Bakalářská práce se zabývá se zabývá propagací uměleckého díla prostřednictvím sociálních médií. Cílem práce je zjistit, zda jsou konzumenti výtvarného umění spokojeni s tvorbou, která je jim umělci předkládána a také zda umělci berou ohled na potřeby jejich publika.
V teoretické části jsou vysvětleny základní pojmy, reklamy, marketingu a umění. Dále se práce soustředí na druhy sociálních médií a v neposlední řadě je zvoleno nejvhodnější médium pro propagaci uměleckého díla prostřednictvím sociálních sítí.
V praktické části jsou popsány postupy při vyhodnocování dotazníkového šetření a závěrem jsou vyvozeny možná doporučení pro umělce, kteří jsou aktivní na sociálních sítích.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with the promotion of an artwork through social media. The aim of the thesis is to find out whether consumers of art are satisfied with the work that is presented to them by artists and also whether artists take into account the needs of their audience.
The theoretical part explains the basic concepts, advertising, marketing and art. Furthermore, the thesis focuses on the types of social media and last but not least, the most appropriate medium for promoting artwork through social media is chosen.
The practical part describes the procedures for evaluating the questionnaire survey and concludes with possible recommendations for artists who are active on social media.
Klíčová slova
Sociální média, sociální sítě, Instagram, Influencer marketing, reklama a umění, reklama, umělecké dílo
Klíčová slova v angličtině
Social media, social networks, Instagram, Influencer marketing, advertising and art, advertising
Rozsah průvodní práce
49 normostran
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá se zabývá propagací uměleckého díla prostřednictvím sociálních médií. Cílem práce je zjistit, zda jsou konzumenti výtvarného umění spokojeni s tvorbou, která je jim umělci předkládána a také zda umělci berou ohled na potřeby jejich publika.
V teoretické části jsou vysvětleny základní pojmy, reklamy, marketingu a umění. Dále se práce soustředí na druhy sociálních médií a v neposlední řadě je zvoleno nejvhodnější médium pro propagaci uměleckého díla prostřednictvím sociálních sítí.
V praktické části jsou popsány postupy při vyhodnocování dotazníkového šetření a závěrem jsou vyvozeny možná doporučení pro umělce, kteří jsou aktivní na sociálních sítích.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with the promotion of an artwork through social media. The aim of the thesis is to find out whether consumers of art are satisfied with the work that is presented to them by artists and also whether artists take into account the needs of their audience.
The theoretical part explains the basic concepts, advertising, marketing and art. Furthermore, the thesis focuses on the types of social media and last but not least, the most appropriate medium for promoting artwork through social media is chosen.
The practical part describes the procedures for evaluating the questionnaire survey and concludes with possible recommendations for artists who are active on social media.
Klíčová slova
Sociální média, sociální sítě, Instagram, Influencer marketing, reklama a umění, reklama, umělecké dílo
Klíčová slova v angličtině
Social media, social networks, Instagram, Influencer marketing, advertising and art, advertising
Zásady pro vypracování
1. Rešerše odborné české i zahraniční literatury s orientací na matketingovou komunikaci v oblasti výtvarného umění a jeho propagace prostřednictvím sociálních médií.
2. Specifikace cíle práce, stanovení výzkumné otázky a metodiky práce.
3. Realizace kvantitativního výzkumu prostřednictvím dotazníkového šetření.
4. Zpracování získaných dat.
5. Vyvození závěrů a předložení případných doporučení vedoucích ke zlepšení současné komunikace v oblasti umění na sociálních sítích.
Zásady pro vypracování
1. Rešerše odborné české i zahraniční literatury s orientací na matketingovou komunikaci v oblasti výtvarného umění a jeho propagace prostřednictvím sociálních médií.
2. Specifikace cíle práce, stanovení výzkumné otázky a metodiky práce.
3. Realizace kvantitativního výzkumu prostřednictvím dotazníkového šetření.
4. Zpracování získaných dat.
5. Vyvození závěrů a předložení případných doporučení vedoucích ke zlepšení současné komunikace v oblasti umění na sociálních sítích.
Seznam doporučené literatury
BRANGAN, Alison, 2017. The essential guides to business for artists and designers. 2nd edition. London. ISBN 978-1-4742-5057-3.
JANOUCH, Viktor 2020. Internetový marketing. 3. vyd. v Brně : Computer Press. ISBN 9788025150160.
JURGENSON, Nathan, 2022. Sociální fotografie : o fotografii a sociálních médiích. 1. vyd. Praha : Univerzita Karlova, nakladatelství Karolinum. ISBN 978-80-246-4908-5.
KARLÍČEK, Miroslav, 2016. Marketingová komunikace : Jak komunikovat na našem trhu. 2. vyd. Brno : Grada Publishing. ISBN 9788024757698.
KOTLER, Philip, 2007. Moderní Marketing. 1. vyd. Praha : Grada. ISBN 9788024715452 LOSEKOOT, Michelle a Martina.
VYHNÁLKOVÁ, 2019. Jak na sítě. 1. vyd. Brno : Jan Melvil Publishing. 328 s. ISBN 978-80-7555-084-2.
Seznam doporučené literatury
BRANGAN, Alison, 2017. The essential guides to business for artists and designers. 2nd edition. London. ISBN 978-1-4742-5057-3.
JANOUCH, Viktor 2020. Internetový marketing. 3. vyd. v Brně : Computer Press. ISBN 9788025150160.
JURGENSON, Nathan, 2022. Sociální fotografie : o fotografii a sociálních médiích. 1. vyd. Praha : Univerzita Karlova, nakladatelství Karolinum. ISBN 978-80-246-4908-5.
KARLÍČEK, Miroslav, 2016. Marketingová komunikace : Jak komunikovat na našem trhu. 2. vyd. Brno : Grada Publishing. ISBN 9788024757698.
KOTLER, Philip, 2007. Moderní Marketing. 1. vyd. Praha : Grada. ISBN 9788024715452 LOSEKOOT, Michelle a Martina.
VYHNÁLKOVÁ, 2019. Jak na sítě. 1. vyd. Brno : Jan Melvil Publishing. 328 s. ISBN 978-80-7555-084-2.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studentku u Státnch závěrečných zkoušek.
Studentka představila svou Bakalářskou práci. Byly přečteny posudky vedoucí práce i oponentky.
Vedoucí práce i oponentka se shodly na hodnocení práce FX - viz přiložené posudky.
Otázky k obhajobě:
„Závěrem celé práce lze pouze dodat, že i když jsou umění a reklama dva světy naprosto odlišné, lze je v dnešní době velmi jednoduše propojit a vytvořit tak další možnosti v této oblasti.“ (s. 44) Jak opodstatníte Vaše tvrzení, že umění a reklama jsou dva světy naprosto odlišné?
Studentka uznala relevantonst výtek a komise se shodla na hodnocení vedoucí práce i oponentky, práce postrádá základní parametry bakalářské práce.