenteeism, its etiology and classi-fication. It also deals with preventive measures in this area. Practical part tries to map the most common reasons or motives of absence.
Klíčová slova
povinná školní docházka, základní škola, druhý stupeň, dospívání, poruchy chování, záškoláctví, absence, učitel, žák, rodiče, rodina, prevence.
Klíčová slova v angličtině
school age, elementary school, second grade, adolescence, behaviour disorder, truancy, absence, teacher, student, parents, family, prevention.
Zásady pro vypracování
Vysvětlení základních pojmů
Nejčastější příčiny záškoláctví(negativní vztah ke škole, vliv rodinného prostředí)
Osobnost učitele a jeho vliv na záškoláctví
Návrhy na opatření ke snížení výskytu záškoláctví
Využití kvantitativní metody dotazníku
Výsledky a zpracování dotazníkového šetření
Zásady pro vypracování
Vysvětlení základních pojmů
Nejčastější příčiny záškoláctví(negativní vztah ke škole, vliv rodinného prostředí)
Osobnost učitele a jeho vliv na záškoláctví
Návrhy na opatření ke snížení výskytu záškoláctví
Využití kvantitativní metody dotazníku
Výsledky a zpracování dotazníkového šetření
Seznam doporučené literatury
VÁGNEROVÁ, M. Psychopatologie pro pomáhající profese. Praha: Portál, 2004. ISBN 80-7178-802-3
LAZAROVÁ, B. Netradiční role učitele. Brno: Paido, 2005. ISBN 80-7315-115-4
VÁGNEROVÁ, M. Psychologie problémového dítěte školního věku. Praha: Karolinum, 2001. ISBN 80-7184-488-8
BENDL, S. Ukázněná třída, aneb, Kázeňské minimum pro učitele. Praha: Triton, 2005. ISBN 80-7254-624-4
PRŮCHA, J., WALTEROVÁ, E., MAREŠ, J. Pedagogický slovník. Praha: Portál, 2003. ISBN 80-7178-772-8
VÁGNEROVÁ, M. Školní poradenská psychologie pro pedagogy. Praha: Karolinum, 2005. ISBN 80-246-1074-4
Seznam doporučené literatury
VÁGNEROVÁ, M. Psychopatologie pro pomáhající profese. Praha: Portál, 2004. ISBN 80-7178-802-3
LAZAROVÁ, B. Netradiční role učitele. Brno: Paido, 2005. ISBN 80-7315-115-4
VÁGNEROVÁ, M. Psychologie problémového dítěte školního věku. Praha: Karolinum, 2001. ISBN 80-7184-488-8
BENDL, S. Ukázněná třída, aneb, Kázeňské minimum pro učitele. Praha: Triton, 2005. ISBN 80-7254-624-4
PRŮCHA, J., WALTEROVÁ, E., MAREŠ, J. Pedagogický slovník. Praha: Portál, 2003. ISBN 80-7178-772-8
VÁGNEROVÁ, M. Školní poradenská psychologie pro pedagogy. Praha: Karolinum, 2005. ISBN 80-246-1074-4