Bakalářská práce s názvem Zavedení a využití profese sociálního pedagoga na školách pohledem pedagogických pracovníků si klade za cíl zjistit názor pedagogů na zavedení a možnost využití profese sociálního pedagoga na školách. K dalším výzkumným cílům patřilo zjistit současnou situaci výchovných problémů na školách, znalost pedagogů v oblasti profese sociálního pedagoga a názor na spolupráci s rodinou a školou. Byly též formulovány hypotézy, které se věnovaly zjištění faktorů ovlivňujících názor pedagogů do škol. Výzkum byl proveden kvantitativní metodou pomocí dotazníkového šetření. Respondenty jsou pedagogičtí pracovníci základních a středních škol Jihomoravského kraje.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis entitled "Implementation and Utilization of the Social Pedagogue Profession in Schools from the Point of view of Educators" aims to find out educators' opinions on the implementation and potential utilization of the social pedagogue profession in schools. Other research objectives include identifying the current situation of educational problems in schools, educators' knowledge of the social pedagogue profession, and their opinion on its cooperation with families and schools. Hypotheses were also formulated to determine factors influencing educators' opinions in schools. The research was conducted using a quantitative method using a questionnaire survey. The respondents were teaching staff from primary and secondary schools in the South Moravian Region.
Klíčová slova
Klíčová slova: činnosti, kompetence, pedagogičtí pracovníci, socializace, sociální pedagog, škola, školní poradenství
Bakalářská práce s názvem Zavedení a využití profese sociálního pedagoga na školách pohledem pedagogických pracovníků si klade za cíl zjistit názor pedagogů na zavedení a možnost využití profese sociálního pedagoga na školách. K dalším výzkumným cílům patřilo zjistit současnou situaci výchovných problémů na školách, znalost pedagogů v oblasti profese sociálního pedagoga a názor na spolupráci s rodinou a školou. Byly též formulovány hypotézy, které se věnovaly zjištění faktorů ovlivňujících názor pedagogů do škol. Výzkum byl proveden kvantitativní metodou pomocí dotazníkového šetření. Respondenty jsou pedagogičtí pracovníci základních a středních škol Jihomoravského kraje.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis entitled "Implementation and Utilization of the Social Pedagogue Profession in Schools from the Point of view of Educators" aims to find out educators' opinions on the implementation and potential utilization of the social pedagogue profession in schools. Other research objectives include identifying the current situation of educational problems in schools, educators' knowledge of the social pedagogue profession, and their opinion on its cooperation with families and schools. Hypotheses were also formulated to determine factors influencing educators' opinions in schools. The research was conducted using a quantitative method using a questionnaire survey. The respondents were teaching staff from primary and secondary schools in the South Moravian Region.
Klíčová slova
Klíčová slova: činnosti, kompetence, pedagogičtí pracovníci, socializace, sociální pedagog, škola, školní poradenství
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti legislativy, školního poradenství a profesiogramu sociálního pedagoga.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníku.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledku výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti legislativy, školního poradenství a profesiogramu sociálního pedagoga.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníku.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledku výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
CHRÁSKA, Miroslav, 2016. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-5326-3.
JEDLIČKA, Richard, 2015. Poruchy socializace u dětí a dospívajících: prevence životních selhání a krizová intervence. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-5447-5.
KNOTOVÁ, Dana, 2014. Školní poradenství. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-4502-2.
KRAUS, Blahoslav, 2014. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-0643-9.
PRŮCHA, Jan, Eliška WALTEROVÁ a Jiří MAREŠ, 2009. Pedagogický slovník. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-647-6.
Seznam doporučené literatury
CHRÁSKA, Miroslav, 2016. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-5326-3.
JEDLIČKA, Richard, 2015. Poruchy socializace u dětí a dospívajících: prevence životních selhání a krizová intervence. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-5447-5.
KNOTOVÁ, Dana, 2014. Školní poradenství. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-4502-2.
KRAUS, Blahoslav, 2014. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-0643-9.
PRŮCHA, Jan, Eliška WALTEROVÁ a Jiří MAREŠ, 2009. Pedagogický slovník. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-647-6.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila téma bakalářské práce a teoretická východiska. Seznámila komisi s designem výzkumu a nejdůležitějšími výsledky práce. Proběhla diskuse.