Práce se zabývá hodnotovou orientací dětí ve věkové skupině 15 až 18 let. Je členěna na část teoretickou, která popisuje faktory ovlivňujícími skladbu žebříčku hodnot, a část prak-tickou, ve které je prezentován můj vlastní průzkum hodnotové orientace u studentů vybra-ných středních škol v porovnání s výzkumem prováděným PhDr. Petrem Sakem v roce 1997.
Anotace v angličtině
This project dissert on value orientation by the children at age of fifteen to eighteen. It is subdivided into the theoretic part which describes factors affecting structure of value scale and the practical part where is present my own survey of value orientation. Respondents were students of select high schools. This survey is compared with the survey of PhDr. Petr Sak presented in 1997.
Klíčová slova
hodnota, žebříček hodnot, hodnotová orientace
Klíčová slova v angličtině
value, value scale, value orientation
Rozsah průvodní práce
55s., 10s. příloh
Jazyk
CZ
Anotace
Práce se zabývá hodnotovou orientací dětí ve věkové skupině 15 až 18 let. Je členěna na část teoretickou, která popisuje faktory ovlivňujícími skladbu žebříčku hodnot, a část prak-tickou, ve které je prezentován můj vlastní průzkum hodnotové orientace u studentů vybra-ných středních škol v porovnání s výzkumem prováděným PhDr. Petrem Sakem v roce 1997.
Anotace v angličtině
This project dissert on value orientation by the children at age of fifteen to eighteen. It is subdivided into the theoretic part which describes factors affecting structure of value scale and the practical part where is present my own survey of value orientation. Respondents were students of select high schools. This survey is compared with the survey of PhDr. Petr Sak presented in 1997.
Klíčová slova
hodnota, žebříček hodnot, hodnotová orientace
Klíčová slova v angličtině
value, value scale, value orientation
Zásady pro vypracování
Předmět, cíl práce a formulace hypotéz
Výklad základních pojmů
Zpracování teoretické části
Ujasnění metod výzkumu
Popis výzkumného vzorku
Zpracování praktické části
Vyhodnocení hypotéz, vyvození závěrů
Zásady pro vypracování
Předmět, cíl práce a formulace hypotéz
Výklad základních pojmů
Zpracování teoretické části
Ujasnění metod výzkumu
Popis výzkumného vzorku
Zpracování praktické části
Vyhodnocení hypotéz, vyvození závěrů
Seznam doporučené literatury
FROMM, E. Anatomie lidské destruktivity. Praha: NLN, 1997.
FROMM, E. Umění být. Praha: Naše vojsko, 1994.
HARTL, P. Psychologický slovník. Praha: Jiří Budka, 1993.
KŘIVOHLAÝ, J. Mít pro co žít. Praha: Návrat domů, 1994.
LORENZ, K. Takzvané zlo. Praha: Mladá fronta, 1992.
MATĚJČEK, Z. Co, kdy a jak ve výchově dětí. Praha: Portál, 1996.
Seznam doporučené literatury
FROMM, E. Anatomie lidské destruktivity. Praha: NLN, 1997.
FROMM, E. Umění být. Praha: Naše vojsko, 1994.
HARTL, P. Psychologický slovník. Praha: Jiří Budka, 1993.
KŘIVOHLAÝ, J. Mít pro co žít. Praha: Návrat domů, 1994.
LORENZ, K. Takzvané zlo. Praha: Mladá fronta, 1992.
MATĚJČEK, Z. Co, kdy a jak ve výchově dětí. Praha: Portál, 1996.