Bakalářská práce pojednává o HR marketingu a zabývá se efektivitou komunikačních nástrojů pro konkrétní firmu. HR marketing se věnuje získávání, výběru a udržení pracovníků v organizaci. V teoretické části jsou vymezeny klíčové pojmy, je definován model marketingového mixu z pohledu HR marketingu, popsán proces získávání zaměstnanců a jsou zde představeny využívané nástroje a aktuální trendy. Praktická část práce představuje vybranou společnost. Seznamuje s výsledky výzkumu formou polostrukturovaných rozhovorů a dotazníkového šetření. Obě formy výzkumu analyzují efektivitu jednotlivých komunikačních nástrojů a její výsledky budou sloužit ke zlepšení efektivity náborových řízení.
Anotace v angličtině
The bachelor's thesis discusses HR marketing and deals with the effectiveness of communication tools for a specific company. HR marketing deals with the acquisition, selection and retention of employees in the organization. In the theoretical part, key concepts are defined, the marketing mix model is defined from the perspective of HR marketing, the process of recruiting employees is described, and the tools used and current trends are presented here. The practical part of the work presents the selected company. It introduces the research results in the form of semi-structured interviews and questionnaires. Both forms of the research analyse the effectiveness of individual communication tools, and the results of this work will serve to improve the effectiveness of recruitment procedures.
Klíčová slova
HR marketing, získávání zaměstnanců, řízení lidských zdrojů, personální management, Employer branding, marketingová komunikace, komunikační nástroje
Klíčová slova v angličtině
HR marketing, employee acquisition, human resources management, personnel management, Employer branding, marketing communication, communication tools
Rozsah průvodní práce
59 s. (78 300 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce pojednává o HR marketingu a zabývá se efektivitou komunikačních nástrojů pro konkrétní firmu. HR marketing se věnuje získávání, výběru a udržení pracovníků v organizaci. V teoretické části jsou vymezeny klíčové pojmy, je definován model marketingového mixu z pohledu HR marketingu, popsán proces získávání zaměstnanců a jsou zde představeny využívané nástroje a aktuální trendy. Praktická část práce představuje vybranou společnost. Seznamuje s výsledky výzkumu formou polostrukturovaných rozhovorů a dotazníkového šetření. Obě formy výzkumu analyzují efektivitu jednotlivých komunikačních nástrojů a její výsledky budou sloužit ke zlepšení efektivity náborových řízení.
Anotace v angličtině
The bachelor's thesis discusses HR marketing and deals with the effectiveness of communication tools for a specific company. HR marketing deals with the acquisition, selection and retention of employees in the organization. In the theoretical part, key concepts are defined, the marketing mix model is defined from the perspective of HR marketing, the process of recruiting employees is described, and the tools used and current trends are presented here. The practical part of the work presents the selected company. It introduces the research results in the form of semi-structured interviews and questionnaires. Both forms of the research analyse the effectiveness of individual communication tools, and the results of this work will serve to improve the effectiveness of recruitment procedures.
Klíčová slova
HR marketing, získávání zaměstnanců, řízení lidských zdrojů, personální management, Employer branding, marketingová komunikace, komunikační nástroje
Klíčová slova v angličtině
HR marketing, employee acquisition, human resources management, personnel management, Employer branding, marketing communication, communication tools
Zásady pro vypracování
V teoretické části proveďte rešerši relevantní literatury a dalších zdrojů především z oblasti řízení lidských zdrojů, HR a náborových aktivit.
Stanovte cíl bakalářské práce, formulujte výzkumné otázky, v rámci výzkumné metody formou kvalitativního a kvantitativního výzkumu. Zvolte vhodná kritéria k získání požadovaných dat, identifikujte limity práce.
Zpracujte výzkum ve formě dotazníkového šetření a polostrukturovaných rozhovorů na vzorku cílové skupiny. Vyhodnoťte získaná data a vyvoďte relevantní závěry.
Na základě zjištěných výsledků zodpovězte výzkumné otázky a zhodnoťte přínosy práce pro praktické využití. Stanovte doporučení pro zkoumanou oblast.
