Problematika specifických poruch učení je velmi rozšířeným fenoménem, kterým by se měl zabývat každý pedagog. Dříve se o této poruše tolik nemluvilo, jelikož ji společnost zaměňovala či spojovala s jinými nemocemi.
V mé práci řeším problematiku vzdělávání žáků se specifickou poruchou učení, kde se především zaměřuji na samotné pedagogy, kteří pracují s těmito žáky a na nápravu specifických poruch učení. Reedukace jednotlivých poruch učení spolu souvisejí, a proto jsem nespecifikovala v mé práci pouze jednu poruchu, ale zaměřila jsem se na celou oblast specifických poruch učení z obecného hlediska.
Anotace v angličtině
The issue of specific learning disabilities is a very widespread phenomenon that should be dealt with by every pedagogue. Some time ago, this disorder did not attract so much attention as it was often mistaken for or associated with other diseases.
This work deals with the issues of educating learners with specific learning disabilities and focuses on the teachers who work with these learners as well as on possible remedies. The re-education processes of the individual learning disabilities are closely connected; therefore I do not take into account merely a single, particular disorder, but deal rather with the entire area of specific learning disabilities in general.
Problematika specifických poruch učení je velmi rozšířeným fenoménem, kterým by se měl zabývat každý pedagog. Dříve se o této poruše tolik nemluvilo, jelikož ji společnost zaměňovala či spojovala s jinými nemocemi.
V mé práci řeším problematiku vzdělávání žáků se specifickou poruchou učení, kde se především zaměřuji na samotné pedagogy, kteří pracují s těmito žáky a na nápravu specifických poruch učení. Reedukace jednotlivých poruch učení spolu souvisejí, a proto jsem nespecifikovala v mé práci pouze jednu poruchu, ale zaměřila jsem se na celou oblast specifických poruch učení z obecného hlediska.
Anotace v angličtině
The issue of specific learning disabilities is a very widespread phenomenon that should be dealt with by every pedagogue. Some time ago, this disorder did not attract so much attention as it was often mistaken for or associated with other diseases.
This work deals with the issues of educating learners with specific learning disabilities and focuses on the teachers who work with these learners as well as on possible remedies. The re-education processes of the individual learning disabilities are closely connected; therefore I do not take into account merely a single, particular disorder, but deal rather with the entire area of specific learning disabilities in general.
Zpracování teoretických východisek pro praktickou část práce.
Charakteristika výzkumného souboru.
Provedení kvantitativního výzkumu formou dotazníkového šetření.
Zpracování a vyhodnocení výsledků výzkumu.
Přijetí odpovídajících závěrů.
Zásady pro vypracování
Zpracování teoretických východisek pro praktickou část práce.
Charakteristika výzkumného souboru.
Provedení kvantitativního výzkumu formou dotazníkového šetření.
Zpracování a vyhodnocení výsledků výzkumu.
Přijetí odpovídajících závěrů.
Seznam doporučené literatury
POKORNÁ, Věra. Teorie a náprava vývojových poruch učení a chování. 3.rozš.opr. vyd. Praha: Portál, 2001. 333 s. ISBN 80-7178-570-9.
EDELSBERGER, L. - KÁBELE, F. a kol. Speciální pedagogika pro učitele prvního stupně základní školy. 1. vyd. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1988. 175 s.
ZELINKOVÁ, O. Poruchy učení. 10. rozš. vyd. Praha: Portál, 2003. 263 s. ISBN 80-7178-800-7.
MATĚJČEK, Z. Dyslexie - specifické poruchy čtení. 3. upr. a rozš. vyd. Jinočany: H & H, 1995. 268 s. ISBN 80-85787-27-X.
Vyhláška MŠMT č. 73/2005 Sb., o vzdělávání dětí, žáků a studentů se speciálními vzdělávacími potřebami a dětí, žáků a studentů mimořádně nadaných.
Seznam doporučené literatury
POKORNÁ, Věra. Teorie a náprava vývojových poruch učení a chování. 3.rozš.opr. vyd. Praha: Portál, 2001. 333 s. ISBN 80-7178-570-9.
EDELSBERGER, L. - KÁBELE, F. a kol. Speciální pedagogika pro učitele prvního stupně základní školy. 1. vyd. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1988. 175 s.
ZELINKOVÁ, O. Poruchy učení. 10. rozš. vyd. Praha: Portál, 2003. 263 s. ISBN 80-7178-800-7.
MATĚJČEK, Z. Dyslexie - specifické poruchy čtení. 3. upr. a rozš. vyd. Jinočany: H & H, 1995. 268 s. ISBN 80-85787-27-X.
Vyhláška MŠMT č. 73/2005 Sb., o vzdělávání dětí, žáků a studentů se speciálními vzdělávacími potřebami a dětí, žáků a studentů mimořádně nadaných.