Dnešní společnost a následně každý jedinec přichází do styku s masovými médii ať už cíleně či bezděčně. Média stále významnějším způsobem ovlivňují podobu společenského, politického i kulturního života a také ekonomickou úspěšnost řady odvětví. Tento vliv se zákonitě přenáší jistým způsobem na každého z nás, na kterého média působí jak pozitivně, tak negativně. Mezi ty, kteří média vyhledávají nebo jim musí čelit, patří také děti. Tato práce má čtenáři nastínit, jak a do jaké míry mohou být děti masovými médii ovlivňovány a hlavně jak dalece jich využívají.
Anotace v angličtině
Die heutige Gesellschaft und auch jeder einzelne begegnet den Massenmedien entweder gezielt oder absichtlos. Die Massenmedien beeinflussen immer mehr das gesellschaftliche, politische und kulturelle Leben und auch den wirtschaftlichen Erfolg mancher Zweige. Dieser Einfluss, der positiv und auch negativ ist, wird auf jeden von uns übertragen. Durch die Medien werden vor allem die Kinder beeinflusst. Diese Arbeit soll zeigen, wie die Kin-der durch die Massenmedien beeinfusst werden können und wie sie sie ausnützen.
Dnešní společnost a následně každý jedinec přichází do styku s masovými médii ať už cíleně či bezděčně. Média stále významnějším způsobem ovlivňují podobu společenského, politického i kulturního života a také ekonomickou úspěšnost řady odvětví. Tento vliv se zákonitě přenáší jistým způsobem na každého z nás, na kterého média působí jak pozitivně, tak negativně. Mezi ty, kteří média vyhledávají nebo jim musí čelit, patří také děti. Tato práce má čtenáři nastínit, jak a do jaké míry mohou být děti masovými médii ovlivňovány a hlavně jak dalece jich využívají.
Anotace v angličtině
Die heutige Gesellschaft und auch jeder einzelne begegnet den Massenmedien entweder gezielt oder absichtlos. Die Massenmedien beeinflussen immer mehr das gesellschaftliche, politische und kulturelle Leben und auch den wirtschaftlichen Erfolg mancher Zweige. Dieser Einfluss, der positiv und auch negativ ist, wird auf jeden von uns übertragen. Durch die Medien werden vor allem die Kinder beeinflusst. Diese Arbeit soll zeigen, wie die Kin-der durch die Massenmedien beeinfusst werden können und wie sie sie ausnützen.
Zpracování teoretických východisek pro praktickou část práce.
Charakteristika výzkumného souboru.
Provedení kvantitativního výzkumu formou dotazníkového šetření.
Zpracování a vyhodnocení výsledků výzkumu.
Přijetí odpovídajících závěrů.
Zásady pro vypracování
Zpracování teoretických východisek pro praktickou část práce.
Charakteristika výzkumného souboru.
Provedení kvantitativního výzkumu formou dotazníkového šetření.
Zpracování a vyhodnocení výsledků výzkumu.
Přijetí odpovídajících závěrů.
Seznam doporučené literatury
Hvížďala,K. Moc a nemoc médií.Nakladatelství:Dokořán,2003.ISBN: 80-86569-70-5
Kaufmannová-Huberová, G. Děti potřebují rituály. [A. Sirovátková ] , Praha : Portál, 1998.ISBN:80-7178-131-2
Meyrowitz, J. Všude a nikde: vliv elektronických médií na sociální chování. Praha: Karolinum, 2006. ISBN 80-246-0905-3
Thompson, J. Média a modernita. [Jan Jirák], Nakladatelství: Karolinum, 2004.
ISBN: 80-2460-652-6
Seznam doporučené literatury
Hvížďala,K. Moc a nemoc médií.Nakladatelství:Dokořán,2003.ISBN: 80-86569-70-5
Kaufmannová-Huberová, G. Děti potřebují rituály. [A. Sirovátková ] , Praha : Portál, 1998.ISBN:80-7178-131-2
Meyrowitz, J. Všude a nikde: vliv elektronických médií na sociální chování. Praha: Karolinum, 2006. ISBN 80-246-0905-3
Thompson, J. Média a modernita. [Jan Jirák], Nakladatelství: Karolinum, 2004.
ISBN: 80-2460-652-6