Práce se věnuje komparaci dvou celovečerních českých komedií. Zaměřuje se na porovnání dvou odlišných přístupů k financování i samotnému výrobnímu procesu filmu. Jeden z těchto postupů se totiž vymyká zaběhnutým standardům vytváření celovečerního snímku, zejména svým způsobem financování.
Anotace v angličtině
The thesis focuses on the comparison of two feature-lenght Czech comedies. Main focus is on the comparison of two different approaches to financing and the production process of the movies. One of these approaches deviates from the established standards of making a feature film, especially in the way it is financed.
Práce se věnuje komparaci dvou celovečerních českých komedií. Zaměřuje se na porovnání dvou odlišných přístupů k financování i samotnému výrobnímu procesu filmu. Jeden z těchto postupů se totiž vymyká zaběhnutým standardům vytváření celovečerního snímku, zejména svým způsobem financování.
Anotace v angličtině
The thesis focuses on the comparison of two feature-lenght Czech comedies. Main focus is on the comparison of two different approaches to financing and the production process of the movies. One of these approaches deviates from the established standards of making a feature film, especially in the way it is financed.
1. Teoretická část: Rozsah práce: minimálně 15 normostran textu bez započítání obsahu, rejstříku a obrazových příloh. Formální podoba: Jednotná formální úprava teoretické části práce, její uložení a zpřístupnění se řídí aktuální verzí příslušné směrnice rektora. Student odevzdává 1 ks fyzické (tištěné) práce v pevné vazbě. Tištěná verze práce obsahuje originální "Zadání DP/BP" včetně příslušných podpisů a studentem podepsané Prohlášení o původnosti práce. Práce v elektronické podobě obsahuje nascanované "Zadání DP/BP" se všemi formálními náležitostmi a také nepodepsané Prohlášení studenta o původnosti práce. Plný text elektronické verze ve formátu PDF/A a případné přílohy (zkomprimované do jednoho zip souboru) student odevzdá nahráním do IS/STAG a do příslušné složky na NAS-AAV (viz níže). Pokyny k vypracování: prostudujte a analyzujte dostupné materiály z profesního hlediska a formulujte závěry a získané vědomosti do podoby akademického/odborného textu. 2. Praktická část: Přípustné varianty praktické části: 1) Produkce audiovizuálního díla (vyrobeného v systému řízené výroby FMK) v minimální délce 12 minut, ve výstupní kvalitě uvedené ve Výrobní knize AAV. 2) Produkce souboru audiovizuálních děl oficiálně schváleného před odevzdáním Výrobní komisí ateliéru Audiovizuální tvorba, ve výstupní kvalitě uvedené ve Výrobní knize AAV. 3) Převod zadaného literárního scénáře středometrážního (31–59 min) hraného filmu do technického scénáře (pojmenování obrazu – číslo, počet záběrů, délka, označení prostředí, určení doby děje, roční období, počasí apod.) Varianta musí být schválena před odevzdáním Výrobní komisí ateliéru Audiovizuální tvorba. Požadované materiály praktické části (var. 1, 2): a) Upoutávka, teaser či trailer na předložené audiovizuální dílo (var. 1, 2). b) Písemná explikace z pohledu dané specializace. Minimální rozsah 2 normostrany (var. 1, 2). c) Anotace (var. 1, 2). d) Technický scénář (var. 1). e) Štábová listina (var. 1, 2). f) Grafický návrh bookletu: PDF/AI, CMYK, 300dpi, texty v křivkách (var. 1, 2). g) Návrh filmového plakátu formát 70x100: PDF/AI, CMYK, 300dpi, texty v křivkách (var. 1). h) Vyplněné a předané formuláře pro OSA, NFA (var. 1, 2). i) Soubor, který obsahuje (var. 1, 2): • Případovou studii o realizaci praktické části ve všech fázích výroby v rozsahu 2 normostrany, • dialogovou listinu, • synopsi (česky i anglicky) minimální rozsah 15 řádků, jen digitální verze, • distribuční záměr, • technický scénář, • rozpočet filmu, • štábovou listinu, • natáčecí plán, • denní dispozice, • denní zprávy, • seznam uzavřených smluv, • vyúčtování filmu, • ohlasy na film v tisku a další dle dispozic vedoucího práce. Požadované materiály praktické části (var. 3): • Rozbor technického scénáře, • obsah – přehledné číslování stran celé práce, • produkční úvaha nad realizací, předpokládaná technologie realizace, marketingová a distribuční strategie (do 3 normostran), • scénosled, • složky technického scénáře, • technické listy (obsazení, podle motivů a prostředí, lokace), • harmonogram projektu, • natáčecí plán, • plán postprodukce, • rozpočet, • finanční plán.
