Diplomová práce je složena ze tří jednotlivých celků. První celek zastupuje teoretická část, jejímž obsahem a cílem je definovat základní pojmy z oblasti marketingové komunikace a reklamy se zacílením na emocionální apel humoru. Dále je zde objasněno, co je to humor, jaké jsou jeho druhy, percepce příjemce reklamního sdělení s apelem humoru, a etická a právní otázka této problematiky. Závěr teoretické části práce je věnován ustanovení metodiky a formulace výzkumných otázek vztahujících se k hlavnímu cíli diplomové práce.
Druhým celkem je část praktická, která vychází z části teoretické a je složená z kvantitativní a kvalitativní metody zkoumání, realizované formou obsahové analýzy, následně elektronického dotazníku a Focus Group.
V posledním celku - projektové části jsou pak na základě jak získaných teoretických poznatků, tak závěrů vyvozených v praktické části vyhotovena doporučení, která by neměla být opomenuta při tvorbě a realizaci humorného reklamního spotu. Toto doporučení je doplněno o vzorový scénář.
Anotace v angličtině
The diploma thesis is composed of three individual units. The first unit is represented by the theoretical part, the content and aim of which is to define the basic concepts of marketing communication and advertising with a focus on the emotional appeal of humour. It also explains what humour is, what types of humour there are, the perception of the recipient of an advertising message with an appeal to humour, and the ethical and legal issues involved. The conclusion of the theoretical part of the thesis is devoted to the provision of methodology and formulation of research questions related to the main objective of the thesis.
The second part is the practical part, which is based on the theoretical part and consists of quantitative and qualitative methods of research, implemented in the form of content analysis, followed by an electronic questionnaire and a Focus Group.
In the last unit, the project part, based on the theoretical knowledge obtained and the conclusions drawn in the practical part, recommendations are made that should not be neglected in the creation and implementation of a humorous advertising spot. This recommendation is complemented by a sample scenario.
Diplomová práce je složena ze tří jednotlivých celků. První celek zastupuje teoretická část, jejímž obsahem a cílem je definovat základní pojmy z oblasti marketingové komunikace a reklamy se zacílením na emocionální apel humoru. Dále je zde objasněno, co je to humor, jaké jsou jeho druhy, percepce příjemce reklamního sdělení s apelem humoru, a etická a právní otázka této problematiky. Závěr teoretické části práce je věnován ustanovení metodiky a formulace výzkumných otázek vztahujících se k hlavnímu cíli diplomové práce.
Druhým celkem je část praktická, která vychází z části teoretické a je složená z kvantitativní a kvalitativní metody zkoumání, realizované formou obsahové analýzy, následně elektronického dotazníku a Focus Group.
V posledním celku - projektové části jsou pak na základě jak získaných teoretických poznatků, tak závěrů vyvozených v praktické části vyhotovena doporučení, která by neměla být opomenuta při tvorbě a realizaci humorného reklamního spotu. Toto doporučení je doplněno o vzorový scénář.
Anotace v angličtině
The diploma thesis is composed of three individual units. The first unit is represented by the theoretical part, the content and aim of which is to define the basic concepts of marketing communication and advertising with a focus on the emotional appeal of humour. It also explains what humour is, what types of humour there are, the perception of the recipient of an advertising message with an appeal to humour, and the ethical and legal issues involved. The conclusion of the theoretical part of the thesis is devoted to the provision of methodology and formulation of research questions related to the main objective of the thesis.
The second part is the practical part, which is based on the theoretical part and consists of quantitative and qualitative methods of research, implemented in the form of content analysis, followed by an electronic questionnaire and a Focus Group.
In the last unit, the project part, based on the theoretical knowledge obtained and the conclusions drawn in the practical part, recommendations are made that should not be neglected in the creation and implementation of a humorous advertising spot. This recommendation is complemented by a sample scenario.
Gulas , C. S., & Weinberger , M. G., 2006. Humor in Advertising: A Comprehensive Analysis. Armonk, New York: M.E. Sharpe.
HORŇÁK, Pavel, 2014. Kreativita v reklamě. Zlín: Radim Bačuvčík - VeRBuM. ISBN 978-80-87500-49-1.
