Diplomová práce se věnuje rozšíření portfolia služeb vybraného ubytovacího zařízení a je rozdělena do tří částí. Teoretická část si klade za cíl definovat klíčové pojmy a principy cestovního ruchu, analyzovat jeho typologii a vývoj, a prozkoumat aktuální trendy. Analytická část se zabývá podrobnou charakteristikou vybraného zařízení, včetně jeho polohy, obsazenosti a zákaznického segmentu. Prostřednictvím vybraných metod je analyzována současná nabídka zařízení, jeho konkurenční postavení, a klíčové požadavky a preference zákazníků. Výsledky analýz jsou základem praktické části, v níž je navržen konkrétní projekt rozšíření portfolia mající podobu tří doplňkových služeb. Kromě podrobného popisu materiálně-technického a personálního zajištění služeb, je projekt v závěru praktické části podroben nákladové, časové a rizikové analýze.
Anotace v angličtině
The thesis focuses on expanding the service portfolio of a selected accommodation facility and is divided into three parts. The theoretical part aims to define key concepts and principles of tourism, analyse its typology and development, and explore current trends in the tourism industry. The analytical section deals with a detailed characterization of the selected facility, including its location, occupancy, and customer segments. Using selected analytical methods, the current offerings of the facility, its competitive positioning, and key customer requirements and preferences are analysed. The results of these analyses form the foundation for the practical part, where a specific project for expanding the service portfolio is presented in the form of three additional services. Besides a detailed description of the material- technical and personnel provisioning of the services, the project is subjected to cost, time, and risk analyses in the conclusion of the practical part.
Klíčová slova
cestovní ruch, ubytovací zařízení, analýza, portfolio, doplňková služba
Klíčová slova v angličtině
tourism, accommodation, analysis, portfolio, additional service
Rozsah průvodní práce
100 s. (177 833 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se věnuje rozšíření portfolia služeb vybraného ubytovacího zařízení a je rozdělena do tří částí. Teoretická část si klade za cíl definovat klíčové pojmy a principy cestovního ruchu, analyzovat jeho typologii a vývoj, a prozkoumat aktuální trendy. Analytická část se zabývá podrobnou charakteristikou vybraného zařízení, včetně jeho polohy, obsazenosti a zákaznického segmentu. Prostřednictvím vybraných metod je analyzována současná nabídka zařízení, jeho konkurenční postavení, a klíčové požadavky a preference zákazníků. Výsledky analýz jsou základem praktické části, v níž je navržen konkrétní projekt rozšíření portfolia mající podobu tří doplňkových služeb. Kromě podrobného popisu materiálně-technického a personálního zajištění služeb, je projekt v závěru praktické části podroben nákladové, časové a rizikové analýze.
Anotace v angličtině
The thesis focuses on expanding the service portfolio of a selected accommodation facility and is divided into three parts. The theoretical part aims to define key concepts and principles of tourism, analyse its typology and development, and explore current trends in the tourism industry. The analytical section deals with a detailed characterization of the selected facility, including its location, occupancy, and customer segments. Using selected analytical methods, the current offerings of the facility, its competitive positioning, and key customer requirements and preferences are analysed. The results of these analyses form the foundation for the practical part, where a specific project for expanding the service portfolio is presented in the form of three additional services. Besides a detailed description of the material- technical and personnel provisioning of the services, the project is subjected to cost, time, and risk analyses in the conclusion of the practical part.
Klíčová slova
cestovní ruch, ubytovací zařízení, analýza, portfolio, doplňková služba
Klíčová slova v angličtině
tourism, accommodation, analysis, portfolio, additional service
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
I. Teoretická část
Zpracujte literární poznatky vztahující se k produktu cestovního ruchu a ubytovacím službám v cestovním ruchu.
II. Praktická část
Charakterizujte současný stav ubytovacího zařízení.
Pomocí vybraných analytických metod proveďte analýzu atraktivit cestovního ruchu v blízkosti ubytovacího zařízení.
Na základě výsledků analýz vypracujte projektové řešení produktu cestovního ruchu s cílem rozšíření portfolia vybraného ubytovacího zařízení.
Projekt podrobte nákladové, časové a rizikové analýze.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
I. Teoretická část
Zpracujte literární poznatky vztahující se k produktu cestovního ruchu a ubytovacím službám v cestovním ruchu.
II. Praktická část
Charakterizujte současný stav ubytovacího zařízení.
Pomocí vybraných analytických metod proveďte analýzu atraktivit cestovního ruchu v blízkosti ubytovacího zařízení.
Na základě výsledků analýz vypracujte projektové řešení produktu cestovního ruchu s cílem rozšíření portfolia vybraného ubytovacího zařízení.
Projekt podrobte nákladové, časové a rizikové analýze.
Závěr
Seznam doporučené literatury
GOELDNER, Charles R. a RITCHIE, John R. Brent. Cestovní ruch: principy, příklady, trendy. Brno: BizBooks, 2014. ISBN 978-80-251-2595-3.
KOTÍKOVÁ, Halina. Nové trendy v nabídce cestovního ruchu. Praha: Grada, 2013. ISBN 978-80-247-4603-6.
KOTLER, Philip; BOWEN, John T.; MAKENS, James C. a BALOGLU, Seyhmus. Marketing for Hospitality and Tourism. 7th edition. Harlow: Pearson, 2017. ISBN 978-1-292-15615-6.
PATTERSON, Carol. Sustainable tourism: business development, operations, and management. Champaign: Human Kinetics, 2015. ISBN 978-1-4504-6003-3.
SYROVÁTKOVÁ, Jaroslava. Specifické formy cestovního ruchu. Liberec: Technická univerzita v Liberci, 2013. ISBN 978-80-7372-927-1.
Seznam doporučené literatury
GOELDNER, Charles R. a RITCHIE, John R. Brent. Cestovní ruch: principy, příklady, trendy. Brno: BizBooks, 2014. ISBN 978-80-251-2595-3.
KOTÍKOVÁ, Halina. Nové trendy v nabídce cestovního ruchu. Praha: Grada, 2013. ISBN 978-80-247-4603-6.
KOTLER, Philip; BOWEN, John T.; MAKENS, James C. a BALOGLU, Seyhmus. Marketing for Hospitality and Tourism. 7th edition. Harlow: Pearson, 2017. ISBN 978-1-292-15615-6.
PATTERSON, Carol. Sustainable tourism: business development, operations, and management. Champaign: Human Kinetics, 2015. ISBN 978-1-4504-6003-3.
SYROVÁTKOVÁ, Jaroslava. Specifické formy cestovního ruchu. Liberec: Technická univerzita v Liberci, 2013. ISBN 978-80-7372-927-1.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Vedoucí práce: Ing. Zuzana Vaculčíková, Ph.D., hodnocení známkou: B
Oponent práce: doc. Ing. Roman Zámečník, PhD., hodnocení známkou: A
Otázky vedoucího práce:
1.Ponúkajú konkurenčné zariadenia, prípadne iné napr. glampingové ubytovacie zariadenia Vami navrhnuté služby? Ak áno, aká je približne cena napr. raňajkových košov? – zodpovězeno zcela
2.Navrhnite konkrétnu podobu príspevku/postu na sociálnych sieťach k propagácii nových služieb posedu v zmysle prilákania nových zákazníkov. – zodpovězeno zcela
Otázky oponenta práce:
1.Nebylo by vhodnější u cen navržených doplňkových služeb uplatňovat cenovou diferenciaci (jiné ceny zvlášť pro každou ubytovací lokalitu)? – zodpovězeno zcela
2.Bylo by možné rozšířit balíček související se sportovními aktivitami o netradiční sportovní zážitky (například tandemový paragliding v Kunčicích pod Ondřejníkem)? - zodpovězeno zcela
Další otázky:
doc. Ing. Zuzana Tučková, Ph.D.: Jaká je cílová skupina? Dělala jste analýzu, kdo si nejvíce půjčuje posed? Měla jste možnost zjistit, která věková skupina službu nejvíce využívá? Máte informaci o tom, zdali se zákazníci vracejí? – zodpovězeno zcela
Ing. Eva Hoke, Ph.D.: Definujte pojem glamping. Jak funguje služba v zimních měsících z důvodu nepřítomnosti vody? Ve SWOT analýze uvádíte personálně nároční provoz? Jak je to v případě Vámi zkoumané společnosti? Nedochází k nedostatku personálu? - zodpovězeno zcela
Ing. Miroslav Kubáč: - myslíte si, že je tato služba vhodná i pro nabídku cestovních kanceláří? - zodpovězeno zcela
prof. Ing. Boris Popesko, Ph.D.: - Můžete prosím blíže popsat kalkulaci snídaňového košíku? Jak jste stanovila marži 45%? – zodpovězeno zcela