Tato diplomová práce se zabývá riziky marketingové komunikace fotbalového klubu. Pro tuto diplomovou práci byl zvolen velmi úspěšný moravsko-slezský klub FC Baník Ostrava. Teoretická část je zaměřena na oblast marketingu a marketingové komunikace, krizové komunikace a fotbalového prostředí. Praktická část obsahuje marketingovou situační analýzu FC Baníku Ostrava, SWOT analýzu, polostrukturovaný rozhovor se zástupcem klubu, názorný příklad krizové komunikace profesionálních fotbalových klubů a následná rizika a hrozby jsou aplikovány do rizikových analýz. Následně po zhodnocení stávajícího stavu marketingové komunikace tohoto vybraného klubu jsou navržena doporučení ke zlepšení.
Anotace v angličtině
The master thesis deals with risks of marketing communcation of the football club. For this master thesis was chosen very successful Moravian - Silesian club FC Baník Ostrava. The theoretical part is focused on marketing and marketing communication, crisis communication and football ambience. The conclusion part contains marketing situation of FC Baník Ostrava, SWOT analyses, semi-structured interview with a club director, illustrative example of crisis communication of football clubs and subsequent risks and threats are applied in the risk analyses. After the assessment of the current situation of marketing communication of this chosen club recommendations for improvement are suggested.
Klíčová slova
fotbal, fotbalový klub, marketingová komunikace, krizová komunikace, analýza rizik
Klíčová slova v angličtině
football, football club, marketing communication, crisis communication, risk analyses
Rozsah průvodní práce
93 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Tato diplomová práce se zabývá riziky marketingové komunikace fotbalového klubu. Pro tuto diplomovou práci byl zvolen velmi úspěšný moravsko-slezský klub FC Baník Ostrava. Teoretická část je zaměřena na oblast marketingu a marketingové komunikace, krizové komunikace a fotbalového prostředí. Praktická část obsahuje marketingovou situační analýzu FC Baníku Ostrava, SWOT analýzu, polostrukturovaný rozhovor se zástupcem klubu, názorný příklad krizové komunikace profesionálních fotbalových klubů a následná rizika a hrozby jsou aplikovány do rizikových analýz. Následně po zhodnocení stávajícího stavu marketingové komunikace tohoto vybraného klubu jsou navržena doporučení ke zlepšení.
Anotace v angličtině
The master thesis deals with risks of marketing communcation of the football club. For this master thesis was chosen very successful Moravian - Silesian club FC Baník Ostrava. The theoretical part is focused on marketing and marketing communication, crisis communication and football ambience. The conclusion part contains marketing situation of FC Baník Ostrava, SWOT analyses, semi-structured interview with a club director, illustrative example of crisis communication of football clubs and subsequent risks and threats are applied in the risk analyses. After the assessment of the current situation of marketing communication of this chosen club recommendations for improvement are suggested.
Klíčová slova
fotbal, fotbalový klub, marketingová komunikace, krizová komunikace, analýza rizik
Klíčová slova v angličtině
football, football club, marketing communication, crisis communication, risk analyses
Zásady pro vypracování
Zpracujte literární rešerši na zkoumanou problematiku.
Popište a analyzujte vybraný fotbalový klub z hlediska marketingové komunikace.
Na základě výsledků analýz zpracujte projekt zlepšení stávající situace v oblasti komunikace.
Navržený projekt podrobte rizikové analýze a ověřte na vybraném vzorku populace.
Zásady pro vypracování
Zpracujte literární rešerši na zkoumanou problematiku.
Popište a analyzujte vybraný fotbalový klub z hlediska marketingové komunikace.
Na základě výsledků analýz zpracujte projekt zlepšení stávající situace v oblasti komunikace.
Navržený projekt podrobte rizikové analýze a ověřte na vybraném vzorku populace.
Seznam doporučené literatury
BEDNÁŘ, Vojtěch, Jaroslav ČUŘÍK, Kristýna MAROŠOVSKÁ a Tereza FOJTOVÁ. Krizová komunikace s médii: principy – zkušenosti – postupy. Praha: Grada, 2012. Žurnalistika a komunikace. ISBN 978-80-247-3780-5.
Nová, J., Novotný, J., Racek, O., Rektořík, J., Sekot, A., Strachová, M., & Válková, H. (2016). Management, marketing a ekonomika sportu. Brno: Masarykova univerzita. ISBN 978-80-210-8346-2.
TOMANDL, Jan, Jaroslav ČUŘÍK, Kristýna MAROŠOVSKÁ a Tereza FOJTOVÁ. Krizová komunikace: principy – zkušenosti – postupy. Brno: Masarykova univerzita, 2020. Promedia. ISBN 978-80-210-9636-3.
Další odborná literatura dle doporučení vedoucího diplomové práce.
Seznam doporučené literatury
BEDNÁŘ, Vojtěch, Jaroslav ČUŘÍK, Kristýna MAROŠOVSKÁ a Tereza FOJTOVÁ. Krizová komunikace s médii: principy – zkušenosti – postupy. Praha: Grada, 2012. Žurnalistika a komunikace. ISBN 978-80-247-3780-5.
Nová, J., Novotný, J., Racek, O., Rektořík, J., Sekot, A., Strachová, M., & Válková, H. (2016). Management, marketing a ekonomika sportu. Brno: Masarykova univerzita. ISBN 978-80-210-8346-2.
TOMANDL, Jan, Jaroslav ČUŘÍK, Kristýna MAROŠOVSKÁ a Tereza FOJTOVÁ. Krizová komunikace: principy – zkušenosti – postupy. Brno: Masarykova univerzita, 2020. Promedia. ISBN 978-80-210-9636-3.
Další odborná literatura dle doporučení vedoucího diplomové práce.
Přílohy volně vložené
0
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Otázky oponenta:
1. Přepracujte SWOT analýzu do podoby, kdy bude vztažena na oblast marketingové komunikace včetně uvedení vah a hodnocení. - zodpovězeno zcela
2. Podle jakých kritérií jste vybíral tým hodnotitelů pro metodu RIPRANTM? Jak jste zabezpečil, aby výsledky nebyly ovlivněny faktem, že stakeholdeři klubu mohou mít na danou problematiku subjektivní náhled? - zodpovězeno zcela
3. Proč jste upustil od původního záměru vytvořit projekt za účelem zlepšení současného stavu v oblasti marketingové komunikace (viz třetí zásada pro vypracování Vaší DP)? - zodpovězeno částečně
4. Který z návrhů uvedených v kapitole 13 považujete z pohledu marketingové komunikace sledovaného klubu za nejperspektivnější? - zodpovězeno zcela
Diskuze:
prof. Ing. Hana Pačaiová, PhD. - Můžete vysvětlit pojem "stakeholdeři"? - zodpovězeno částečně
doc. RNDr. Mgr. Petr A. Skřehot, Ph.D. - Jak jste získal důvěru vedení klubu, vedoucí k ochotě diskutovat skutečnosti uváděné ve Vaší práci? - zodpovězeno zcela
Ing. Eva Hoke, Ph.D. - Pamatoval jste i na problémové fanoušky, tzv. hooligans? Může Vaše práce přispět k eliminaci tohoto elementu či zlepšení veřejného jména diskutovaného klubu? - zodovězeno částečně
prof. Ing. Jozef Martinka, Phd. - Můžete rozebrat absolutní a relativní počet sledujících na sociálních sítích iv porovnání s jinými kluby? - zodpovězeno částečně