Diplomová práce se zabývá tvorbou business modelu nového podniku v oblasti výroby a distribuce lokálních potravin. Práce obsahuje teoretickou a praktickou část, která se dále dělí na analytickou část a projektovou část. Analytická část obsahuje průzkum trhu a analýzu podnikatelského prostředí. Analytickými metodami jsou Porterův model pěti konkurenčních sil, finanční analýza, dotazníkové šetření a SWOT analýza. Hlavním cílem diplomové práce je vytvoření business modelu za pomocí nástroje Lean Canvas. Obsahem práce je i riziková, časová a nákladová analýza navrženého projektu a vytvoření finančního plánu. V závěru diplomové práce jsou všechny informace shrnuty.
Anotace v angličtině
The diploma thesis focuses on the creation of a business model of a new company in the sector of production and distribution of local food products. This thesis contains theoretical and practical part, which is further divided into analytical part and project part. The analytical part includes market exploration and an analysis of the business environment. Porter's five forces model, financial analysis, questionnaire survey and SWOT analysis are analytical methods used in this thesis. The main goal of the diploma thesis is to create a business model using Lean Canvas. Risk analysis, time analysis and cost analysis are contained in this thesis. All information is summarized in the conclusion part of the diploma thesis.
Klíčová slova
business model, podnik, distribuce, lokální potraviny, projekt.
Klíčová slova v angličtině
business model, company, distribution, local food products, project.
Rozsah průvodní práce
135 s. (246 125 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zabývá tvorbou business modelu nového podniku v oblasti výroby a distribuce lokálních potravin. Práce obsahuje teoretickou a praktickou část, která se dále dělí na analytickou část a projektovou část. Analytická část obsahuje průzkum trhu a analýzu podnikatelského prostředí. Analytickými metodami jsou Porterův model pěti konkurenčních sil, finanční analýza, dotazníkové šetření a SWOT analýza. Hlavním cílem diplomové práce je vytvoření business modelu za pomocí nástroje Lean Canvas. Obsahem práce je i riziková, časová a nákladová analýza navrženého projektu a vytvoření finančního plánu. V závěru diplomové práce jsou všechny informace shrnuty.
Anotace v angličtině
The diploma thesis focuses on the creation of a business model of a new company in the sector of production and distribution of local food products. This thesis contains theoretical and practical part, which is further divided into analytical part and project part. The analytical part includes market exploration and an analysis of the business environment. Porter's five forces model, financial analysis, questionnaire survey and SWOT analysis are analytical methods used in this thesis. The main goal of the diploma thesis is to create a business model using Lean Canvas. Risk analysis, time analysis and cost analysis are contained in this thesis. All information is summarized in the conclusion part of the diploma thesis.
Klíčová slova
business model, podnik, distribuce, lokální potraviny, projekt.
Klíčová slova v angličtině
business model, company, distribution, local food products, project.
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
I. Teoretická část
Zpracujte teoretické poznatky a vypracujte literární rešerši z oblasti tvorby business modelů.
II. Praktická část
Proveďte průzkum trhu a analýzu podnikatelského prostředí.
Zhodnoťte výsledky analýzy a vypracujte business model pro vybranou oblast podnikání.
V navrženém projektu proveďte rizikovou, časovou a nákladovou analýzu a vytvořte finanční plán.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
I. Teoretická část
Zpracujte teoretické poznatky a vypracujte literární rešerši z oblasti tvorby business modelů.
II. Praktická část
Proveďte průzkum trhu a analýzu podnikatelského prostředí.
Zhodnoťte výsledky analýzy a vypracujte business model pro vybranou oblast podnikání.
V navrženém projektu proveďte rizikovou, časovou a nákladovou analýzu a vytvořte finanční plán.
Závěr
Seznam doporučené literatury
ADÁMEK, Pavel a MEIXNEROVÁ, Lucie. Business modelování: jak na business modely v digitálním prostředí. Praha: Grada Publishing, 2022. ISBN 978-80-271-3356-7.
BREALEY, Richard A.; MYERS, Stewart C. a ALLEN, Franklin. Principles of corporate finance. 13th ed. New York: McGraw-Hill Education, 2020. ISBN 978-1-260-56555-3.
FOTR, Jiří; VACÍK, Emil; SOUČEK, Ivan; ŠPAČEK, Miroslav a HÁJEK, Stanislav. Tvorba strategie a strategické plánování: teorie a praxe. 2., aktualizované a doplněné vydání. Praha: Grada Publishing, 2020. ISBN 978-80-271-2499-2.
RICKMAN, Cheryl. How to start your own business and make it work. London: Dorling Kindersley, 2021. ISBN 978-0-2414-3745-2.
SRPOVÁ, Jitka a kolektiv. Začínáme podnikat: s případovými studiemi začínajících podnikatelů. Praha: Grada, 2020. ISBN 978-80-271-2253-0.
Seznam doporučené literatury
ADÁMEK, Pavel a MEIXNEROVÁ, Lucie. Business modelování: jak na business modely v digitálním prostředí. Praha: Grada Publishing, 2022. ISBN 978-80-271-3356-7.
BREALEY, Richard A.; MYERS, Stewart C. a ALLEN, Franklin. Principles of corporate finance. 13th ed. New York: McGraw-Hill Education, 2020. ISBN 978-1-260-56555-3.
FOTR, Jiří; VACÍK, Emil; SOUČEK, Ivan; ŠPAČEK, Miroslav a HÁJEK, Stanislav. Tvorba strategie a strategické plánování: teorie a praxe. 2., aktualizované a doplněné vydání. Praha: Grada Publishing, 2020. ISBN 978-80-271-2499-2.
RICKMAN, Cheryl. How to start your own business and make it work. London: Dorling Kindersley, 2021. ISBN 978-0-2414-3745-2.
SRPOVÁ, Jitka a kolektiv. Začínáme podnikat: s případovými studiemi začínajících podnikatelů. Praha: Grada, 2020. ISBN 978-80-271-2253-0.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Otázky vedoucího práce:
1. Plánujete realizovat Váš návrh v praxi? (Zodpovězeno zcela)
Otázky oponenta práce:
1. Jakým způsobem jste hodnotil jednotlivé konkurenty v tabulkách 1 a 2, která vedla k hodnotové analýze a tvorbě hodnotových křivek? (Zodpovězeno zcela)
2. Zkoumal jste, zda zvažovaný název Locool nebude v rozporu s již existující firmou stejného názvu v Česku a zejména pak v zahraničí? (Zodpovězeno zcela)
3. Co je unikátní hodnotovou nabídkou vašeho BM, pokud ho vyjádříte jednou větou? (Zodpovězeno částečně)