Bakalářská práce se zabývá tématem kvality života a pohybovými a sportovními aktivitami adolescentů. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část obsahuje dvě hlavní kapitoly dále rozdělené na jednotlivé podkapitoly. První kapitola se zabývá ukotvením a vymezením tématu kvality života a druhá kapitola vymezením pohybových a sportovních aktivit u adolescentů. V kapitole týkající se kvality života je vymezeno sociálně-pedagogické pojetí tématu. Praktická část obsahuje popis a analýzu kvantitativního výzkum prováděného prostřednictvím dotazníku kvality života - PedsQL a dotazníku pohybových aktivit - PAQ-A. Hlavním cílem bakalářské práce je zjistit míru kvality života a míru intenzity pohybových aktivit u žáků středních škol, tedy adolescentů.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis addresses the topic of quality of life and physical and sports activities of adolescents. The thesis is divided into theoretical and practical parts. The theoretical part consists of two main chapters further divided into individual subchapters. The first chapter deals with the anchoring and delineation of the topic of quality of life, while the second chapter focuses on the delineation of physical and sports activities in adolescents. In the chapter concerning quality of life, a socio-pedagogical approach to the topic is defined. The practical part includes a description and analysis of a quantitative research conducted through the Quality of Life questionnaire - PedsQL and the Physical Activity Questionnaire - PAQ-A. The main aim of the bachelor thesis is to determine the level of quality of life and the intensity of physical activity among secondary school students, i.e. adolescents.
Klíčová slova
kvalita života, pohybové aktivity, sport, adolescence, volný čas
Klíčová slova v angličtině
quality of life, physical activities, sport, adolescence, the leisure time
Rozsah průvodní práce
63 s. (77 427 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá tématem kvality života a pohybovými a sportovními aktivitami adolescentů. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část obsahuje dvě hlavní kapitoly dále rozdělené na jednotlivé podkapitoly. První kapitola se zabývá ukotvením a vymezením tématu kvality života a druhá kapitola vymezením pohybových a sportovních aktivit u adolescentů. V kapitole týkající se kvality života je vymezeno sociálně-pedagogické pojetí tématu. Praktická část obsahuje popis a analýzu kvantitativního výzkum prováděného prostřednictvím dotazníku kvality života - PedsQL a dotazníku pohybových aktivit - PAQ-A. Hlavním cílem bakalářské práce je zjistit míru kvality života a míru intenzity pohybových aktivit u žáků středních škol, tedy adolescentů.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis addresses the topic of quality of life and physical and sports activities of adolescents. The thesis is divided into theoretical and practical parts. The theoretical part consists of two main chapters further divided into individual subchapters. The first chapter deals with the anchoring and delineation of the topic of quality of life, while the second chapter focuses on the delineation of physical and sports activities in adolescents. In the chapter concerning quality of life, a socio-pedagogical approach to the topic is defined. The practical part includes a description and analysis of a quantitative research conducted through the Quality of Life questionnaire - PedsQL and the Physical Activity Questionnaire - PAQ-A. The main aim of the bachelor thesis is to determine the level of quality of life and the intensity of physical activity among secondary school students, i.e. adolescents.
Klíčová slova
kvalita života, pohybové aktivity, sport, adolescence, volný čas
Klíčová slova v angličtině
quality of life, physical activities, sport, adolescence, the leisure time
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti kvality života, volného času a sportovních aktivit dětí a mládeže.
Příprava metodik empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníku.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti kvality života, volného času a sportovních aktivit dětí a mládeže.
Příprava metodik empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníku.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
MAREŠ, Jiří, 2006. Kvalita života u dětí a dospívajících. Brno: MSD. ISBN 80-86633-65-9.
PÁVKOVÁ, Jiřina, 2002. Pedagogika volného času. Praha: Portál. ISBN 80-7178-711-6.
PUNCH, Keith, 2008. Základy kvantitativního šetření. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-381-9.
SEKOT, Aleš, 2006. Sociologie sportu. Brno: Masarykova univerzita. ISBN 80-210-4201-X.
SLEPIČKOVÁ, Irena, 2005. Sport a volný čas. Praha: Karolinum. ISBN 80-246-1039-6.
Seznam doporučené literatury
MAREŠ, Jiří, 2006. Kvalita života u dětí a dospívajících. Brno: MSD. ISBN 80-86633-65-9.
PÁVKOVÁ, Jiřina, 2002. Pedagogika volného času. Praha: Portál. ISBN 80-7178-711-6.
PUNCH, Keith, 2008. Základy kvantitativního šetření. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-381-9.
SEKOT, Aleš, 2006. Sociologie sportu. Brno: Masarykova univerzita. ISBN 80-210-4201-X.
SLEPIČKOVÁ, Irena, 2005. Sport a volný čas. Praha: Karolinum. ISBN 80-246-1039-6.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila téma a teoretická východiska bakalářské práce. Seznámila komisi s designem výzkumu a nejdůležitějšími výsledky práce. Odpověděla na otázky uvedené v posudcích práce. Proběhla diskuse.
doc. Hladík a dr. Hrbáčková ocenili kvalitu zpracované bakalářské práce.