Tato bakalářská práce se snaží podat ucelený obraz využití ICT žáky a učiteli na Obchodní akademii a VOŠ ve Valašském Meziříčí. Teoretická část je založena na aktuálních ICT studiích, provedených ve školách v několika evropských zemích včetně České republiky. Praktická část zkoumá situaci v oblasti využití ICT ve výše uvedené škole na základě provedeného dotazníkového šetření mezi žáky a učiteli. Zjišťuje bariéry vyššího a efektivnějšího využití ICT stejně jako vliv ICT na motivaci. V závěru autor naznačuje možné způsoby dalšího rozvoje školy v oblasti ICT.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis tries to show the reader the whole picture of ICT use by pupils and teachers at Business Academy and VOŠ Valašské Meziříčí. The theoretical part is based on the latest ICT studies that took place in schools in several European countries including Czech republic. The analysis is based on the survey designed individually for pupils and teachers, and is aimed on the situation of ICT use in the school mentioned above. The point is to reveal barriers of better and efficient use of ICT as well as to show the ICT impact on motivation. At the conclusion, the author suggests a few possible ways to develop ICT situation in the school.
ICT, teaching, motivation, interactive white board, projector, capacity, pupils, teachers
Rozsah průvodní práce
64 s., 3 s. obr. příloh
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce se snaží podat ucelený obraz využití ICT žáky a učiteli na Obchodní akademii a VOŠ ve Valašském Meziříčí. Teoretická část je založena na aktuálních ICT studiích, provedených ve školách v několika evropských zemích včetně České republiky. Praktická část zkoumá situaci v oblasti využití ICT ve výše uvedené škole na základě provedeného dotazníkového šetření mezi žáky a učiteli. Zjišťuje bariéry vyššího a efektivnějšího využití ICT stejně jako vliv ICT na motivaci. V závěru autor naznačuje možné způsoby dalšího rozvoje školy v oblasti ICT.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis tries to show the reader the whole picture of ICT use by pupils and teachers at Business Academy and VOŠ Valašské Meziříčí. The theoretical part is based on the latest ICT studies that took place in schools in several European countries including Czech republic. The analysis is based on the survey designed individually for pupils and teachers, and is aimed on the situation of ICT use in the school mentioned above. The point is to reveal barriers of better and efficient use of ICT as well as to show the ICT impact on motivation. At the conclusion, the author suggests a few possible ways to develop ICT situation in the school.
ICT, teaching, motivation, interactive white board, projector, capacity, pupils, teachers
Zásady pro vypracování
Srovnání současného stavu vybavenosti školy prostředky ICT se stavem před 3-5 lety, návrh možností rozvoje v oblasti používání prostředků moderních informačních a komunikačních technologií.
Dotazníkové šetření mezi žáky a učiteli školy o míře využívání prostředků ICT ve škole, zjištění skutečných i potenciálních bariér.
Vyhodnocení dotazníků a návrh řešení aktuálních problémů a nedostatků v interakci žáků a učitelů s prostředky ICT.
Zásady pro vypracování
Srovnání současného stavu vybavenosti školy prostředky ICT se stavem před 3-5 lety, návrh možností rozvoje v oblasti používání prostředků moderních informačních a komunikačních technologií.
Dotazníkové šetření mezi žáky a učiteli školy o míře využívání prostředků ICT ve škole, zjištění skutečných i potenciálních bariér.
Vyhodnocení dotazníků a návrh řešení aktuálních problémů a nedostatků v interakci žáků a učitelů s prostředky ICT.
Seznam doporučené literatury
Metla na záškoláky : Žákovský informační a docházkový systém [online]. 2001. NetPro systems, s. r. o., c2001 [cit. 2006-11-30]. Dostupný z WWW: .
WINDEATT, Scott, HARDISTY, David. The Internet. 1st edition. Oxford : Oxford University Press, 2000. 134 s. ISBN 0-19-437223-5.
TELNAROVÁ, Zdeňka. E-learning. 1. vyd. Ostrava : Ostravská univerzita, 2003. 68 s. ISBN 80-7042-874-0.
ROJÁK, Antonín. Kreativita ve využití technických výukových prostředků. 1. vyd. Ostrava : VŠB - Technická univerzita Ostrava , 2005. 110 s. ISBN 80-248-0792-0.
Seznam doporučené literatury
Metla na záškoláky : Žákovský informační a docházkový systém [online]. 2001. NetPro systems, s. r. o., c2001 [cit. 2006-11-30]. Dostupný z WWW: .
WINDEATT, Scott, HARDISTY, David. The Internet. 1st edition. Oxford : Oxford University Press, 2000. 134 s. ISBN 0-19-437223-5.
TELNAROVÁ, Zdeňka. E-learning. 1. vyd. Ostrava : Ostravská univerzita, 2003. 68 s. ISBN 80-7042-874-0.
ROJÁK, Antonín. Kreativita ve využití technických výukových prostředků. 1. vyd. Ostrava : VŠB - Technická univerzita Ostrava , 2005. 110 s. ISBN 80-248-0792-0.
Přílohy volně vložené
1x CD-ROM s prací v elektronické podobě (DOC, PDF)