Bakalářská práce obsahuje část teoretickou a část praktickou.
Teoretická část obsahuje 4 hlavní části: část právní a etickou, vztah mezi klientem a lékařem, a oblast komunikace.
Praktická část práce obsahuje zhodnocení výzkumu. Smyslem výzkumu bylo zjistit úroveň informovanosti ve dvou zdravotnických institucích. Dotazník obsahuje 21 otázek. Byly zhodnoceny zkušenosti klientů, týkající se edukace, porozumění informacím a komunikaci. Cílem praktické části je vytvořit metodiku edukace a komunikace pro zdravotnický personál.
Annotation in English
The bachelor thesis includes the theoretical part and the practical part.
The theoretical thesis consists of these 4 main parts: the part of law, ethics and client/doctor relationship, and the part of communication.
The practical part includes evaluation of study. The purpose of this study was to determine the level of foreknowledge in two hospitals. A questionaire comprising 21 questions was developed to evaluate client experience regarding education, understading of informations and kommunication. The goal of this practical part is to create methodology of education and communication for medical staff.
Bakalářská práce obsahuje část teoretickou a část praktickou.
Teoretická část obsahuje 4 hlavní části: část právní a etickou, vztah mezi klientem a lékařem, a oblast komunikace.
Praktická část práce obsahuje zhodnocení výzkumu. Smyslem výzkumu bylo zjistit úroveň informovanosti ve dvou zdravotnických institucích. Dotazník obsahuje 21 otázek. Byly zhodnoceny zkušenosti klientů, týkající se edukace, porozumění informacím a komunikaci. Cílem praktické části je vytvořit metodiku edukace a komunikace pro zdravotnický personál.
Annotation in English
The bachelor thesis includes the theoretical part and the practical part.
The theoretical thesis consists of these 4 main parts: the part of law, ethics and client/doctor relationship, and the part of communication.
The practical part includes evaluation of study. The purpose of this study was to determine the level of foreknowledge in two hospitals. A questionaire comprising 21 questions was developed to evaluate client experience regarding education, understading of informations and kommunication. The goal of this practical part is to create methodology of education and communication for medical staff.
Shromáždění literárních pramenů, formulace základních tezí bakalářské práce.
Zpracování teoretické části práce.
Příprava praktické části práce, předvýzkum, výzkum.
Zhodnocení výsledků výzkumu, zpracování praktické části bakalářské práce.
Vytvoření edukačního materiálu.
Research Plan
Shromáždění literárních pramenů, formulace základních tezí bakalářské práce.
Zpracování teoretické části práce.
Příprava praktické části práce, předvýzkum, výzkum.
Zhodnocení výsledků výzkumu, zpracování praktické části bakalářské práce.
Vytvoření edukačního materiálu.
Recommended resources
HAŠKOVCOVÁ,H. Lékařská etika. 3. vydání. Praha: Galén, 2002. 272s. ISBN 80-7262-132-7.
JANKOVSKÝ,J. Etika pro pomáhající profese. 1.vydání. Praha: Triton, 2003. ISBN 80-7254-329-6.
KŘIVOHLAVÝ,J. Psychologie zdraví. 1.vydání. Praha: Portál, 2001. 280s. ISBN 80-7178-551-2.
LANGMEIER,J., KREJČÍŘOVÁ,D. Vývojová psychologie. 3.vydání. Praha: Grada publishing, 1998. 344s.
STOLÍNOVÁ,J., MACH,J. Právní odpovědnost v medicíně. 1.vydání. Praha: Galén, 1998. ISBN 80-85824-88-4.
VYMĚTAL,J. Lékařská psychologie. 3.vydání. Praha: Portál, 2003. 397s. ISBN 80-7178-740-x.
Recommended resources
HAŠKOVCOVÁ,H. Lékařská etika. 3. vydání. Praha: Galén, 2002. 272s. ISBN 80-7262-132-7.
JANKOVSKÝ,J. Etika pro pomáhající profese. 1.vydání. Praha: Triton, 2003. ISBN 80-7254-329-6.
KŘIVOHLAVÝ,J. Psychologie zdraví. 1.vydání. Praha: Portál, 2001. 280s. ISBN 80-7178-551-2.
LANGMEIER,J., KREJČÍŘOVÁ,D. Vývojová psychologie. 3.vydání. Praha: Grada publishing, 1998. 344s.
STOLÍNOVÁ,J., MACH,J. Právní odpovědnost v medicíně. 1.vydání. Praha: Galén, 1998. ISBN 80-85824-88-4.
VYMĚTAL,J. Lékařská psychologie. 3.vydání. Praha: Portál, 2003. 397s. ISBN 80-7178-740-x.