V teoretické části bakalářské práce je rozebrána osobnost sociálního pedagoga a jeho kompe-tence. Dále zmiňuji problematiku mentální retardace, její klasifikaci, příčiny, možnosti prevence i systém výchovy a vzdělání mentálně retardovaných dětí.
Praktická část představuje profil sociálního pedagoga v praktické činnosti a průzkum spokoje-nosti rodičů a vůbec vnímání práce asistenta rodiči. Tento průzkum proběhl ve třech speciálních školách v okrese Hodonín.
Anotace v angličtině
In theoretic part of bacheloric thesis is written about personality of social pedagogue and his ju-risdiction. Problem with cephalonia, classification of cephalonia, causes, preventative possibilities and pedagogical and educational system is also mentioned.
Practical part presents profile of social pedagogue in practical activity. It also presents exploration of satisfaction and sensation of pedagogic assistant with parents in three special school in region Hodonín.
Klíčová slova
Sociální pedagog, kompetence sociálního pedagoga, mentální retardace, speciální škola.
Klíčová slova v angličtině
Social pedagogue, social pedagogue’s jurisdiction, cephalonia, special school.
Rozsah průvodní práce
40 s., 3 s. příloh
Jazyk
CZ
Anotace
V teoretické části bakalářské práce je rozebrána osobnost sociálního pedagoga a jeho kompe-tence. Dále zmiňuji problematiku mentální retardace, její klasifikaci, příčiny, možnosti prevence i systém výchovy a vzdělání mentálně retardovaných dětí.
Praktická část představuje profil sociálního pedagoga v praktické činnosti a průzkum spokoje-nosti rodičů a vůbec vnímání práce asistenta rodiči. Tento průzkum proběhl ve třech speciálních školách v okrese Hodonín.
Anotace v angličtině
In theoretic part of bacheloric thesis is written about personality of social pedagogue and his ju-risdiction. Problem with cephalonia, classification of cephalonia, causes, preventative possibilities and pedagogical and educational system is also mentioned.
Practical part presents profile of social pedagogue in practical activity. It also presents exploration of satisfaction and sensation of pedagogic assistant with parents in three special school in region Hodonín.
Klíčová slova
Sociální pedagog, kompetence sociálního pedagoga, mentální retardace, speciální škola.
Klíčová slova v angličtině
Social pedagogue, social pedagogue’s jurisdiction, cephalonia, special school.
Zásady pro vypracování
Zpracování teoretické části - terminologické zpřesnění pojmů
Zpracování metodologické části - výběr výzkumných nástrojů
Zpracování výsledků výzkumu
Doporučení pro praxi
Zásady pro vypracování
Zpracování teoretické části - terminologické zpřesnění pojmů
Zpracování metodologické části - výběr výzkumných nástrojů
Zpracování výsledků výzkumu
Doporučení pro praxi
Seznam doporučené literatury
BAKOŠOVÁ, Z. Sociálna pedagogika. Vybrané problémy. Bratislava: FFUK, 1994.
BAKOŠOVÁ, Z. Sociálny pedagóg a jeho kompetencie. In Pedagogická revue, roč. 57, 2005, č. 1, s. 12-21.
HRADEČNÁ, Vybrané problémy sociální pedagogiky.2. vyd. Praha: Karolinum, 1998.
HRONCOVÁ, J., HUDECOVÁ, A., MATULAYOVÁ, T. Sociálna pedagogika a sociálna práca. B. Bystrica: PF UMB, 2002.
CHUDÝ, Š. Teoretické východiská sociálnej pedagogiky. In CHUDÝ, Š., ŠVEC, V.(ed.) Pedagogika v teorii a praxi (Vybrané pedagogické problémy). Zlín: UTB, 2004, ISBN 80-7318-179-4.
Seznam doporučené literatury
BAKOŠOVÁ, Z. Sociálna pedagogika. Vybrané problémy. Bratislava: FFUK, 1994.
BAKOŠOVÁ, Z. Sociálny pedagóg a jeho kompetencie. In Pedagogická revue, roč. 57, 2005, č. 1, s. 12-21.
HRADEČNÁ, Vybrané problémy sociální pedagogiky.2. vyd. Praha: Karolinum, 1998.
HRONCOVÁ, J., HUDECOVÁ, A., MATULAYOVÁ, T. Sociálna pedagogika a sociálna práca. B. Bystrica: PF UMB, 2002.
CHUDÝ, Š. Teoretické východiská sociálnej pedagogiky. In CHUDÝ, Š., ŠVEC, V.(ed.) Pedagogika v teorii a praxi (Vybrané pedagogické problémy). Zlín: UTB, 2004, ISBN 80-7318-179-4.