Bakalářská práce se zaměřuje na kyberkriminalitu u mladistvých a dospívajících dětí. První
kapitola vývojová specifika dospívajících skupin pojednává o jejich vývinu. Druhá kapitola
zavede čtenáře do podoby kyberkriminality a jejímu vývoji. Ve třetí kapitole s názvem
možnosti sociální pedagogiky při prevenci páchání kyberkriminality se práce zabývá
prevencí u mladistvých osob.
Cílem praktické části práce bylo zjistit, zda a v jakých oblastech dochází k ohrožení mládeže
v kyberprostoru a jaké jsou zkušenosti s efektivní prevencí těchto konkrétních ohrožení. Pro
naplnění výzkumných cílů byl použit kvantitativní přístup a nashromážděná data Policií
České republiky
Anotace v angličtině
The bachelor's thesis focuses on cybercrime in adolescent and teenage children. The first
chapter, Developmental Specifics of Adolescents, discusses the development of adolescents.
The second chapter introduces the reader to cybercrime and its development. In the third
chapter, entitled Social Pedagogy's Options for Preventing Cybercrime, the thesis discusses
prevention in adolescents.
The aim of the practical part of the thesis was to find out whether and in what areas youth
are threatened in cyberspace and what experiences there are in effectively preventing these
particular threats. A quantitative approach and data collected by the Police of the Czech
Republic were used to meet the research objectives.
Klíčová slova
kyberkriminalita, prevence kyberkriminality, sociální pedagogika
Klíčová slova v angličtině
cybercrime, cybercrime prevention, social pedagogy
Rozsah průvodní práce
85
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zaměřuje na kyberkriminalitu u mladistvých a dospívajících dětí. První
kapitola vývojová specifika dospívajících skupin pojednává o jejich vývinu. Druhá kapitola
zavede čtenáře do podoby kyberkriminality a jejímu vývoji. Ve třetí kapitole s názvem
možnosti sociální pedagogiky při prevenci páchání kyberkriminality se práce zabývá
prevencí u mladistvých osob.
Cílem praktické části práce bylo zjistit, zda a v jakých oblastech dochází k ohrožení mládeže
v kyberprostoru a jaké jsou zkušenosti s efektivní prevencí těchto konkrétních ohrožení. Pro
naplnění výzkumných cílů byl použit kvantitativní přístup a nashromážděná data Policií
České republiky
Anotace v angličtině
The bachelor's thesis focuses on cybercrime in adolescent and teenage children. The first
chapter, Developmental Specifics of Adolescents, discusses the development of adolescents.
The second chapter introduces the reader to cybercrime and its development. In the third
chapter, entitled Social Pedagogy's Options for Preventing Cybercrime, the thesis discusses
prevention in adolescents.
The aim of the practical part of the thesis was to find out whether and in what areas youth
are threatened in cyberspace and what experiences there are in effectively preventing these
particular threats. A quantitative approach and data collected by the Police of the Czech
Republic were used to meet the research objectives.
Klíčová slova
kyberkriminalita, prevence kyberkriminality, sociální pedagogika
Klíčová slova v angličtině
cybercrime, cybercrime prevention, social pedagogy
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti vývojových specifik dospívajících, současné kyberkriminality a možností sociální pedagogiky v její prevenci.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou obsahové analýzy.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti vývojových specifik dospívajících, současné kyberkriminality a možností sociální pedagogiky v její prevenci.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou obsahové analýzy.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
ABU-TAIEH, Evon, 2020. Cyberspace. London: Intechopen. ISBN 978-1-78985-857-0.
BAŠTA, Pavel, 2020. Cybersecurity. Praha: CZ.NIC. ISBN 978-80-88168-34-8.
MARTÍNEK, Zdeněk, 2015. Agresivita a kriminalita školní mládeže. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-9760-1.
SMEJKAL, Vladimír, 2022. Kybernetická kriminalita. Plzeň: Vydavatelství a nakladatelství Aleš Čeněk. ISBN 978-80-7380-849-5.
VOJTÍŠEK, Petr, 2012. Výzkumné metody. Praha: Vyšší odborná škola sociálně právní. ISBN 978-80-905109-3-7.
Seznam doporučené literatury
ABU-TAIEH, Evon, 2020. Cyberspace. London: Intechopen. ISBN 978-1-78985-857-0.
BAŠTA, Pavel, 2020. Cybersecurity. Praha: CZ.NIC. ISBN 978-80-88168-34-8.
MARTÍNEK, Zdeněk, 2015. Agresivita a kriminalita školní mládeže. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-9760-1.
SMEJKAL, Vladimír, 2022. Kybernetická kriminalita. Plzeň: Vydavatelství a nakladatelství Aleš Čeněk. ISBN 978-80-7380-849-5.
VOJTÍŠEK, Petr, 2012. Výzkumné metody. Praha: Vyšší odborná škola sociálně právní. ISBN 978-80-905109-3-7.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Student představil téma a teoretická východiska bakalářské práce. Seznámil komisi s designem výzkumu a nejdůležitějšími výsledky práce.
doc. Hladík a dr. Hrbáčková komentovali nejasnosti v četnostech skutků uvedených v tabulkách praktické části práce.
dr. Včelařová komentovala nedostatečnou spolupráci studenta s vedoucím práce.
dr. Suchánková požádala studenta, aby vysvětlil práci se získanými daty. Požádala jej, aby uvedl, co je jeho autorská práce. Student nedokázal odpovědět.
Komise hlasovala pro hodnocení F v poměru 5:0. Komise doporučuje bakalářskou práci přepracovat.