Bakalářská práce nastiňuje, jak může studium bojových umění působit preventivně proti současným sociálně-patologickým jevům, jež se vyskytují v soudobé společnosti. Pozornost je věnována také filozofickým a psychologickým východiskům bojových umění a možnostmi výchovného působení na jejich adepty. Součástí práce je i výzkum, zaměřený na zjištění, zda adepti bojových umění reagují v běžných konfliktních situacích přiměřeně, či naopak bázlivě, nebo agresivně.
Anotace v angličtině
This bachelor paperoutlines, how the martial arts study can act as prevention against contemporary social-pathologic phenomenon, occurred in our society. Attention is also paid to the philosophical and psychological resources of the martial arts, as well as to the possibilities of educativecoverage to its adepts. The part of the paper is a research, focused to the inquest, if in the crisis-situation martial arts adeptsreact properly, or, on the contrary, fearfully or aggressively.
Klíčová slova
střetná situace, emoce (city), vůle
Klíčová slova v angličtině
conflict situation, emotions (feelings), will
Rozsah průvodní práce
89 s., 5 s. příloh
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce nastiňuje, jak může studium bojových umění působit preventivně proti současným sociálně-patologickým jevům, jež se vyskytují v soudobé společnosti. Pozornost je věnována také filozofickým a psychologickým východiskům bojových umění a možnostmi výchovného působení na jejich adepty. Součástí práce je i výzkum, zaměřený na zjištění, zda adepti bojových umění reagují v běžných konfliktních situacích přiměřeně, či naopak bázlivě, nebo agresivně.
Anotace v angličtině
This bachelor paperoutlines, how the martial arts study can act as prevention against contemporary social-pathologic phenomenon, occurred in our society. Attention is also paid to the philosophical and psychological resources of the martial arts, as well as to the possibilities of educativecoverage to its adepts. The part of the paper is a research, focused to the inquest, if in the crisis-situation martial arts adeptsreact properly, or, on the contrary, fearfully or aggressively.
Klíčová slova
střetná situace, emoce (city), vůle
Klíčová slova v angličtině
conflict situation, emotions (feelings), will
Zásady pro vypracování
Zpracování teoretické části - charakteristika bojových umění a sportů, psychologie, sociální faktory působící na současného mladého člověka, výchova v bojových uměních, prevence sociálně patologických jevů
Zpracování praktické části - výzkum
Zprac. výsledků výzkumu, závěry pro praxi
Zásady pro vypracování
Zpracování teoretické části - charakteristika bojových umění a sportů, psychologie, sociální faktory působící na současného mladého člověka, výchova v bojových uměních, prevence sociálně patologických jevů
Zpracování praktické části - výzkum
Zprac. výsledků výzkumu, závěry pro praxi
Seznam doporučené literatury
DOVALIL, J. Věkové zvláštnosti dětí a mládeže a sportovní trénink. Praha : Karolinum, 1992, 382-61-92.
FOJTÍK, I. Duch budó. Praha: Naše vojsko, 2006, ISBN 80-206-0810-9.
FOJTÍK, I. Úpoly ve školní tělesné výchově I. Praha : Universita Karlova, 1984, 60-95-84.
GILNEROVÁ, I., BURIÁNEK, J. Základy psychologie, sociologie. Praha : Fortuna, 2003.
HOŠEK, V. Psychologie individuální odolnosti. Praha : Státní pedagogické nakladatelství, 1976.
KRAUS, B., POLÁČKOVÁ, V., et al. Člověk-prostředí-výchova. Brno : Paido 2001, ISBN 80-7315-004-2.
Seznam doporučené literatury
DOVALIL, J. Věkové zvláštnosti dětí a mládeže a sportovní trénink. Praha : Karolinum, 1992, 382-61-92.
FOJTÍK, I. Duch budó. Praha: Naše vojsko, 2006, ISBN 80-206-0810-9.
FOJTÍK, I. Úpoly ve školní tělesné výchově I. Praha : Universita Karlova, 1984, 60-95-84.
GILNEROVÁ, I., BURIÁNEK, J. Základy psychologie, sociologie. Praha : Fortuna, 2003.
HOŠEK, V. Psychologie individuální odolnosti. Praha : Státní pedagogické nakladatelství, 1976.
KRAUS, B., POLÁČKOVÁ, V., et al. Člověk-prostředí-výchova. Brno : Paido 2001, ISBN 80-7315-004-2.