Tématem diplomové práce je vytvoření poznávacího zájezdu do Číny pro české turisty. Čína jako turistická destinace je v práci zkoumána z hlediska poptávky a nabídky. V průzkumu nabídky jsou srovnány poznávací zájezdy do Číny nabízené na českém trhu, jejich charakteristiky a cena. V průzkumu poptávky je zhodnocena situace v cestovním ruchu Číny z doby před pandemií Covid-19 a jsou zjišťovány preference českých turistů. Pro tyto účely bylo využito dotazníkového šetření. Z průzkumu je patrné, že před pandemií byl o Čínu jako destinaci cestovního ruchu v Česku zvyšující se zájem, a z výsledků dotazníkového šetření vyplývá, že je lokalita považována za atraktivní. Následně byla provedena SWOT analýza,
pomocí které byla destinace vyhodnocena. Projektová část se věnuje přípravě samotného zájezdu - je připraven itinerář a provedena nákladová, časová a riziková analýza. Zájezd je sestaven dle preferencí zákazníků, které byly zjištěny dotazníkovým šetřením.
Anotace v angličtině
The topic of the diploma thesis is The Excursion Tour for Czech tourists to China. China as a tourist destination is explored in terms of demand and supply. Other Excursion Tours to China are being compared in a survey of supply. The demand survey examines the situation in the tourism industry in China in the pre-Covid-19 pandemic period and the preferences of Czech tourists. For these purposes, a questionnaire survey was used. The survey shows that before the pandemic, there was a growing interest in China as a tourism destination in the
Czech Republic and questionnaire survey results indicate that the location is attractive. Subsequently, the destination was evaluated with a SWOT analysis. The focus of the project part is on the tour preparation - an itinerary is prepared and a cost, time and risk analysis is carried out. The Excursion Tour is tailored to the preferences of customers, which were identified through a questionnaire survey.
Klíčová slova
Čína, čeští turisté, poznávací zájezd, cestovní kancelář, kulturní a přírodní
památky Číny, itinerář zájezdu
Klíčová slova v angličtině
China, Czech Tourists, Sightseeing Tour, Travel Agency, Cultural and Natural
Heritage of China, Tour Itinerary
Rozsah průvodní práce
113
Jazyk
CZ
Anotace
Tématem diplomové práce je vytvoření poznávacího zájezdu do Číny pro české turisty. Čína jako turistická destinace je v práci zkoumána z hlediska poptávky a nabídky. V průzkumu nabídky jsou srovnány poznávací zájezdy do Číny nabízené na českém trhu, jejich charakteristiky a cena. V průzkumu poptávky je zhodnocena situace v cestovním ruchu Číny z doby před pandemií Covid-19 a jsou zjišťovány preference českých turistů. Pro tyto účely bylo využito dotazníkového šetření. Z průzkumu je patrné, že před pandemií byl o Čínu jako destinaci cestovního ruchu v Česku zvyšující se zájem, a z výsledků dotazníkového šetření vyplývá, že je lokalita považována za atraktivní. Následně byla provedena SWOT analýza,
pomocí které byla destinace vyhodnocena. Projektová část se věnuje přípravě samotného zájezdu - je připraven itinerář a provedena nákladová, časová a riziková analýza. Zájezd je sestaven dle preferencí zákazníků, které byly zjištěny dotazníkovým šetřením.
Anotace v angličtině
The topic of the diploma thesis is The Excursion Tour for Czech tourists to China. China as a tourist destination is explored in terms of demand and supply. Other Excursion Tours to China are being compared in a survey of supply. The demand survey examines the situation in the tourism industry in China in the pre-Covid-19 pandemic period and the preferences of Czech tourists. For these purposes, a questionnaire survey was used. The survey shows that before the pandemic, there was a growing interest in China as a tourism destination in the
Czech Republic and questionnaire survey results indicate that the location is attractive. Subsequently, the destination was evaluated with a SWOT analysis. The focus of the project part is on the tour preparation - an itinerary is prepared and a cost, time and risk analysis is carried out. The Excursion Tour is tailored to the preferences of customers, which were identified through a questionnaire survey.
Klíčová slova
Čína, čeští turisté, poznávací zájezd, cestovní kancelář, kulturní a přírodní
památky Číny, itinerář zájezdu
Klíčová slova v angličtině
China, Czech Tourists, Sightseeing Tour, Travel Agency, Cultural and Natural
Heritage of China, Tour Itinerary
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
I. Teoretická část
Zpracujte literární poznatky pro oblasti tvorby produktu cestovního ruchu a marketingu v cestovním ruchu.
II. Praktická část
Proveďte analýzu stavu nabídky a poptávky zájezdů do Číny v ČR.
