Diplomová práce se zabývá rizikovým chováním v online prostoru u žáků druhého stupně základních škol. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část obsahuje čtyři kapitoly, ve kterých definuje sexting, kyberšikanu a kybergrooming a dále vymezuje pojmy s nimi spojené. Popisuje aktéry a jejich motivace, rizika, dopady a právní rámce. Poslední kapitola teoretické části se zabývá prevencí sextingu, kyberšikany a kybergroomingu ze strany školy a rodiny. Praktická část obsahuje data a jejich interpretaci vycházející z kvantitativního výzkumu, realizovaného formou dotazníkového šetření. Cílem výzkumu bylo zjistit, zda se žáci druhého stupně základních škol chovají rizikově v online prostoru.
Anotace v angličtině
The thesis focuses on risky behavior in the online space among primary school students in second grade. The thesis consists of a theoretical and practical part. The theoretical part is divided into four chapters. It defines key terms such as sexting, cyberbullying, and cybergrooming, and explains the actors involved, their motivations, risks, impacts, and legal frameworks. The final chapter of the theoretical part discusses ways in which schools and families can prevent sexting, cyberbullying, and cybergrooming. The practical part presents data and its interpretation based on a quantitative research study conducted through a questionnaire survey. The research aims to determine whether second-grade primary school students engage in risky behavior in the online space.
Klíčová slova
sexting, kyberšikana, kybergrooming, prevence, online, internet, základní škola
Klíčová slova v angličtině
sexting, cyberbullying, cybergrooming, prevention, online, internet, primary school
Rozsah průvodní práce
72 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zabývá rizikovým chováním v online prostoru u žáků druhého stupně základních škol. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část obsahuje čtyři kapitoly, ve kterých definuje sexting, kyberšikanu a kybergrooming a dále vymezuje pojmy s nimi spojené. Popisuje aktéry a jejich motivace, rizika, dopady a právní rámce. Poslední kapitola teoretické části se zabývá prevencí sextingu, kyberšikany a kybergroomingu ze strany školy a rodiny. Praktická část obsahuje data a jejich interpretaci vycházející z kvantitativního výzkumu, realizovaného formou dotazníkového šetření. Cílem výzkumu bylo zjistit, zda se žáci druhého stupně základních škol chovají rizikově v online prostoru.
Anotace v angličtině
The thesis focuses on risky behavior in the online space among primary school students in second grade. The thesis consists of a theoretical and practical part. The theoretical part is divided into four chapters. It defines key terms such as sexting, cyberbullying, and cybergrooming, and explains the actors involved, their motivations, risks, impacts, and legal frameworks. The final chapter of the theoretical part discusses ways in which schools and families can prevent sexting, cyberbullying, and cybergrooming. The practical part presents data and its interpretation based on a quantitative research study conducted through a questionnaire survey. The research aims to determine whether second-grade primary school students engage in risky behavior in the online space.
Klíčová slova
sexting, kyberšikana, kybergrooming, prevence, online, internet, základní škola
Klíčová slova v angličtině
sexting, cyberbullying, cybergrooming, prevention, online, internet, primary school
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti rizikového chování, sextingu a kyberšikany.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníkového šetření.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezenzace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti rizikového chování, sextingu a kyberšikany.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníkového šetření.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezenzace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
ČERNÁ, Alena, 2013. Kyberšikana: průvodce novým fenoménem. Praha: Grada. ISBN 9788021063747.
ECKERTOVÁ, Lenka a Daniel DOČEKAL, 2013. Bezpečnost dětí na internetu: rádce zodpovědného rodiče. Brno: Computer Press. ISBN 9788025138045.
HOLLÁ, Katarína, 2016. Sexting a kyberšikana. Bratislava: Iris. ISBN 9788081530616.
CHRÁSKA, Miroslav, 2016. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. 2., aktualizované vydání. Praha: Grada. ISBN 9788024753263.
KOŽÍŠEK, Martin a Václav PÍSECKÝ, 2016. Bezpečně n@ internetu: průvodce chováním ve světě online. Praha: Grada Publishing. ISBN 9788024755953.
Seznam doporučené literatury
ČERNÁ, Alena, 2013. Kyberšikana: průvodce novým fenoménem. Praha: Grada. ISBN 9788021063747.
ECKERTOVÁ, Lenka a Daniel DOČEKAL, 2013. Bezpečnost dětí na internetu: rádce zodpovědného rodiče. Brno: Computer Press. ISBN 9788025138045.
HOLLÁ, Katarína, 2016. Sexting a kyberšikana. Bratislava: Iris. ISBN 9788081530616.
CHRÁSKA, Miroslav, 2016. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. 2., aktualizované vydání. Praha: Grada. ISBN 9788024753263.
KOŽÍŠEK, Martin a Václav PÍSECKÝ, 2016. Bezpečně n@ internetu: průvodce chováním ve světě online. Praha: Grada Publishing. ISBN 9788024755953.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila téma a teoretická východiska diplomové práce. Seznámila komisi s designem výzkumu a nejdůležitějšími výsledky práce. Studentka reagovala na posudek oponenta diplomové práce. Proběhla diskuse.