Zásady pro vypracování
V teoretické části proveďte rešerši relevantní literatury a dalších zdrojů především z oblasti řízení lidských zdrojů, HR a náborových aktivit.
Stanovte cíl bakalářské práce, formulujte výzkumné otázky, v rámci výzkumné metody formou kvalitativního a kvantitativního výzkumu. Zvolte vhodná kritéria k získání požadovaných dat, identifikujte limity práce.
Zpracujte výzkum ve formě dotazníkového šetření a polostrukturovaných rozhovorů na vzorku cílové skupiny. Vyhodnoťte získaná data a vyvoďte relevantní závěry.
Na základě zjištěných výsledků zodpovězte výzkumné otázky a zhodnoťte přínosy práce pro praktické využití. Stanovte doporučení pro zkoumanou oblast.
Seznam doporučené literatury
ARMSTRONG, Michael a Stephen TAYLOR. 2015. Řízení lidských zdrojů : moderní pojetí a postupy. 13. vydání. Přeložil Martin ŠIKÝŘ. Praha: Grada Publishing. 920 s. ISBN 9788024752587.
KOCIANOVÁ, Renata. 2010. Personální činnosti a metody personální práce. Praha: Grada. 224s. ISBN 978-80-247-2497-3.
KOUBEK, Josef. 2011. Personální práce v malých a středních firmách. 4., aktualiz. a dopl. vyd. Praha: Grada. 281 s. ISBN 9788024738239.
KOUBEK, Josef. 2007. Řízení lidských zdrojů : základy moderní personalistiky. 4. rozš. a dopl. vyd. Praha: Management Press. 399 s. ISBN 9788072611683.
MUŽÍK, Jaroslav a Pavel KRPÁLEK. 2017. Lidské zdroje a personální management. Praha: Academia. 190 s. ISBN 9788020027733.
ŠIKÝŘ, Martin. 2016. Personalistika pro manažery a personalisty. 2., aktualizované a doplněné vydání. Praha: Grada. 208 s. ISBN 978-80-247-5870-1
Seznam doporučené literatury
ARMSTRONG, Michael a Stephen TAYLOR. 2015. Řízení lidských zdrojů : moderní pojetí a postupy. 13. vydání. Přeložil Martin ŠIKÝŘ. Praha: Grada Publishing. 920 s. ISBN 9788024752587.
KOCIANOVÁ, Renata. 2010. Personální činnosti a metody personální práce. Praha: Grada. 224s. ISBN 978-80-247-2497-3.
KOUBEK, Josef. 2011. Personální práce v malých a středních firmách. 4., aktualiz. a dopl. vyd. Praha: Grada. 281 s. ISBN 9788024738239.
KOUBEK, Josef. 2007. Řízení lidských zdrojů : základy moderní personalistiky. 4. rozš. a dopl. vyd. Praha: Management Press. 399 s. ISBN 9788072611683.
MUŽÍK, Jaroslav a Pavel KRPÁLEK. 2017. Lidské zdroje a personální management. Praha: Academia. 190 s. ISBN 9788020027733.
ŠIKÝŘ, Martin. 2016. Personalistika pro manažery a personalisty. 2., aktualizované a doplněné vydání. Praha: Grada. 208 s. ISBN 978-80-247-5870-1
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předsedkyně komise přivítala studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou bakalářskou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostala prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
Zmiňujete možnost využít umělou inteligenci při některých fázích výběru zaměstnanců (s. 27). Jsou zde nějaká rizika a omezení? Jaká, pokud ano.
Jak by měla firma postupovat, aby zajistila kvalifikované pracovníky z prostředí vysokých škol?
Uvádíte, že participanti nepoužívají platformu Linkedln. Je to obecný jev u dělnických profesí? Co je toho příčinou?
Který z uvedených nástrojů obecně pro hledání zaměstnání vnímáte vy jako nejdůležitější/nejužitečnější?
Členové zkušební komise položili uvedené otázky:
Šramová: V závěru uvádíte, že by bylo dobré zkrátit dotazník? Kolik otázek bylo v dotazníku?
Spolupracuje firma i s nějakými konkrétními vysokými školami, středními školami nebo učilišti?
Studentka plně a správně odpověděla na položené otázky.