Bakalářská práce je zaměřena na profil absolventa střední školy stavební. Obsahuje a shrnuje tři faktory, které profil ovlivňují - trh práce, na který absolventi vstupují, školní vzdělávací programy a kompetence žáků, ale i pedagogických pracovníků. V teoretické části jsou zpracovány poznatky o absolventech na trhu práce, vzdělávací soustava ČR a rámcové vzdělávací programy, které české školství provázejí a také struktura kompetencí žáků i pe-dagogických pracovníků. Praktická část obsahuje analýzu kompetencí pracovníků na zákla-dě potřeb konkrétní stavební firmy a možností školy. Na závěr je uveden profil absolventa a návrhy a doporučení.
Anotace v angličtině
The Aim of my Bachelor thesis is an evaluation of abilities of Secondary Construction Graduates. Evaluation is based on three main elements, which is labour market that graduates enter after their graduation, school education programnes and competencies of students, as well as teachers. Theoretical part of my thesis contains data about graduates who already entered the labour market, data about Czech education system and other adjoining educational activities and structure of competencies of students and teachers. Practical part analyzes competencies of workers in relation with demands of construction companies and schools capabilities. Conclusion contains graduates profile, my suggestions and recommendation.
Klíčová slova
absolvent, střední škola, zaměstnavatel, rámcové vzdělávací programy, kurikulum, kompetence, znalosti, dovednosti, vlastnosti
Bakalářská práce je zaměřena na profil absolventa střední školy stavební. Obsahuje a shrnuje tři faktory, které profil ovlivňují - trh práce, na který absolventi vstupují, školní vzdělávací programy a kompetence žáků, ale i pedagogických pracovníků. V teoretické části jsou zpracovány poznatky o absolventech na trhu práce, vzdělávací soustava ČR a rámcové vzdělávací programy, které české školství provázejí a také struktura kompetencí žáků i pe-dagogických pracovníků. Praktická část obsahuje analýzu kompetencí pracovníků na zákla-dě potřeb konkrétní stavební firmy a možností školy. Na závěr je uveden profil absolventa a návrhy a doporučení.
Anotace v angličtině
The Aim of my Bachelor thesis is an evaluation of abilities of Secondary Construction Graduates. Evaluation is based on three main elements, which is labour market that graduates enter after their graduation, school education programnes and competencies of students, as well as teachers. Theoretical part of my thesis contains data about graduates who already entered the labour market, data about Czech education system and other adjoining educational activities and structure of competencies of students and teachers. Practical part analyzes competencies of workers in relation with demands of construction companies and schools capabilities. Conclusion contains graduates profile, my suggestions and recommendation.
Klíčová slova
absolvent, střední škola, zaměstnavatel, rámcové vzdělávací programy, kurikulum, kompetence, znalosti, dovednosti, vlastnosti
Proveďte literární průzkum v oblasti středního odborného vzdělávání v ČR, průzkum firemních a dalších informačních zdrojů (Internet, denní tisk)
Analyzujte profil absolventa střední průmyslové školy stavební z pohledu školy a z hlediska potřeb firmy
Zhodnoťte přednosti a nedostatky současného profilu absolventa střední průmyslové školy stavební
Navrhněte úpravy vzdělávacího programu podle možností školy a požadavků trhu práce
Zásady pro vypracování
Proveďte literární průzkum v oblasti středního odborného vzdělávání v ČR, průzkum firemních a dalších informačních zdrojů (Internet, denní tisk)
Analyzujte profil absolventa střední průmyslové školy stavební z pohledu školy a z hlediska potřeb firmy
Zhodnoťte přednosti a nedostatky současného profilu absolventa střední průmyslové školy stavební
Navrhněte úpravy vzdělávacího programu podle možností školy a požadavků trhu práce
Seznam doporučené literatury
BRDEK, M., VYCHOVÁ, H. . Evropská vzdělávací politika : programy, principy, cíle. Praha : ASPI, 2004. 167 s. ISBN 8086395960
HAVLÍNOVÁ, M. Jak měnit a rozvíjet vlastní školu?. Praha : Strom, 1994. 126 s. ISBN 8090166229
MICHALÍK, J. Školská legislativa: dokumenty. 1. vyd. Olomouc : Univerzita Palackého, 2003 . 295 s. ISBN 8024406268
RÝDL, K. V. Inovace školských systémů. 1. vyd. Praha : ISV, 2003. 281 s. ISBN 8086642178
SPILKOVÁ, V. Proměny primárního vzdělávání v ČR. 1. vyd. Praha : Portál, 2005. 311 s. ISBN 8071789429
VALENTA, J. Školské zákony s komentářem a prováděcí předpisy: právní stav k 23. 2. 2005. 1. vyd. Olomouc : Anag, 2005, 415 s. ISBN: 8072632655
Seznam doporučené literatury
BRDEK, M., VYCHOVÁ, H. . Evropská vzdělávací politika : programy, principy, cíle. Praha : ASPI, 2004. 167 s. ISBN 8086395960
HAVLÍNOVÁ, M. Jak měnit a rozvíjet vlastní školu?. Praha : Strom, 1994. 126 s. ISBN 8090166229
MICHALÍK, J. Školská legislativa: dokumenty. 1. vyd. Olomouc : Univerzita Palackého, 2003 . 295 s. ISBN 8024406268
RÝDL, K. V. Inovace školských systémů. 1. vyd. Praha : ISV, 2003. 281 s. ISBN 8086642178
SPILKOVÁ, V. Proměny primárního vzdělávání v ČR. 1. vyd. Praha : Portál, 2005. 311 s. ISBN 8071789429
VALENTA, J. Školské zákony s komentářem a prováděcí předpisy: právní stav k 23. 2. 2005. 1. vyd. Olomouc : Anag, 2005, 415 s. ISBN: 8072632655