Táto diplomová práca rieši návrh inovácie marketingovej komunikácie pre odevné štúdio v segmente udržateľnej módy. V teoretickej časti diplomovej práce je spracovaný prehľad o problematike "udržateľnosti" a marketingovej komunikácie v segmente módy. V praktickej časti je predstavené vybrané odevné štúdio a analýza marketingovej komunikácie vybraného odevného štúdia, nasleduje analýza prostredníctvom analytických nástrojov (SWOT, PESTLE a Benchmarking). V závere praktickej časti je vytvorený návrh inovácie marketingovej komunikácie na základe zistených poznatkov z predchádzajúcich analýz. Súčasťou návrhu je časová, nákladová a riziková analýza.
Anotace v angličtině
This master´s thesis addresses the proposal for an innovation in marketing communication for a sustainable fashion studio. The theoretical part of the thesis provides an overview of the "sustainability" issue and marketing communication in the fashion segment. In the practical part, a selected fashion studio is introduced, and an analysis of the marketing
communication is conducted, followed by an examination using analytical tools (SWOT, PESTLE and Benchmarking). The conclusion of the practical part presents a proposal for the innovation of marketing communication based on the findings from the previous analyses. The proposal includes a time, cost and risk analysis.
Táto diplomová práca rieši návrh inovácie marketingovej komunikácie pre odevné štúdio v segmente udržateľnej módy. V teoretickej časti diplomovej práce je spracovaný prehľad o problematike "udržateľnosti" a marketingovej komunikácie v segmente módy. V praktickej časti je predstavené vybrané odevné štúdio a analýza marketingovej komunikácie vybraného odevného štúdia, nasleduje analýza prostredníctvom analytických nástrojov (SWOT, PESTLE a Benchmarking). V závere praktickej časti je vytvorený návrh inovácie marketingovej komunikácie na základe zistených poznatkov z predchádzajúcich analýz. Súčasťou návrhu je časová, nákladová a riziková analýza.
Anotace v angličtině
This master´s thesis addresses the proposal for an innovation in marketing communication for a sustainable fashion studio. The theoretical part of the thesis provides an overview of the "sustainability" issue and marketing communication in the fashion segment. In the practical part, a selected fashion studio is introduced, and an analysis of the marketing
communication is conducted, followed by an examination using analytical tools (SWOT, PESTLE and Benchmarking). The conclusion of the practical part presents a proposal for the innovation of marketing communication based on the findings from the previous analyses. The proposal includes a time, cost and risk analysis.
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
I. Teoretická část
Zpracujte literární poznatky z oblasti marketingové komunikace v segmentu módy a udržitelnosti.
II. Praktická část
Analyzujte současný stav marketingové komunikace ve vybraném oděvním studiu v oblasti udržitelné módy.
Vyhodnotte analýzy a zpracujte návrh inovace marketingové komunikace oděvního studia v oblasti udržitelné módy.
Provedte rizikovou, časovú a nákladovú analýzu projektu inovace marketingové komunikace ve vybraném oděvním studiu v oblasti udržitelné módy.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
I. Teoretická část
Zpracujte literární poznatky z oblasti marketingové komunikace v segmentu módy a udržitelnosti.
II. Praktická část
Analyzujte současný stav marketingové komunikace ve vybraném oděvním studiu v oblasti udržitelné módy.
Vyhodnotte analýzy a zpracujte návrh inovace marketingové komunikace oděvního studia v oblasti udržitelné módy.
Provedte rizikovou, časovú a nákladovú analýzu projektu inovace marketingové komunikace ve vybraném oděvním studiu v oblasti udržitelné módy.
Závěr
Seznam doporučené literatury
GHEBREAB, Sennait, Sally HEALE. Responsible Fashion Business in Practice: Sustainable Concepts and Cases across the Fashion Industry, 1nd Edition. London, UK: Routledge, 2023, 216 s. ISBN 978-1-00083-760-5.
MITTERFELLNER, Olga. Fashion Marketing and Communication: Theory and Practice Across the Fashion Industry. 1nd Edition. London, UK: Routledge, 2019. 214 s. ISBN 978-1-13832-309-4.
MUTHU, Subramanian a Senthilkannan, Consumer Behaviour and Sustainable Fashion Consumption. 1nd Edition. Singapore: Springer Singapore, 2019, 96 s. ISBN 9789811312649.
OTTMAN, Jacquelyn. The New Rules of Green Marketing: Strategies, Tools, and Inspiration for Sustainable Branding. 1nd Edition. London, UK: Routledge, 2017, 272 s. ISBN 978-1-35127-866-9.
SOLOMON, Michael R a Mona MRAD. Fashion & Luxury Marketing. 1nd Edition. California, USA: SAGE Publications Ltd, 2022, 408 s. ISBN 9781526419248.
Seznam doporučené literatury
GHEBREAB, Sennait, Sally HEALE. Responsible Fashion Business in Practice: Sustainable Concepts and Cases across the Fashion Industry, 1nd Edition. London, UK: Routledge, 2023, 216 s. ISBN 978-1-00083-760-5.
MITTERFELLNER, Olga. Fashion Marketing and Communication: Theory and Practice Across the Fashion Industry. 1nd Edition. London, UK: Routledge, 2019. 214 s. ISBN 978-1-13832-309-4.
MUTHU, Subramanian a Senthilkannan, Consumer Behaviour and Sustainable Fashion Consumption. 1nd Edition. Singapore: Springer Singapore, 2019, 96 s. ISBN 9789811312649.
OTTMAN, Jacquelyn. The New Rules of Green Marketing: Strategies, Tools, and Inspiration for Sustainable Branding. 1nd Edition. London, UK: Routledge, 2017, 272 s. ISBN 978-1-35127-866-9.
SOLOMON, Michael R a Mona MRAD. Fashion & Luxury Marketing. 1nd Edition. California, USA: SAGE Publications Ltd, 2022, 408 s. ISBN 9781526419248.
Přílohy volně vložené
Niesú
Přílohy vázané v práci
ilustrace, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Otázky vedoucího práce
Jaké z navržených řešení firma použije? (Zodpovězeno zcela)
Konzultovala jste eliminaci rizik a rizikovou analýzu s firmou? Pokud ano, jaký na ni mají názor? (Zodpovězeno zcela)
Otázky oponenta práce
1. Kdo je cílová skupina firmy? Na jakou cílovou skupinu zaměřujete Vámi navrhovaný projekt? (Zodpovězeno částečně)
Doplňující otázky
doc. PhDr. Dana Linhartová, CSc.
1. Jaké hlavní rozdíly lze spatřit mezi původní a aktuální DP? (Zodpovězeno zcela)
Ing. Petra Barešová, Ph.D.,
Z pozice oponenta práce připomínkuje zpracování práce.