Bakalářská práce se zabývá problematikou šikanování na základní škole. Cílem práce je objasnit nepochopitelné a paradoxní vnitřní vazby, které se vybudují mezi obětí a agreso-rem. Dále poukázat na citlivost uvedeného tématu zejména v oblasti analýzy, odhalování, řešení a prevence.
Obsahem praktické části je recenze výzkumné zprávy zabývající se ověřováním pro-gramu proti šikanování. Uvedený výzkum byl garantován Ministerstvem školství, mládeže a tělovýchovy České republiky.
Annotation in English
The text of this Bachelor book is concerned with phenomenon of chicane at primary school. The objective of this text is to clarify incomprehensible and anomalous inner pro-cesses that are created between the victim and the aggressor and to show the sensitivity of mentioned theme especially in the range of analysis, detection, solution and prevention.
The practical part is the review of research work which is concerned with clarification of program against chicane. Mentioned reasearch was granted by Ministry of Education of Czech republic.
chicane, victim, aggressor, family, school, educationalists, group dynamics, prevention, Czech interventional program .
Length of the covering note
59 s
Language
CZ
Annotation
Bakalářská práce se zabývá problematikou šikanování na základní škole. Cílem práce je objasnit nepochopitelné a paradoxní vnitřní vazby, které se vybudují mezi obětí a agreso-rem. Dále poukázat na citlivost uvedeného tématu zejména v oblasti analýzy, odhalování, řešení a prevence.
Obsahem praktické části je recenze výzkumné zprávy zabývající se ověřováním pro-gramu proti šikanování. Uvedený výzkum byl garantován Ministerstvem školství, mládeže a tělovýchovy České republiky.
Annotation in English
The text of this Bachelor book is concerned with phenomenon of chicane at primary school. The objective of this text is to clarify incomprehensible and anomalous inner pro-cesses that are created between the victim and the aggressor and to show the sensitivity of mentioned theme especially in the range of analysis, detection, solution and prevention.
The practical part is the review of research work which is concerned with clarification of program against chicane. Mentioned reasearch was granted by Ministry of Education of Czech republic.
chicane, victim, aggressor, family, school, educationalists, group dynamics, prevention, Czech interventional program .
Research Plan
Zpracování teoretické části - terminologické upřesnění
Zpracování praktické části - metodologie výzkumu
Zpracování výsledků výzkumu
Doporučení pro praxi
Research Plan
Zpracování teoretické části - terminologické upřesnění
Zpracování praktické části - metodologie výzkumu
Zpracování výsledků výzkumu
Doporučení pro praxi
Recommended resources
DISMAN, M. Jak se vyrábí sociologická znalost. Praha: Karolinum, 2002.
ELLIOTOVÁ, M. Jak ochránit své dítě. Praha:Portál, 1995.
KOLÁŘ, M. Skrytý svět šikanování ve školách. Praha: Portál, 1997.
ŘÍČAN, P. Agresivita a šikana mezi dětmi. Praha Portál, 1995.
SURÝNEK, A., Komárková, R., Kašpárková, E. Managment Press, 2001.
WEBSTER - DOYL, Proč mě pořád někdo šikanuje?. Pragma: Terrence, 2002.
VANÍČKOVÁ, E. Ochrana dětí před násilím. Růžová linka, 1999.
Recommended resources
DISMAN, M. Jak se vyrábí sociologická znalost. Praha: Karolinum, 2002.
ELLIOTOVÁ, M. Jak ochránit své dítě. Praha:Portál, 1995.
KOLÁŘ, M. Skrytý svět šikanování ve školách. Praha: Portál, 1997.
ŘÍČAN, P. Agresivita a šikana mezi dětmi. Praha Portál, 1995.
SURÝNEK, A., Komárková, R., Kašpárková, E. Managment Press, 2001.
WEBSTER - DOYL, Proč mě pořád někdo šikanuje?. Pragma: Terrence, 2002.
VANÍČKOVÁ, E. Ochrana dětí před násilím. Růžová linka, 1999.