Tématem mé bakalářské práce je trávení volného času mládeže a jeho srovnání dle studovaných středních škol. Jádrem práce je dotazníkové šetření na vybraných typech školních institucí a následná analýza výsledků z nich vyplývajících.
Teoretická část se zabývá obsahovým vymezením pojmu volný čas a životní styl. Jsou charakterizovány různé pohledy na volný čas, jakož i jeho prostředí, historie, současnost, problémy a perspektivy v oblasti dětí a mládeže.
Praktická část je zaměřena na tvorbu dotazníků a zpracování výsledků týkajících se oblasti zájmových činností dospívajících. Přehledné tabulky s odpovídajícími komentáři jsou sestaveny nejdříve u každého druhu sledované střední školy a poté souhrnně pro průkazné srovnání.
Anotace v angličtině
The main topic of my bachelor‘s desartation is analysis of teenagers free time spending with regards to different types of high schools. The main subject was the research on selected types of schools followed by in-depth analysis.
In the theoretical part the definitions of free time activities and life style were explained. There are many points of view on free time activities with regards to the environment, history, present situation, children and teenagers perspectives and problems.
The practical part was focused on the questionnaire design and analysis of the results regarding to the adolescent free time activities. The tables are followed with the relevant comments and are organised in accordance with the type of high school and than summarised for demonstrative comparison.
Klíčová slova
volný čas, životní styl, volný čas dětí a mládeže
Klíčová slova v angličtině
free time, life style, free time activities for children and teenagers
Rozsah průvodní práce
86 s., 1 s. přílohy
Jazyk
CZ
Anotace
Tématem mé bakalářské práce je trávení volného času mládeže a jeho srovnání dle studovaných středních škol. Jádrem práce je dotazníkové šetření na vybraných typech školních institucí a následná analýza výsledků z nich vyplývajících.
Teoretická část se zabývá obsahovým vymezením pojmu volný čas a životní styl. Jsou charakterizovány různé pohledy na volný čas, jakož i jeho prostředí, historie, současnost, problémy a perspektivy v oblasti dětí a mládeže.
Praktická část je zaměřena na tvorbu dotazníků a zpracování výsledků týkajících se oblasti zájmových činností dospívajících. Přehledné tabulky s odpovídajícími komentáři jsou sestaveny nejdříve u každého druhu sledované střední školy a poté souhrnně pro průkazné srovnání.
Anotace v angličtině
The main topic of my bachelor‘s desartation is analysis of teenagers free time spending with regards to different types of high schools. The main subject was the research on selected types of schools followed by in-depth analysis.
In the theoretical part the definitions of free time activities and life style were explained. There are many points of view on free time activities with regards to the environment, history, present situation, children and teenagers perspectives and problems.
The practical part was focused on the questionnaire design and analysis of the results regarding to the adolescent free time activities. The tables are followed with the relevant comments and are organised in accordance with the type of high school and than summarised for demonstrative comparison.
Klíčová slova
volný čas, životní styl, volný čas dětí a mládeže
Klíčová slova v angličtině
free time, life style, free time activities for children and teenagers
Zásady pro vypracování
Úvod - stanovení cíle
I. Teoretická část
Zpracování literárního průzkumu k problematice trávení volného času dětí a mládeže
II.Praktická část
Specifikace trendů současné doby v oblasti zájmů dětí a mládeže
- dotazníková šetření na jednotlivých typech škol
- zpracování dotazníků a výsledků z nich vyplývajících
- závěrečná zjištění v podobě zhodnocení zájmů a trávení volného času, dnešních středoškolských studentů, jako celku a dále pak dle jednotlivých studovaných škol
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod - stanovení cíle
I. Teoretická část
Zpracování literárního průzkumu k problematice trávení volného času dětí a mládeže
II.Praktická část
Specifikace trendů současné doby v oblasti zájmů dětí a mládeže
- dotazníková šetření na jednotlivých typech škol
- zpracování dotazníků a výsledků z nich vyplývajících
- závěrečná zjištění v podobě zhodnocení zájmů a trávení volného času, dnešních středoškolských studentů, jako celku a dále pak dle jednotlivých studovaných škol
Závěr
Seznam doporučené literatury
[1] HOFBAUER, B. Děti, mládež a volný čas. Praha: Portál 2004.
ISBN 80-7178-927-5
[2] SPOUSTA, V. Kapitoly z pedagogiky volného času. Brno: Masarykova univerzita 1996. ISBN 80-210-1274-9
[3] FALÁŘ, J. Dynamika drogové scény a sociálního klimatu dětí a mládeže 1997 - 2000. Brno: Ústav psychologického poradenství a diagnostiky 2003.
ISBN 80-86568-16-4
[4] ATTWOOD, T. Asperův syndrom: porucha sociálních vztahů a komunikace. Praha: Portal 2005. ISBN 80-71-78-978-8
Seznam doporučené literatury
[1] HOFBAUER, B. Děti, mládež a volný čas. Praha: Portál 2004.
ISBN 80-7178-927-5
[2] SPOUSTA, V. Kapitoly z pedagogiky volného času. Brno: Masarykova univerzita 1996. ISBN 80-210-1274-9
[3] FALÁŘ, J. Dynamika drogové scény a sociálního klimatu dětí a mládeže 1997 - 2000. Brno: Ústav psychologického poradenství a diagnostiky 2003.
ISBN 80-86568-16-4
[4] ATTWOOD, T. Asperův syndrom: porucha sociálních vztahů a komunikace. Praha: Portal 2005. ISBN 80-71-78-978-8