Cílem této diplomové práce je vývoj funkčního chatbota pro e-shop, který je založený na interakci s velkými jazykovými modely (LLM) a využívá vlastní znalostní bázi. Práce se zaměřuje na schopnost chatbota vést plynulé a kvalitní konverzace, které jsou přizpůsobeny potřebám a dotazům zákazníků. Pro implementaci chatbota byla zvolena knihovna LangChain pro jazyk Python, která umožňuje flexibilní integraci různých jazykových modelů díky své abstraktní architektuře. Tento přístup umožňuje nejen snadnou výměnu používaných modelů, ale i efektivní využití pokročilých funkcí LLM pro zpracování a odpovídání na uživatelské dotazy.
Anotace v angličtině
The goal of this thesis is the development of a functional chatbot for an e-commerce platform, which is based on interaction with large language models (LLMs) and utilizes external knowledge base. The focus is on the chatbot's ability to conduct smooth and high-quality conversations tailored to the needs and inquiries of customers. The LangChain library for Python was chosen for the implementation of the chatbot, enabling flexible integration of various language models due to its abstract architecture. This approach not only allows for easy swapping of used models but also efficient utilization of advanced LLM features for processing and responding to user queries.
Klíčová slova
chatbot, velké jazykové modely, umělá inteligence, LangChain, Python, e-commerce
Klíčová slova v angličtině
chatbot, large language models, artificial intelligence, LangChain, Python, e-commerce
Rozsah průvodní práce
66s (97 000 zn.)
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem této diplomové práce je vývoj funkčního chatbota pro e-shop, který je založený na interakci s velkými jazykovými modely (LLM) a využívá vlastní znalostní bázi. Práce se zaměřuje na schopnost chatbota vést plynulé a kvalitní konverzace, které jsou přizpůsobeny potřebám a dotazům zákazníků. Pro implementaci chatbota byla zvolena knihovna LangChain pro jazyk Python, která umožňuje flexibilní integraci různých jazykových modelů díky své abstraktní architektuře. Tento přístup umožňuje nejen snadnou výměnu používaných modelů, ale i efektivní využití pokročilých funkcí LLM pro zpracování a odpovídání na uživatelské dotazy.
Anotace v angličtině
The goal of this thesis is the development of a functional chatbot for an e-commerce platform, which is based on interaction with large language models (LLMs) and utilizes external knowledge base. The focus is on the chatbot's ability to conduct smooth and high-quality conversations tailored to the needs and inquiries of customers. The LangChain library for Python was chosen for the implementation of the chatbot, enabling flexible integration of various language models due to its abstract architecture. This approach not only allows for easy swapping of used models but also efficient utilization of advanced LLM features for processing and responding to user queries.
Klíčová slova
chatbot, velké jazykové modely, umělá inteligence, LangChain, Python, e-commerce
Klíčová slova v angličtině
chatbot, large language models, artificial intelligence, LangChain, Python, e-commerce
Zásady pro vypracování
Vypracujte literární rešerši na téma LLM jako chatbot s využitím vlastní knowledge base.
Shromážděte požadavky na funkčnost chatbota pro odpovídaní na dotazy zákazníků e-shopu.
Zvolte vhodné řešení a vytvořte funkčního chatbota, který bude splňovat požadavky.
Otestujte funkcionalitu navrženého řešení.
Navrhněte dále vhodné řešení pro rozšíření chatbota o možnost odpovídat na dotazy ohledně objednávek zákazníků.
Diskutujte možnosti dalšího vývoje a úprav.
Zásady pro vypracování
Vypracujte literární rešerši na téma LLM jako chatbot s využitím vlastní knowledge base.
Shromážděte požadavky na funkčnost chatbota pro odpovídaní na dotazy zákazníků e-shopu.
Zvolte vhodné řešení a vytvořte funkčního chatbota, který bude splňovat požadavky.
Otestujte funkcionalitu navrženého řešení.
Navrhněte dále vhodné řešení pro rozšíření chatbota o možnost odpovídat na dotazy ohledně objednávek zákazníků.
Diskutujte možnosti dalšího vývoje a úprav.
Seznam doporučené literatury
TAULLI, T. Generative AI: How ChatGPT and Other AI Tools Will Revolutionize Business. Berkeley, CA: Apress, 2023.
SARRION, Eric. Exploring the power of ChatGPT: applications, techniques, and implications. Springer, [2023], ISBN 9781484295281.
JUSTIN, Paul; UENO, Akiko a DENNIS, Charles. ChatGPT and consumers: Benefits, Pitfalls and Future Research Agenda. Online. International Journal of Consumer Studies. 2023, roč. 47, č. 4, s. 1213-1225. Dostupné z: https://doi.org/https://doi.org/10.1111/ijcs.12928. [cit. 2023-11-12].
META PLATFORMS, INC. Llama 2. Online. 2023. Dostupné z: https://ai.meta.com/llama/. [cit. 2023-11-12].
LI, Meichan; WANG, Rui. Chatbots in e-commerce: The effect of chatbot language style on customers’ continuance usage intention and attitude toward brand. Journal of Retailing and Consumer Services, 2023, 71: 103209.
GAMBOA-CRUZADO, JAVIER, et al. Use of chatbots in e-commerce: a comprehensive systematic review. Journal of Theoretical and Applied Information Technology, 2023, 101.4.
Seznam doporučené literatury
TAULLI, T. Generative AI: How ChatGPT and Other AI Tools Will Revolutionize Business. Berkeley, CA: Apress, 2023.
SARRION, Eric. Exploring the power of ChatGPT: applications, techniques, and implications. Springer, [2023], ISBN 9781484295281.
JUSTIN, Paul; UENO, Akiko a DENNIS, Charles. ChatGPT and consumers: Benefits, Pitfalls and Future Research Agenda. Online. International Journal of Consumer Studies. 2023, roč. 47, č. 4, s. 1213-1225. Dostupné z: https://doi.org/https://doi.org/10.1111/ijcs.12928. [cit. 2023-11-12].
META PLATFORMS, INC. Llama 2. Online. 2023. Dostupné z: https://ai.meta.com/llama/. [cit. 2023-11-12].
LI, Meichan; WANG, Rui. Chatbots in e-commerce: The effect of chatbot language style on customers’ continuance usage intention and attitude toward brand. Journal of Retailing and Consumer Services, 2023, 71: 103209.
GAMBOA-CRUZADO, JAVIER, et al. Use of chatbots in e-commerce: a comprehensive systematic review. Journal of Theoretical and Applied Information Technology, 2023, 101.4.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Student odprezentoval před komisí hlavní cíle a výsledky své diplomové práce. Prezentace jako celek byla zpracována na výborné úrovni, student dokázal vystihnout klíčové body práce. Následně byl student seznámen s posudky vedoucího a oponenta diplomové práce. Student postupně odpověděl na otázky oponenta práce.
Komise nevznesla k obhajobě další dotazy.