Téma mé bakalářské práce je sestra v roli edukátora. Práce je členěna na část teoretickou a praktickou. V teoretické části rozčleněné na dva celky popisuji edukaci a komunikaci s pacien-tem. Praktická část zpracovává informace o edukaci pacientu. informace jsem získala pomocí dvou dotazníku, sestrám a pacientům. Dotazníkové šetření jsem prováděla v jedné krajské ne-mocnici.
Anotace v angličtině
Theme of my bachelor thesis is nurse like an educator. The thesis consists of these two main parts: theoretical and practical. In theoretical part, whitch is divide into two sections, I describe education and communication with patient. The practical part includes the informations about pa-tient education. This informations I get from two questionaris, for nurses and for patients. This investigation I prospect in a regional hospital.
Klíčová slova
Edukace, komunikace, edukátor, edukant.
Klíčová slova v angličtině
Education, communication, educator, educant
Rozsah průvodní práce
83
Jazyk
CZ
Anotace
Téma mé bakalářské práce je sestra v roli edukátora. Práce je členěna na část teoretickou a praktickou. V teoretické části rozčleněné na dva celky popisuji edukaci a komunikaci s pacien-tem. Praktická část zpracovává informace o edukaci pacientu. informace jsem získala pomocí dvou dotazníku, sestrám a pacientům. Dotazníkové šetření jsem prováděla v jedné krajské ne-mocnici.
Anotace v angličtině
Theme of my bachelor thesis is nurse like an educator. The thesis consists of these two main parts: theoretical and practical. In theoretical part, whitch is divide into two sections, I describe education and communication with patient. The practical part includes the informations about pa-tient education. This informations I get from two questionaris, for nurses and for patients. This investigation I prospect in a regional hospital.
Klíčová slova
Edukace, komunikace, edukátor, edukant.
Klíčová slova v angličtině
Education, communication, educator, educant
Zásady pro vypracování
Zpracovat teoretickou část: Vztah pedagogiky a ošetřovatelství. Metody výuky v ošetřovatelství.
Zpracovat praktickou část: Analyzovat postoj sester k edukační činnosti. Analyzovat spokojenost klientů s edukací. Syntetizovat získané poznatky.
Zásady pro vypracování
Zpracovat teoretickou část: Vztah pedagogiky a ošetřovatelství. Metody výuky v ošetřovatelství.
Zpracovat praktickou část: Analyzovat postoj sester k edukační činnosti. Analyzovat spokojenost klientů s edukací. Syntetizovat získané poznatky.
Seznam doporučené literatury
1. BASTL, P., ŠVEC, V. Zdravotník lektorem. Brno: IDVPZ, 1997, s.122. ISBN 80-7013-251-5.
2. HANZLÍKOVÁ, A. at all. Komunitné ošetrovatěľstvo. Martin: Osveta, 2004. s.279. ISBN 80-8063-155-7.
3. KRÁTKÁ, A., GAJZLEROVÁ,G., KŘEMENOVÁ, J. at all. Speciální příprava mentorů odborné praxe studentů. Zlín: UTB, 2006. s.86. ISBN 80-7318-459-1
4. MUHLPACHR, P. Gerontopedagogika. Brno: MU, 2004. s.203 ISBN 80-210-3345-2.
5. ZÁVODNÁ, V. Pedagogika v ošetrovatěľstve. Martin: Osveta, 2006. s.95. ISBN 80-8063-193-x.
Seznam doporučené literatury
1. BASTL, P., ŠVEC, V. Zdravotník lektorem. Brno: IDVPZ, 1997, s.122. ISBN 80-7013-251-5.
2. HANZLÍKOVÁ, A. at all. Komunitné ošetrovatěľstvo. Martin: Osveta, 2004. s.279. ISBN 80-8063-155-7.
3. KRÁTKÁ, A., GAJZLEROVÁ,G., KŘEMENOVÁ, J. at all. Speciální příprava mentorů odborné praxe studentů. Zlín: UTB, 2006. s.86. ISBN 80-7318-459-1
4. MUHLPACHR, P. Gerontopedagogika. Brno: MU, 2004. s.203 ISBN 80-210-3345-2.
5. ZÁVODNÁ, V. Pedagogika v ošetrovatěľstve. Martin: Osveta, 2006. s.95. ISBN 80-8063-193-x.