Tato práce se zabývá divadlem utlačovaných: preventivní činností ve školách. Práce je rozdělená na teoretickou a praktickou část. Obsahem teoretické části je vznik Divadla utlačovaných, Divadlo utlačovaných - utlačovaní a utlačovatelé, strom technik, divadlo fórum - a Preventivní činnost. Praktická část pojednává o svém výzkumu, kde se zabývá průběhem divadla fórum ve školách dle zkušenosti herců. K výzkumu jsou využity rozhovory a ke zpracování dat zakotvená teorie.
Anotace v angličtině
This work deals with the theatre of the oppressed: preventative activity in schools. The work is divided into theoretical and practical parts. The content of the theoretical part is the emergence of the Theatre of the Oppressed, the Theatre of the Oppressed - oppressed and Oppressed, the tree of techniques, the theatre forum - and the Preventive Activity. The practical part is about his research, where he deals with the progress of the theatre forum in schools according to the experience of the actors. Interviews and grounded theory are used for research.
Klíčová slova
Divadlo utlačovaných, divadlo fórum, primární prevence, školy, průběh.
Klíčová slova v angličtině
Theater of the Oppressed, Theater Forum, primary prevention, schools, process.
Rozsah průvodní práce
73 s. (75 172 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Tato práce se zabývá divadlem utlačovaných: preventivní činností ve školách. Práce je rozdělená na teoretickou a praktickou část. Obsahem teoretické části je vznik Divadla utlačovaných, Divadlo utlačovaných - utlačovaní a utlačovatelé, strom technik, divadlo fórum - a Preventivní činnost. Praktická část pojednává o svém výzkumu, kde se zabývá průběhem divadla fórum ve školách dle zkušenosti herců. K výzkumu jsou využity rozhovory a ke zpracování dat zakotvená teorie.
Anotace v angličtině
This work deals with the theatre of the oppressed: preventative activity in schools. The work is divided into theoretical and practical parts. The content of the theoretical part is the emergence of the Theatre of the Oppressed, the Theatre of the Oppressed - oppressed and Oppressed, the tree of techniques, the theatre forum - and the Preventive Activity. The practical part is about his research, where he deals with the progress of the theatre forum in schools according to the experience of the actors. Interviews and grounded theory are used for research.
Klíčová slova
Divadlo utlačovaných, divadlo fórum, primární prevence, školy, průběh.
Klíčová slova v angličtině
Theater of the Oppressed, Theater Forum, primary prevention, schools, process.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti vzdělávání, primární prevence a dramatizace.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníkového šetření.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti vzdělávání, primární prevence a dramatizace.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníkového šetření.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
BENDL, Stanislav, 2003. Prevence a řešení šikany ve škole. Praha: ISV. ISBN 80-866-4208-9.
BOAL, Augusto, 2008. Theatre of the oppressed. London: Pluto press. ISBN 978-0-7453-2838-6.
FREIRE, Paulo, 2005. Pedagogy of the oppressed. New York: The continuum International Publication Group. ISBN 0-8264-1276-9.
KRAUS, Bohuslav, 2001. Prostředí a jeho vliv na jedince. Brno: Paido. ISBN 80-7315-004-2.
PORZAK, Robert, 2019. Prevention in school. Lublin: "You have a chance" Fondation. ISBN 978-83-941026-7-8.
Seznam doporučené literatury
BENDL, Stanislav, 2003. Prevence a řešení šikany ve škole. Praha: ISV. ISBN 80-866-4208-9.
BOAL, Augusto, 2008. Theatre of the oppressed. London: Pluto press. ISBN 978-0-7453-2838-6.
FREIRE, Paulo, 2005. Pedagogy of the oppressed. New York: The continuum International Publication Group. ISBN 0-8264-1276-9.
KRAUS, Bohuslav, 2001. Prostředí a jeho vliv na jedince. Brno: Paido. ISBN 80-7315-004-2.
PORZAK, Robert, 2019. Prevention in school. Lublin: "You have a chance" Fondation. ISBN 978-83-941026-7-8.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
schémata, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila téma bakalářské práce a zdůvodnila jeho volbu. Seznámila komisi s designem výzkumu a nejdůležitějšími výsledky práce. Proběhla diskuse.