Cílem této práce je prezentovat současnou situaci spojenou s problematikou zavedení nové maturitní zkoušky v souvislosti s připraveností pedagogů na tuto změnu. Teoretická část se věnuje vývoji vzdělávacího systému na našem území i způsobu přípravy učitelů na jejich poslání. V praktické části jsou prezentovány výsledky výzkumu, kterého cílem bylo zjistit připravenost učitelů na změnu v pojetí maturitní zkoušky.
Anotace v angličtině
The purpose of this work is to represent the present situation. This situation joins with problems of imposition high school graduate. The teachers have to prepare for the change of graduate. The first part says the progress of education system in our country and the pre-paredness of teachers for their profession. In the second part there are represent the issues of survey whom purpose was to see the training of teachers for high school graduate.
Klíčová slova
nová maturitní zkouška, další vzdělávání pedagogických pracovníků, absolvent střední školy
Klíčová slova v angličtině
high school graduate, the further training of teachers, graduate
Rozsah průvodní práce
57
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem této práce je prezentovat současnou situaci spojenou s problematikou zavedení nové maturitní zkoušky v souvislosti s připraveností pedagogů na tuto změnu. Teoretická část se věnuje vývoji vzdělávacího systému na našem území i způsobu přípravy učitelů na jejich poslání. V praktické části jsou prezentovány výsledky výzkumu, kterého cílem bylo zjistit připravenost učitelů na změnu v pojetí maturitní zkoušky.
Anotace v angličtině
The purpose of this work is to represent the present situation. This situation joins with problems of imposition high school graduate. The teachers have to prepare for the change of graduate. The first part says the progress of education system in our country and the pre-paredness of teachers for their profession. In the second part there are represent the issues of survey whom purpose was to see the training of teachers for high school graduate.
Klíčová slova
nová maturitní zkouška, další vzdělávání pedagogických pracovníků, absolvent střední školy
Klíčová slova v angličtině
high school graduate, the further training of teachers, graduate
Zásady pro vypracování
Získání profesní způsobilosti studiem na vysoké škole je minimálním vkladem k uplatnění učitelské profese. Ve "společnosti znalostí", jak je 21. století označováno, je nutnou pomínkou profesního vývoje neustálé doplňování poznatků z oblasti pedagogiky i odbornosti obecně označované jako "celoživotní učení"
Práce je sondou do současného stavu DVPP (další vzdělávání pedagogických pracovníků) a jeho vnímání širokou pedagogickou veřejností v regionu Zlínského kraje
Cílem práce je, kromě analýzy DVPP, zmapování současného stavu vzdělávání učitelů a také jeho vnímání pedagogickou veřejností ve Zlínském kraji
Zásady pro vypracování
Získání profesní způsobilosti studiem na vysoké škole je minimálním vkladem k uplatnění učitelské profese. Ve "společnosti znalostí", jak je 21. století označováno, je nutnou pomínkou profesního vývoje neustálé doplňování poznatků z oblasti pedagogiky i odbornosti obecně označované jako "celoživotní učení"
Práce je sondou do současného stavu DVPP (další vzdělávání pedagogických pracovníků) a jeho vnímání širokou pedagogickou veřejností v regionu Zlínského kraje
Cílem práce je, kromě analýzy DVPP, zmapování současného stavu vzdělávání učitelů a také jeho vnímání pedagogickou veřejností ve Zlínském kraji
Seznam doporučené literatury
GALLO, J., ŠKODA, K. Dějiny pedagogiky dospělých. 1.vyd. SPN v Bratislave, 1986.67-219-86,
MŠMT. Národní program rozvoje vzdělávání v České republice Bílá kniha:ÚIV. Tauris 2001. ISBN 80-211-0372-8,
Dlouhodobý záměr vzdělávání a rozvoje vzdělávací soustavy Zlínského kraje. Krajský úřad zlínského kraje,2006,
PRUCHA, J. Vzdělávání a školství ve světě. 1.vyd.Praha:Portál, 1999.
ISBN 80-7178-290-4,
PETTY, G. Moderní vyučování. 1.vyd.Praha: Portál, 1996. ISBN 80-7178-070-7,
GRECMANOVÁ, H.Evaluace vyzučovacího klimatu. e-Pedagogium, 2002, roč.2, č.4, s. 13-48. ISSN 1213-7758.
Seznam doporučené literatury
GALLO, J., ŠKODA, K. Dějiny pedagogiky dospělých. 1.vyd. SPN v Bratislave, 1986.67-219-86,
MŠMT. Národní program rozvoje vzdělávání v České republice Bílá kniha:ÚIV. Tauris 2001. ISBN 80-211-0372-8,
Dlouhodobý záměr vzdělávání a rozvoje vzdělávací soustavy Zlínského kraje. Krajský úřad zlínského kraje,2006,
PRUCHA, J. Vzdělávání a školství ve světě. 1.vyd.Praha:Portál, 1999.
ISBN 80-7178-290-4,
PETTY, G. Moderní vyučování. 1.vyd.Praha: Portál, 1996. ISBN 80-7178-070-7,
GRECMANOVÁ, H.Evaluace vyzučovacího klimatu. e-Pedagogium, 2002, roč.2, č.4, s. 13-48. ISSN 1213-7758.