Bakalářská práce se zabývá rozvojem inkluzivní marketingové komunikace destinací cestovního ruchu v České republice. Hlavním cílem je analýza návštěvníků turistických destinací a jejich postojů vůči prvkům inkluze v marketingové komunikaci destinací.
V teoretické části práce jsou představeny základní pojmy, které se vztahují k marketingové komunikaci destinace cestovního ruchu zahrnující inkluzi, ale také jsou zde představeny některé případové studie přibližující možnosti inkluzivní marketingové komunikace v cestovním ruchu. Na základě teoretických východisek práce jsou postaveny dva výzkumy, kvantitavní a kvalitativní. Získaná data slouží pro zodpovězení výzkumných otázek a pro vytvoření budoucích doporučení v závěru práce.
Anotace v angličtině
The bachelor's thesis deals with the development of inclusive marketing communication of tourism destinations in the Czech Republic. The main goal is to analyze the visitors of tourist destinations and their attitudes towards the elements of inclusion in the marketing communication of destinations.
In the theoretical part of the thesis, there are explained the basic terms related to the marketing communication of the tourism destination including inclusion, but some case studies approximating the possibilities of inclusive marketing communication in the tourism are also presented here. Based on the theoretical basis of the work, two researches are built, quantitative and qualitative. The obtained data are used to answer research questions and to create future recommendations at the end of the work.
Bakalářská práce se zabývá rozvojem inkluzivní marketingové komunikace destinací cestovního ruchu v České republice. Hlavním cílem je analýza návštěvníků turistických destinací a jejich postojů vůči prvkům inkluze v marketingové komunikaci destinací.
V teoretické části práce jsou představeny základní pojmy, které se vztahují k marketingové komunikaci destinace cestovního ruchu zahrnující inkluzi, ale také jsou zde představeny některé případové studie přibližující možnosti inkluzivní marketingové komunikace v cestovním ruchu. Na základě teoretických východisek práce jsou postaveny dva výzkumy, kvantitavní a kvalitativní. Získaná data slouží pro zodpovězení výzkumných otázek a pro vytvoření budoucích doporučení v závěru práce.
Anotace v angličtině
The bachelor's thesis deals with the development of inclusive marketing communication of tourism destinations in the Czech Republic. The main goal is to analyze the visitors of tourist destinations and their attitudes towards the elements of inclusion in the marketing communication of destinations.
In the theoretical part of the thesis, there are explained the basic terms related to the marketing communication of the tourism destination including inclusion, but some case studies approximating the possibilities of inclusive marketing communication in the tourism are also presented here. Based on the theoretical basis of the work, two researches are built, quantitative and qualitative. The obtained data are used to answer research questions and to create future recommendations at the end of the work.
Zpracujte průzkumy ve formě dotazníkového šetření a polostrukturovaných rozhovorů. Vyhodnoťte získaná data a vyvodťe relevantní závěry.
Na základě zjištěných výsledků zodpovězte výzkumné otázky a zhodnoťte přínosy práce pro praktické využití, formulujte doporučení pro zkoumanou oblast.
Seznam doporučené literatury
Bittnerová, D. & Moravcová, M. eds., 2010. Etnické komunity: v kulturní a sociální různosti, Praha: FHS UK. ISBN 9788087398081.
Přikrylová, Jana, 2019. Moderní marketingová komunikace. 2., zcela přepracované vydání, Praha: Grada Publishing. Expert (Grada). ISBN 978-80-271-0787-2.
Slavík, J., 2014. Marketing a strategické řízení ve veřejných službách: jak poskytovat zákaznicky orientované veřejné služby, Praha: Grada. ISBN 9788024748191.
Vaníček, J., Bejdáková, B. & Jarolímková, L., 2021. Nové trendy ve venkovském cestovním ruchu, Praha: Oeconomica, nakladatelství VