Tato práce si klade za cíl seznámit čtenáře s problematikou závad chování žáků ZŠ praktické a jejich negativními důsledky pro jednotlivce a sociální okolí. V teoretické části je brán zvláštní ohled na výchovné poradenství na ZŠ praktické a na klasifikaci závad cho-vání jejich žáků. Praktická část je zaměřena na prevenci a příznaky závad chování žáků a na vlastní výzkum těchto závad chování.
Anotace v angličtině
The purpose of this work is to make the readers acquainted with the problems of the pupils’dificility of the practical elementary schools and their negative consequences for the individuals and the social surroundings. The special respect is taken to the educational counseling at the practical elementary schools in the theoretical part and for the classifica-tion of their pupils’dificility. The practical part is directed to the prevention and the symp-toms of this pupils’dificility and on the own research of this dificility.
Klíčová slova
výchovný poradce, závady chování (dificility), výchova, žák, ZŠ praktická, prevence a náprava, psychologie osobnosti
Klíčová slova v angličtině
educational adviser, dificility, education, pupil, the practical elementary school,prevention and rectification, psychology of the personality
Rozsah průvodní práce
60 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Tato práce si klade za cíl seznámit čtenáře s problematikou závad chování žáků ZŠ praktické a jejich negativními důsledky pro jednotlivce a sociální okolí. V teoretické části je brán zvláštní ohled na výchovné poradenství na ZŠ praktické a na klasifikaci závad cho-vání jejich žáků. Praktická část je zaměřena na prevenci a příznaky závad chování žáků a na vlastní výzkum těchto závad chování.
Anotace v angličtině
The purpose of this work is to make the readers acquainted with the problems of the pupils’dificility of the practical elementary schools and their negative consequences for the individuals and the social surroundings. The special respect is taken to the educational counseling at the practical elementary schools in the theoretical part and for the classifica-tion of their pupils’dificility. The practical part is directed to the prevention and the symp-toms of this pupils’dificility and on the own research of this dificility.
Klíčová slova
výchovný poradce, závady chování (dificility), výchova, žák, ZŠ praktická, prevence a náprava, psychologie osobnosti
Klíčová slova v angličtině
educational adviser, dificility, education, pupil, the practical elementary school,prevention and rectification, psychology of the personality
Zásady pro vypracování
Zpracování teoretické části - historie a současnost výchovného poradenství v ČR, výchovný poradce a jeho činnost na škole, klasifikace závad chování žáků ZŠ praktické
Zpracování praktické části - prevence závad chování, vlastní průzkum, zpracování dat výzkumu a jeho výsledky
Zásady pro vypracování
Zpracování teoretické části - historie a současnost výchovného poradenství v ČR, výchovný poradce a jeho činnost na škole, klasifikace závad chování žáků ZŠ praktické
Zpracování praktické části - prevence závad chování, vlastní průzkum, zpracování dat výzkumu a jeho výsledky
Seznam doporučené literatury
ATKINSON, R. L., et al. Psychologie. Praha: Victoria Publishing, 1995. ISBN 80-7365-456-8.
BENDL, S. Neukázněný žák. Praha: ISV nakladatelství, 2004. ISBN 80-86642-36-4.
ČÁP, J., MAREŠ, J. Psychologie pro učitele. Praha: Portál, 2001. ISBN 80-7178-463-X.
HENDL, J. Kvalitativní výzkum: základní metody a aplikace. Praha: Portál, 2005. ISBN 80-7367-040-2.
HENDL, J. Přehled statistických metod, zpracování dat. Praha: Portál, 2004. ISBN 80-7178-820-1.
KOHOUTEK, R. Poznávání a utváření osobnosti. Brno: CERM, 1998. ISBN 80-7204-200-9.
KOHOUTEK, R. Metody poznávání osobnosti a duševního zdraví žáka. Brno: MU, 2006. ISBN 80-210-3932-9.
KOHOUTEK, R. Normalita a abnormalita psychiky a osobnosti. Brno: MU, 2005. ISBN 80-210-3795-4.
KOHOUTEK, R. Základy užité psychologie. Brno: CERM, 2002. ISBN 80-214-2203-3.
MAŇÁK, J., ŠVEC, V., ed. Cesty pedagogického výzkumu. Brno: Paido, 2004. ISBN 80-7315-078-6.
MAŇÁK, J., ŠVEC, V., ed. Slovník pedagogické metodologie. Brno. MU, Paido, 2005. ISBN 80-210-3802-0.
MUSIL, J. Speciální psychologie. Olomouc: UP, 1999. ISBN 80-244-0008-1.
Seznam doporučené literatury
ATKINSON, R. L., et al. Psychologie. Praha: Victoria Publishing, 1995. ISBN 80-7365-456-8.
BENDL, S. Neukázněný žák. Praha: ISV nakladatelství, 2004. ISBN 80-86642-36-4.
ČÁP, J., MAREŠ, J. Psychologie pro učitele. Praha: Portál, 2001. ISBN 80-7178-463-X.
HENDL, J. Kvalitativní výzkum: základní metody a aplikace. Praha: Portál, 2005. ISBN 80-7367-040-2.
HENDL, J. Přehled statistických metod, zpracování dat. Praha: Portál, 2004. ISBN 80-7178-820-1.
KOHOUTEK, R. Poznávání a utváření osobnosti. Brno: CERM, 1998. ISBN 80-7204-200-9.
KOHOUTEK, R. Metody poznávání osobnosti a duševního zdraví žáka. Brno: MU, 2006. ISBN 80-210-3932-9.
KOHOUTEK, R. Normalita a abnormalita psychiky a osobnosti. Brno: MU, 2005. ISBN 80-210-3795-4.
KOHOUTEK, R. Základy užité psychologie. Brno: CERM, 2002. ISBN 80-214-2203-3.
MAŇÁK, J., ŠVEC, V., ed. Cesty pedagogického výzkumu. Brno: Paido, 2004. ISBN 80-7315-078-6.
MAŇÁK, J., ŠVEC, V., ed. Slovník pedagogické metodologie. Brno. MU, Paido, 2005. ISBN 80-210-3802-0.
MUSIL, J. Speciální psychologie. Olomouc: UP, 1999. ISBN 80-244-0008-1.