Zásady pro vypracování
1. Teoretická část: Rozsah práce: minimálně 15 normostran textu bez započítání obsahu, rejstříku a obrazových příloh. Formální podoba: Jednotná formální úprava teoretické části práce, její uložení a zpřístupnění se řídí aktuální verzí příslušné směrnice rektora. Student odevzdává 1 ks fyzické (tištěné) práce v pevné vazbě. Tištěná verze práce obsahuje originální "Zadání DP/BP" včetně příslušných podpisů a studentem podepsané Prohlášení o původnosti práce. Práce v elektronické podobě obsahuje nascanované "Zadání DP/BP" se všemi formálními náležitostmi a také nepodepsané Prohlášení studenta o původnosti práce. Plný text elektronické verze ve formátu PDF/A a případné přílohy (zkomprimované do jednoho zip souboru) student odevzdá nahráním do IS/STAG a do příslušné složky na NAS-AAV (viz níže). Pokyny k vypracování: prostudujte a analyzujte dostupné materiály z profesního hlediska a formulujte závěry a získané vědomosti do podoby akademického/odborného textu. 2. Praktická část: Přípustné varianty praktické části: 1) Produkce audiovizuálního díla (vyrobeného v systému řízené výroby FMK) v minimální délce 12 minut, ve výstupní kvalitě uvedené ve Výrobní knize AAV. 2) Produkce souboru audiovizuálních děl oficiálně schváleného před odevzdáním Výrobní komisí ateliéru Audiovizuální tvorba, ve výstupní kvalitě uvedené ve Výrobní knize AAV. 3) Převod zadaného literárního scénáře středometrážního (31–59 min) hraného filmu do technického scénáře (pojmenování obrazu – číslo, počet záběrů, délka, označení prostředí, určení doby děje, roční období, počasí apod.) Varianta musí být schválena před odevzdáním Výrobní komisí ateliéru Audiovizuální tvorba. Požadované materiály praktické části (var. 1, 2): a) Upoutávka, teaser či trailer na předložené audiovizuální dílo (var. 1, 2). b) Písemná explikace z pohledu dané specializace. Minimální rozsah 2 normostrany (var. 1, 2). c) Anotace (var. 1, 2). d) Technický scénář (var. 1). e) Štábová listina (var. 1, 2). f) Grafický návrh bookletu: PDF/AI, CMYK, 300dpi, texty v křivkách (var. 1, 2). g) Návrh filmového plakátu formát 70x100: PDF/AI, CMYK, 300dpi, texty v křivkách (var. 1). h) Vyplněné a předané formuláře pro OSA, NFA (var. 1, 2). i) Soubor, který obsahuje (var. 1, 2): • Případovou studii o realizaci praktické části ve všech fázích výroby v rozsahu 2 normostrany, • dialogovou listinu, • synopsi (česky i anglicky) minimální rozsah 15 řádků, jen digitální verze, • distribuční záměr, • technický scénář, • rozpočet filmu, • štábovou listinu, • natáčecí plán, • denní dispozice, • denní zprávy, • seznam uzavřených smluv, • vyúčtování filmu, • ohlasy na film v tisku a další dle dispozic vedoucího práce. Požadované materiály praktické části (var. 3): • Rozbor technického scénáře, • obsah – přehledné číslování stran celé práce, • produkční úvaha nad realizací, předpokládaná technologie realizace, marketingová a distribuční strategie (do 3 normostran), • scénosled, • složky technického scénáře, • technické listy (obsazení, podle motivů a prostředí, lokace), • harmonogram projektu, • natáčecí plán, • plán postprodukce, • rozpočet, • finanční plán.
Seznam doporučené literatury
ŠÍR, Ondřej. Distribuční strategie [online]. Olomouc, 2010 [cit. 2023-10-31]. Dostupné z: https://theses.cz/id/kkj0tc/.Diplomová práce. Univerzita Palackého v Olomouci, Filozofická fakulta. Vedoucí práce Mgr. Luboš Ptáček, Ph.D.
Mikulenková, Martina. Digitální filmová distribuce. Zlín, 2016. diplomová práce (Mgr.). Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací.
SZCZEPANIK, Petr, Johana KOTIŠOVÁ, Jakub MACEK, Jan MOTAL a Eva PJAJČÍKOVÁ. Studie vývoje českého hraného kinematografického díla. Praha: Státní fond kinematografie, 2015. 292 s. ISBN 978-80-260-8911-7.
Seznam doporučené literatury
ŠÍR, Ondřej. Distribuční strategie [online]. Olomouc, 2010 [cit. 2023-10-31]. Dostupné z: https://theses.cz/id/kkj0tc/.Diplomová práce. Univerzita Palackého v Olomouci, Filozofická fakulta. Vedoucí práce Mgr. Luboš Ptáček, Ph.D.
Mikulenková, Martina. Digitální filmová distribuce. Zlín, 2016. diplomová práce (Mgr.). Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací.
SZCZEPANIK, Petr, Johana KOTIŠOVÁ, Jakub MACEK, Jan MOTAL a Eva PJAJČÍKOVÁ. Studie vývoje českého hraného kinematografického díla. Praha: Státní fond kinematografie, 2015. 292 s. ISBN 978-80-260-8911-7.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka Lucie Veselá je přizvána předsedou komise prof. Ing. Jánem Grečnárem, ArtD. k obhajobě své teoretické a praktické části diplomové práce. Na úvod se jí předseda komise zeptá, zda je písemně obeznámena s posudky svých prací – ta souhlasí a přechází k prezentaci teoretické práce. V rámci prezentace diskutuje s komisí o jejím obsahu a odpovídá na otázky vznesené vedoucí práce i oponentem. Komise diskutuje se studentem o naplnění cíle teoretické práce a kloní se k závěru vedoucího práce, že spíše se to úplně nepovedlo. Po doplňujících otázkách členů komise přechází k obhajobě své praktické části. Po jejím představení se přechází k debatě s komisí nad otázkami vedoucího a oponenta. Na veškeré doplňující otázky odpovídá a řádně argumentuje. Obhajoba je po zodpovězení všech doplňujících otázek a po dohodě se studentkou Veselou ukončena předsedou komise prof. Ing. Jánem Grečnárem, ArtD.