Tato práce se se zaměřuje na vývoj softwaru s cílem interaktivní výuky algoritmizace a programování pomocí herního konceptu. Práce začíná informační rešerší, která shrnuje dosavadní výsledky v oblasti vývoje softwaru využívajícího herní prvky pro výuku.V praktické části práce jsou porovnány různé frameworky pro vývoj videoher a vybrány nejvhodnější technologie pro tvorbu projektu. Cílem práce je vytvoření komplexního softwaru pro interaktivní výuku algoritmizace. V závěru práce jsou vyhodnoceny splněné cíle a návrhy směru budoucího vývoje projektu.
Anotace v angličtině
This thesis focuses on the development of software aimed at interactive teaching of algorithmization and programming using a gaming concept. The thesis begins with an information search summarizing existing results in the field of software development utilizing gaming elements for education. In the practical part of the thesis, various frameworks for game development are compared, and the most suitable technologies for the project are selected. The aim of the thesis is to create comprehensive software for interactive algorithmization teaching. In the conclusion of the work, achieved goals are evaluated, and suggestions for the future development direction of the project are provided.
Tato práce se se zaměřuje na vývoj softwaru s cílem interaktivní výuky algoritmizace a programování pomocí herního konceptu. Práce začíná informační rešerší, která shrnuje dosavadní výsledky v oblasti vývoje softwaru využívajícího herní prvky pro výuku.V praktické části práce jsou porovnány různé frameworky pro vývoj videoher a vybrány nejvhodnější technologie pro tvorbu projektu. Cílem práce je vytvoření komplexního softwaru pro interaktivní výuku algoritmizace. V závěru práce jsou vyhodnoceny splněné cíle a návrhy směru budoucího vývoje projektu.
Anotace v angličtině
This thesis focuses on the development of software aimed at interactive teaching of algorithmization and programming using a gaming concept. The thesis begins with an information search summarizing existing results in the field of software development utilizing gaming elements for education. In the practical part of the thesis, various frameworks for game development are compared, and the most suitable technologies for the project are selected. The aim of the thesis is to create comprehensive software for interactive algorithmization teaching. In the conclusion of the work, achieved goals are evaluated, and suggestions for the future development direction of the project are provided.
Proveďte informační rešerši shrnující dosažené výsledky v oblasti game-based learning software pro výuku algoritmizace a programování.
Porovnejte hlavní technologie využívané pro tvorbu her a zvolte, které využijete pro řešení s ohledem na koncept hry.
Formulujte základní herní koncepty, ovládání hry, motivaci hráče, obtížnost, scénář a cíle hry.
Vytvořte skripty obsluhující herní mechaniku a v práci popište jejich koncepci.
Testujte funkcionalitu hry a soustřeďte se na odstranění nedostatků hratelnosti a logických chyb.
Zhodnoťte naplnění vytýčených cílů a navrhněte směry budoucího vývoje projektu.
Zásady pro vypracování
Proveďte informační rešerši shrnující dosažené výsledky v oblasti game-based learning software pro výuku algoritmizace a programování.
Porovnejte hlavní technologie využívané pro tvorbu her a zvolte, které využijete pro řešení s ohledem na koncept hry.
Formulujte základní herní koncepty, ovládání hry, motivaci hráče, obtížnost, scénář a cíle hry.
Vytvořte skripty obsluhující herní mechaniku a v práci popište jejich koncepci.
Testujte funkcionalitu hry a soustřeďte se na odstranění nedostatků hratelnosti a logických chyb.
Zhodnoťte naplnění vytýčených cílů a navrhněte směry budoucího vývoje projektu.
Seznam doporučené literatury
KAPP, Karl M.; BLAIR, Lucas a MESCH, Rich. The Gamification of Learning and Instruction Fieldbook: Ideas into Practice. One Montgomery Street, Suite 1200, San Francisco, CA 94104-4594: Wiley, 2014. ISBN 9781118674437.
HOLAN, Tomáš. Unity: první seznámení s tvorbou počítačových her. CZ.NIC. Praha: CZ.NIC, z.s.p.o., 2020. ISBN 978-80-88168-57-7.
CORMEN, Thomas H.; LEISERSON, Charles Eric; RIVEST, Ronald L. a STEIN, Clifford. Introduction to algorithms. Fourth edition. Cambridge, Massachusetts: The MIT Press, 2022. ISBN 978-026-2046-305.
SCHELL, Jesse. The Art of Game Design: A Book of Lenses. 30 Corporate Drive, Suite 400, Burlington, MA 01803, USA: Elsevier, 2008. ISBN 978-0-12-369496-6.
SEDGEWICK, Robert a WAYNE, Kevin Daniel. Algorithms. Fourth edition. Boston: Addison-Wesley, 2011. ISBN 978-0-321-57351-3.
Unity User Manual. Online. 2023. Dostupné z: https://docs.unity3d.com/Manual/index.html. [cit. 2023-11-08].
Seznam doporučené literatury
KAPP, Karl M.; BLAIR, Lucas a MESCH, Rich. The Gamification of Learning and Instruction Fieldbook: Ideas into Practice. One Montgomery Street, Suite 1200, San Francisco, CA 94104-4594: Wiley, 2014. ISBN 9781118674437.
HOLAN, Tomáš. Unity: první seznámení s tvorbou počítačových her. CZ.NIC. Praha: CZ.NIC, z.s.p.o., 2020. ISBN 978-80-88168-57-7.
CORMEN, Thomas H.; LEISERSON, Charles Eric; RIVEST, Ronald L. a STEIN, Clifford. Introduction to algorithms. Fourth edition. Cambridge, Massachusetts: The MIT Press, 2022. ISBN 978-026-2046-305.
SCHELL, Jesse. The Art of Game Design: A Book of Lenses. 30 Corporate Drive, Suite 400, Burlington, MA 01803, USA: Elsevier, 2008. ISBN 978-0-12-369496-6.
SEDGEWICK, Robert a WAYNE, Kevin Daniel. Algorithms. Fourth edition. Boston: Addison-Wesley, 2011. ISBN 978-0-321-57351-3.
Unity User Manual. Online. 2023. Dostupné z: https://docs.unity3d.com/Manual/index.html. [cit. 2023-11-08].
Přílohy volně vložené
1 DVD
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Student seznámil komisi s výsledky své diplomové práce. Poté byly přečteny posudky vedoucího a oponenta. Následně byla otevřena diskuze, na které byly položeny dotazy. Student dotazy zodpověděl a reagoval pohotově.