Teoretická část této práce přináší definice pojmu hodnota některých autorů, uvádí příklady typologie hodnot a zabývá se také faktory, ovlivňující hodnoty u člověka. V další části je teorie zaměřená na popis oboru sociální pedagogiky, zejména v oblasti etiky a hodnot sociální práce. Poslední část je věnována mládeži, období časné dospělosti a hodnotám, vyznávanými mladými jedinci.
Praktická část je zaměřena na zjištění vtahu studentů sociální pedagogiky k Etickému kodexu společnosti sociálních pracovníků ČR a řazení jednotlivých hodnot u studentů dle důležitosti. Toto pořadí porovnáváme na základě faktoru pohlaví, délky studia a náboženská orientace jedince.
Anotace v angličtině
A theoretical part of this work brings a definition of the term value of certain authors. It gives examples of typology of values and also deals with factors that influences values of people. In the next part, the theory is focused on description of the field of social pedagogy, especially on the field of ethics and social work values. The last part is devoted to the youth, the period of early adulthood and the values that are followed by young people..
The practical part is focused on attitude of the students of social pedagogy to the Ethical Codex of Social Workers of the Czech Republic. It also deals with the ranking of values of the students according to importance. The ranking is compared on the base of gender, length of study and religious orientation of the individuals.
Klíčová slova
hodnota, etický kodex, sociální práce, sociální pedagogika, současná mládež
Klíčová slova v angličtině
value, ethics code, social work, social pedagogy, current youth
Rozsah průvodní práce
62 s. (97 509)
Jazyk
CZ
Anotace
Teoretická část této práce přináší definice pojmu hodnota některých autorů, uvádí příklady typologie hodnot a zabývá se také faktory, ovlivňující hodnoty u člověka. V další části je teorie zaměřená na popis oboru sociální pedagogiky, zejména v oblasti etiky a hodnot sociální práce. Poslední část je věnována mládeži, období časné dospělosti a hodnotám, vyznávanými mladými jedinci.
Praktická část je zaměřena na zjištění vtahu studentů sociální pedagogiky k Etickému kodexu společnosti sociálních pracovníků ČR a řazení jednotlivých hodnot u studentů dle důležitosti. Toto pořadí porovnáváme na základě faktoru pohlaví, délky studia a náboženská orientace jedince.
Anotace v angličtině
A theoretical part of this work brings a definition of the term value of certain authors. It gives examples of typology of values and also deals with factors that influences values of people. In the next part, the theory is focused on description of the field of social pedagogy, especially on the field of ethics and social work values. The last part is devoted to the youth, the period of early adulthood and the values that are followed by young people..
The practical part is focused on attitude of the students of social pedagogy to the Ethical Codex of Social Workers of the Czech Republic. It also deals with the ranking of values of the students according to importance. The ranking is compared on the base of gender, length of study and religious orientation of the individuals.
Klíčová slova
hodnota, etický kodex, sociální práce, sociální pedagogika, současná mládež
Klíčová slova v angličtině
value, ethics code, social work, social pedagogy, current youth
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických hledisek z oblasti oboru sociální pedagogiky, hodnot sociální práce a období mladé dospělosti.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníkového šetření zkoumající vztah studentů sociální pedagogiky k Etickému kodexu společnosti sociálních pracovníků ČR v závislosti na faktoru věku, délky studia a náboženské orientaci.
Zpracování a vyhonocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických hledisek z oblasti oboru sociální pedagogiky, hodnot sociální práce a období mladé dospělosti.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníkového šetření zkoumající vztah studentů sociální pedagogiky k Etickému kodexu společnosti sociálních pracovníků ČR v závislosti na faktoru věku, délky studia a náboženské orientaci.
Zpracování a vyhonocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
BANKS, Sarah, 1995. Ethics and Values in Social Work: Practical Social Work Series. London: Red Globe Press. ISBN 0333609190.
CHRÁSKA, Miroslav, 2016. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. 2. doplněné vydání. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-5326-3.
KRAUS, Blahoslav, 2008. Základy sociální pedagogiky. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-383-3.
MACEK, Petr, 2003. Adolescence. 2. upravené vydání. Praha: Portál. ISBN 80-7178-747-7.
NEČASOVÁ, Mirka, 2004. Mezinárodní etický kodex sociální práce – principy. Sociální práce / Sociálna práca: Časopis pro teorii, praxi a vzdělávání v sociální práci. Brno: Gorkého.
Seznam doporučené literatury
BANKS, Sarah, 1995. Ethics and Values in Social Work: Practical Social Work Series. London: Red Globe Press. ISBN 0333609190.
CHRÁSKA, Miroslav, 2016. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. 2. doplněné vydání. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-5326-3.
KRAUS, Blahoslav, 2008. Základy sociální pedagogiky. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-383-3.
MACEK, Petr, 2003. Adolescence. 2. upravené vydání. Praha: Portál. ISBN 80-7178-747-7.
NEČASOVÁ, Mirka, 2004. Mezinárodní etický kodex sociální práce – principy. Sociální práce / Sociálna práca: Časopis pro teorii, praxi a vzdělávání v sociální práci. Brno: Gorkého.
Přílohy volně vložené
1 CD
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka hovořila o motivaci k výzkumnému šetření na dané téma. Následně se zaměřila na část teoretickou a zejména tedy část praktickou. Studentka představila výzkumné pojetí, výsledky výzkumu a interpretaci dat. Členové komise se doptávali na tématiku etického kodexu v praxi. Dále dotazy byly směřovány na stanovování hypotéz. Studentka odpovídala celkově dobře.