HORŇÁK, Pavel, 2018. Reklama: teoreticko-historické aspekty reklamy a marketingovej komunikácie. druhé rozšírené a prepracované vydanie. Zlín: Radim Bačuvčík - VeRBuM. ISBN 978-80-87500-94-1.
SVĚTLÍK, Jaroslav, 2003. Marketing a reklama: učební text. Ve Zlíně: Univerzita Tomáše Bati, Fakulta multimediálních komunikací. ISBN 80-7318-140-1.
SVĚTLÍK, Jaroslav. Marketing - cesta k trhu. Plzeň: Vydavatelství a nakladatelství Aleš Čeněk, 2005. ISBN 80-86898-48-2.
TELLIS, Gerard J, 2000. Reklama a podpora prodeje. Praha: Grada. ISBN 80-7169-997-7.
VYSEKALOVÁ, Jitka a kol., 2014. Emoce v marketingu: jak oslovit srdce zákazníka. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-4843-6.
VYSEKALOVÁ, Jitka a kol., 2012. Psychologie reklamy. 4., rozšířené a aktualizované vydání. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-4005-8.
Seznam doporučené literatury
ATTARDO, Salvatore. The linguistics of humor: an introduction. Oxford: Oxford University Press, 2020, xxi, 465 s. ISBN 978-0-19-879128-7.
Gulas , C. S., & Weinberger , M. G., 2006. Humor in Advertising: A Comprehensive Analysis. Armonk, New York: M.E. Sharpe.
HORŇÁK, Pavel, 2014. Kreativita v reklamě. Zlín: Radim Bačuvčík - VeRBuM. ISBN 978-80-87500-49-1.
HORŇÁK, Pavel, 2018. Reklama: teoreticko-historické aspekty reklamy a marketingovej komunikácie. druhé rozšírené a prepracované vydanie. Zlín: Radim Bačuvčík - VeRBuM. ISBN 978-80-87500-94-1.
SVĚTLÍK, Jaroslav, 2003. Marketing a reklama: učební text. Ve Zlíně: Univerzita Tomáše Bati, Fakulta multimediálních komunikací. ISBN 80-7318-140-1.
SVĚTLÍK, Jaroslav. Marketing - cesta k trhu. Plzeň: Vydavatelství a nakladatelství Aleš Čeněk, 2005. ISBN 80-86898-48-2.
TELLIS, Gerard J, 2000. Reklama a podpora prodeje. Praha: Grada. ISBN 80-7169-997-7.
VYSEKALOVÁ, Jitka a kol., 2014. Emoce v marketingu: jak oslovit srdce zákazníka. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-4843-6.
VYSEKALOVÁ, Jitka a kol., 2012. Psychologie reklamy. 4., rozšířené a aktualizované vydání. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-4005-8.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předsedkyně komise přivítala studenta Ladislava Kývalu na státních závěrečných zkouškách.
Student představil zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Student dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
Na jakých principech funguje groteska?
Lze použít tento subžánr v reklamě? (Případně uveďte příklad)
V posudku vedoucího byla práce označena za plagiát:
Vysvětlete výsledek kontroly plagiátů viz. samostatný odstavec v posudku a absenci zdrojových dat k výzkumům.
Student plagiát obhajuje tím, že byl neúmyslný a jinou prací se pouze inspiroval, data ale přepisoval dle sebe. Data z dotazníku podle něj byla přístupná.
Šula: Posudek byl odevzdán do systému 5.5. 2023 a data k dotazníkovému šetření student dodal 6.5.2023. Data k focus group dodal 22. 5. 2023. Dnes jsem je stáhnul. Focus group trvá 16 minut, 8 participantů, takto focus group nejde stihnout.
V dotazníku se objevují identické odpovědi.
Členové zkušební komise položili uvedené otázky:
Šramová: Jako dlouho trvala focus group?
Student vysvětluje, proč byla focus group tak krátká. Student přiznal, že neměl informovaný souhlas od participantů výzkumu.
Student nepřesvědčil členy komise o tom, že dodržel základní etické standardy při tvorbě akademické práce. Podrobný popis obhajoby obsahuje Příloha č.1 Průběh obhajoby Bc. Ladislava Kývaly, doložená k protokolu o státní závěrečné zkoušce.