Bakalářská práce se zabývá historií a vývojem branné výchovy v České republice. V teoretické části jsou analyzovány historicko-právní souvislosti této problematiky, legislativní změny a ideové koncepty. Praktická část se zabývá podporou přípravy a vzdělávání v oblasti branné výchovy na základních školách.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with the history and development of conscription education in the Czech Republic. The theoretical part analyses the historical and legal context of this issue, legislative changes and ideological concepts. The practical part deals with support of training and education in the field of conscription education in primary schools.
Klíčová slova
branná výchova, základní školy
Klíčová slova v angličtině
conscription education, elementary school
Rozsah průvodní práce
49
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá historií a vývojem branné výchovy v České republice. V teoretické části jsou analyzovány historicko-právní souvislosti této problematiky, legislativní změny a ideové koncepty. Praktická část se zabývá podporou přípravy a vzdělávání v oblasti branné výchovy na základních školách.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with the history and development of conscription education in the Czech Republic. The theoretical part analyses the historical and legal context of this issue, legislative changes and ideological concepts. The practical part deals with support of training and education in the field of conscription education in primary schools.
Klíčová slova
branná výchova, základní školy
Klíčová slova v angličtině
conscription education, elementary school
Zásady pro vypracování
Zpracujte historicko-právní vstup do problematiky branné výchovy se zaměřením na období od přijetí posledního ze zákonů o branné výchově, včetně rešerše odborné literatury pojednávající o dané oblasti v tomto období.
Pojednejte o realizaci přípravy a vzdělávání v oblasti branné výchovy po přijetí posledního ze zákonů o branné výchově.
Zmapujte odborné publikace vydané po přijetí posledního ze zákonů o branné výchově, které podporovaly přípravu a vzdělávání v oblasti branné výchovy na základních školách a diskutujte dosažené výsledky.
Zásady pro vypracování
Zpracujte historicko-právní vstup do problematiky branné výchovy se zaměřením na období od přijetí posledního ze zákonů o branné výchově, včetně rešerše odborné literatury pojednávající o dané oblasti v tomto období.
Pojednejte o realizaci přípravy a vzdělávání v oblasti branné výchovy po přijetí posledního ze zákonů o branné výchově.
Zmapujte odborné publikace vydané po přijetí posledního ze zákonů o branné výchově, které podporovaly přípravu a vzdělávání v oblasti branné výchovy na základních školách a diskutujte dosažené výsledky.
Seznam doporučené literatury
GERHÁT, Ivan. Koncepce přípravy občanů k obraně státu: 2019 - 2024. Praha: Ministerstvo obrany České republiky - Vojenský historický ústav Praha, 2019. ISBN 978-80-7278-775-3.
KYSELÁK, Jan a ROŽŇÁK, Petr. Branná výchova jako nástroj sociální kontroly. Historická sociologie. 2022, roč. 14, č. 1, s. 129-148. ISSN 1804-0616.
ŠIMEK, Jan. Škola a válka: branná výchova v české škole. Praha: Národní pedagogické muzeum a knihovna J. A. Komenského, 2021. ISBN 978-80-86935-56-0.
Další odborná literatura dle doporučení vedoucího bakalářské práce.
Seznam doporučené literatury
GERHÁT, Ivan. Koncepce přípravy občanů k obraně státu: 2019 - 2024. Praha: Ministerstvo obrany České republiky - Vojenský historický ústav Praha, 2019. ISBN 978-80-7278-775-3.
KYSELÁK, Jan a ROŽŇÁK, Petr. Branná výchova jako nástroj sociální kontroly. Historická sociologie. 2022, roč. 14, č. 1, s. 129-148. ISSN 1804-0616.
ŠIMEK, Jan. Škola a válka: branná výchova v české škole. Praha: Národní pedagogické muzeum a knihovna J. A. Komenského, 2021. ISBN 978-80-86935-56-0.
Další odborná literatura dle doporučení vedoucího bakalářské práce.
Přílohy volně vložené
obrázky, tabulky
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Student prezentoval výsledky své bakalářské práce na téma: Branná výchova její odraz v pedagogické literatuře po roce 1973. Byly přečteny posudky vedoucího a posudky oponenta. Následně student zodpověděl doplňující otázky oponenta práce:
Ve své práci hovoříte o používaných prostředcích a formách branné výchovy. Doplňte je o používané metody.
Jakou vidíte šanci na revitalizace tzv. branné výchovy v napjaté situaci na Ukrajině?
Student zodpověděl otázky oponenta a následně odpovídal na otázky komise a vyslechl si doporučení pro zlepšení. Obhajoba i zodpovězení otázek byly na dobré úrovni.