Na základě provedených analýz navrhněte projekt vytvoření poznávacího zájezdu do Číny a možnosti propagace daného zájezdu.
Projekt podrobte nákladové, časové a rizikové analýze.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
I. Teoretická část
Zpracujte literární poznatky pro oblasti tvorby produktu cestovního ruchu a marketingu v cestovním ruchu.
II. Praktická část
Proveďte analýzu stavu nabídky a poptávky zájezdů do Číny v ČR.
Na základě provedených analýz navrhněte projekt vytvoření poznávacího zájezdu do Číny a možnosti propagace daného zájezdu.
Projekt podrobte nákladové, časové a rizikové analýze.
Závěr
Seznam doporučené literatury
JAKUBÍKOVÁ, Dagmar.Marketing v cestovním ruchu: jak uspět v domácí i světové konkurenci. 2., aktualiz. a rozš. vyd. Praha: Grada, 2012, 320 s. ISBN 978-80-247- -4209-0.
KOTLER, Philip, John T. BOWEN a James C. MAKENS.Marketing for hospitality and tourism. 6th Edition. Harlow: Pearson Education, 2014, 635 s. ISBN 978-1-292- -02003-7.
PALATKOVÁ, Monika.Marketingový management destinací: strategický a taktický marketing destinace turismu, systém marketingového řízení destinace a jeho financování, řízení kvality v destinaci a informační systém destinace. 2., aktualiz. a rozš. vyd. Praha: Grada, 2011, 207 s. ISBN 978-802-4737-492.
PALATKOVÁ, Monika. Mezinárodní turismus: analýza pozice turismu ve světové ekonomice, změny mezinárodního turismu v důsledku globálních změn, evropská integrace a mezinárodní turismus. 2., aktualiz. a rozš. vyd. Praha: Grada, 2014, 251 s. ISBN 978-80-247-4862-7.
ZHAO, Jinlin. The hospitality and tourism industry in China: new growth, trends, and developments. 1st Edition. Toronto; New Jersey: Apple Academic Press, 2018, 382 s. ISBN 9781774631447.
Seznam doporučené literatury
JAKUBÍKOVÁ, Dagmar.Marketing v cestovním ruchu: jak uspět v domácí i světové konkurenci. 2., aktualiz. a rozš. vyd. Praha: Grada, 2012, 320 s. ISBN 978-80-247- -4209-0.
KOTLER, Philip, John T. BOWEN a James C. MAKENS.Marketing for hospitality and tourism. 6th Edition. Harlow: Pearson Education, 2014, 635 s. ISBN 978-1-292- -02003-7.
PALATKOVÁ, Monika.Marketingový management destinací: strategický a taktický marketing destinace turismu, systém marketingového řízení destinace a jeho financování, řízení kvality v destinaci a informační systém destinace. 2., aktualiz. a rozš. vyd. Praha: Grada, 2011, 207 s. ISBN 978-802-4737-492.
PALATKOVÁ, Monika. Mezinárodní turismus: analýza pozice turismu ve světové ekonomice, změny mezinárodního turismu v důsledku globálních změn, evropská integrace a mezinárodní turismus. 2., aktualiz. a rozš. vyd. Praha: Grada, 2014, 251 s. ISBN 978-80-247-4862-7.
ZHAO, Jinlin. The hospitality and tourism industry in China: new growth, trends, and developments. 1st Edition. Toronto; New Jersey: Apple Academic Press, 2018, 382 s. ISBN 9781774631447.
Přílohy volně vložené
k práci nejsou přílohy volně ložené
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Otázky vedoucího práce
1. Prečo v práci neuvažujete o výkonnostním marketingu? Ako by ste nastavili stratégiu výkonnostních kampaní pre tento produkt? (Zodpovězeno částečně)
2. Na základe čoho bude prebiehať proces výberu influencera a aké budú podmienky spolupráce? (Zodpovězeno částečně)
Otázky oponenta práce
1. Na základě, jakých skutečností lze vůbec uvažovat o zájmu obyvatel České republiky o poznávací zájezd právě do Čínské lidové republiky? (Zodpovězeno částečně)
2. Jak konkrétně studentka zapracovala do své současné diplomové práce výtky a nedostatky, které vykazovala její diplomová práce v den obhajoby, tedy 08. 06. 2023? (Zodpovězeno částečně)
Doplňující otázky
doc. Mgr. Jan Kramoliš, Ph.D.,
Připomínkuje zmiňovaný Influencer marketing
Ing. Petra Barešová, Ph.D.,
1. Proč by měli zákaznici zvolit právě Váš zájezd, a ne zájezdy konkurence? (Zodpovězeno částečně)