Hlavním cílem práce je analýza marketingových nástrojů používaných u sportovního klubu Beach Academy Victoria Brno. Z analýzy se ukázalo, že klub potřebuje zefektivnit komunikaci převážně na sociálních sítích a více své sledující a zákazníky informovat. Teoretická část definuje pojmy z oblasti marketingu, jako je marketingový mix, komunikační nástroje a pojmy, které se týkají sportovního marketingu. Praktická část analyzuje jednotlivé nástroje komunikace klubu BAVB, rozhovor s předsedou klubu a vyhodnocení dotazníkového šetření. Na závěr jsou klubu BAVB doporučené návrhy pro zefektivnění komunikace a zodpovězeny výzkumné otázky.
Anotace v angličtině
The main objective of the thesis is to analyse the marketing tools used by the sports club Beach Academy Victoria Brno. The analysis showed that the club needs to improve communication mainly on social networks and to inform followers and customers more. The theoretical part defines concepts from the field of marketing, such as marketing mix, communication tools and concepts related to sports marketing. The practical part analyses the different communication tools of the BAVB club, the interview with the club president and the evaluation of the questionnaire survey. Finally, the BAVB club's suggestions for making communication more effective are recommended and the research questions are answered.
Hlavním cílem práce je analýza marketingových nástrojů používaných u sportovního klubu Beach Academy Victoria Brno. Z analýzy se ukázalo, že klub potřebuje zefektivnit komunikaci převážně na sociálních sítích a více své sledující a zákazníky informovat. Teoretická část definuje pojmy z oblasti marketingu, jako je marketingový mix, komunikační nástroje a pojmy, které se týkají sportovního marketingu. Praktická část analyzuje jednotlivé nástroje komunikace klubu BAVB, rozhovor s předsedou klubu a vyhodnocení dotazníkového šetření. Na závěr jsou klubu BAVB doporučené návrhy pro zefektivnění komunikace a zodpovězeny výzkumné otázky.
Anotace v angličtině
The main objective of the thesis is to analyse the marketing tools used by the sports club Beach Academy Victoria Brno. The analysis showed that the club needs to improve communication mainly on social networks and to inform followers and customers more. The theoretical part defines concepts from the field of marketing, such as marketing mix, communication tools and concepts related to sports marketing. The practical part analyses the different communication tools of the BAVB club, the interview with the club president and the evaluation of the questionnaire survey. Finally, the BAVB club's suggestions for making communication more effective are recommended and the research questions are answered.
1. Prostudujte odborné české i zahraniční zdroje související s problematikou tématem práce a vypracujte odbornou rešerši.
2. Formulujte cíl práce a stanovte výzkumné otázky práce.
3. Realizujte kvantitativní výzkum dotazníkového šetření a kvalitativní výzkum ve formě polostrukturovaného rozhovoru.
4. Formulujte závěry a doporučení výzkumu, zhodnoťte cíle a výzkumné otázky.
Zásady pro vypracování
1. Prostudujte odborné české i zahraniční zdroje související s problematikou tématem práce a vypracujte odbornou rešerši.
2. Formulujte cíl práce a stanovte výzkumné otázky práce.
3. Realizujte kvantitativní výzkum dotazníkového šetření a kvalitativní výzkum ve formě polostrukturovaného rozhovoru.
4. Formulujte závěry a doporučení výzkumu, zhodnoťte cíle a výzkumné otázky.
Seznam doporučené literatury
BEECH, John G. a CHADWICK, Simon, 2007. The marketing of sport. Harlow: Prentice Hall/Financial Times, 2007. ISBN 9780273688266.
ČÁSLAVOVÁ, Eva, 2020. Management a marketing sportu 21. století. Jesenice: Ekopress, 2020. ISBN 978-80-87865-62-0.
DVOŘÁKOVÁ, Šárka, 2005. Sportovní marketing. Brno: Masarykova univerzita, 2005. ISBN 8021039019.
SHANK Matthew D. a Mark R. LYBERGER, 2022. Sports marketing: a strategic perspective. 6th edition. London: Routledge, Taylor & Francis Group, 2022. ISBN 978-0-367-14164-6.
KUNZ, Vilém, 2018. Sportovní marketing: CSR a sponzoring. Praha: Grada Publishing, 2018. ISBN 9788027105601.
Seznam doporučené literatury
BEECH, John G. a CHADWICK, Simon, 2007. The marketing of sport. Harlow: Prentice Hall/Financial Times, 2007. ISBN 9780273688266.
ČÁSLAVOVÁ, Eva, 2020. Management a marketing sportu 21. století. Jesenice: Ekopress, 2020. ISBN 978-80-87865-62-0.
DVOŘÁKOVÁ, Šárka, 2005. Sportovní marketing. Brno: Masarykova univerzita, 2005. ISBN 8021039019.
SHANK Matthew D. a Mark R. LYBERGER, 2022. Sports marketing: a strategic perspective. 6th edition. London: Routledge, Taylor & Francis Group, 2022. ISBN 978-0-367-14164-6.
KUNZ, Vilém, 2018. Sportovní marketing: CSR a sponzoring. Praha: Grada Publishing, 2018. ISBN 9788027105601.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předsedkyně komise přivítala studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou bakalářskou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostala prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky:
V rámci kvalitativního šetření bylo zmíněno, že si klub nikdy nezaplatil reklamu v médiích, jako je internet nebo rozhlas, ani to v budoucnu neplánuje. Vidíte v této formě propagace možný potenciál?
V práci uvádíte, že za celkovou kariéru BAVB klub poskytl médiím pouze jeden rozhovor. Jak by se daly rozhovory s médii v budoucnu využít?
Uvádíte, že klub v rámci podpory prodeje umožňuje neoficiální tréninky pro nové hráče zdarma, ale nikde tuto nabídku neprezentuje. Jak by bylo možné této nabídky využít v marketingových aktivitách klubu?
Vedoucí práce ve svém posudku vyzvala studentku: Podrobně popište, jak jste realizovala analýzu současného stavu komunikace klubu a formulujte její závěry.
Studentka měla připraveny odpovědi na položené otázky.