Ve své bakalářské práci se zabývám systémem ústavní péče o děti, metodami práce s klienty, funkcemi a diagnostikou v diagnostickém ústavu a poruchami chování, se kterými pracují odborní pracovníci v zařízeních pro výkon ústavní a ochranné výchovy. Cílem mé práce bylo nastínění problematiky, která je s pojmy ústavní nebo ochranná výchova spojena.
Anotace v angličtině
In my Bachelor‘s thesis I am describing the system of institutional children‘s care in society, outlining methods of work with clients, functions and diagnostic methods in diagnostic institute. At the same time I am describing the behavioural abnormalities which are at the core of professional interest of specialists working at the institute for execution of institutional and patronage care. The aim of my paper is to highlight the problems which exist in conjunction with such care.
diagnostic institute, behavioural alienation, substitutional care
Rozsah průvodní práce
60 s., 3 s. text. příloh
Jazyk
CZ
Anotace
Ve své bakalářské práci se zabývám systémem ústavní péče o děti, metodami práce s klienty, funkcemi a diagnostikou v diagnostickém ústavu a poruchami chování, se kterými pracují odborní pracovníci v zařízeních pro výkon ústavní a ochranné výchovy. Cílem mé práce bylo nastínění problematiky, která je s pojmy ústavní nebo ochranná výchova spojena.
Anotace v angličtině
In my Bachelor‘s thesis I am describing the system of institutional children‘s care in society, outlining methods of work with clients, functions and diagnostic methods in diagnostic institute. At the same time I am describing the behavioural abnormalities which are at the core of professional interest of specialists working at the institute for execution of institutional and patronage care. The aim of my paper is to highlight the problems which exist in conjunction with such care.
diagnostic institute, behavioural alienation, substitutional care
Zásady pro vypracování
Teoretická část
Historie, profil a charakteristika diagnostického ústavu
Typy, zdroje a příčiny výchovných problémů
Výchovné problémy a jejich řešení
Problematika výchovy v DÚ
Praktická část
Cíle a úkoly výzkumu
Stanovení hypotéz
Použité techniky a metody výzkumu
Charakteristika zkoumaného vzorku
Dotazník
Hodnocení a výsledky výzkumu
Závěr
Zásady pro vypracování
Teoretická část
Historie, profil a charakteristika diagnostického ústavu
Typy, zdroje a příčiny výchovných problémů
Výchovné problémy a jejich řešení
Problematika výchovy v DÚ
Praktická část
Cíle a úkoly výzkumu
Stanovení hypotéz
Použité techniky a metody výzkumu
Charakteristika zkoumaného vzorku
Dotazník
Hodnocení a výsledky výzkumu
Závěr
Seznam doporučené literatury
TRAIN, A. Nejčastější poruchy chování dětí : jak je rozpoznat a kdy se obrátit na odborníka. 1. vyd. Praha : Portál, 2001. ISBN 80-7178-503-2.
PTÁČEK, R. Poruchy chování v dětském věku. Praha: Vzdělávací institut ochrany dětí, 2006. ISBN 80-86991-81-4.
POKORNÝ, V. TELCOVÁ,J., TOMKO,A., Prevence sociálně patologických jevů : manuál praxe. 3. rozš. vyd. Brno: Ústav psychologického poradenství a diagnostiky, 2003. ISBN 80-86568-04-0.
Seznam doporučené literatury
TRAIN, A. Nejčastější poruchy chování dětí : jak je rozpoznat a kdy se obrátit na odborníka. 1. vyd. Praha : Portál, 2001. ISBN 80-7178-503-2.
PTÁČEK, R. Poruchy chování v dětském věku. Praha: Vzdělávací institut ochrany dětí, 2006. ISBN 80-86991-81-4.
POKORNÝ, V. TELCOVÁ,J., TOMKO,A., Prevence sociálně patologických jevů : manuál praxe. 3. rozš. vyd. Brno: Ústav psychologického poradenství a diagnostiky, 2003. ISBN 80-86568-04-0.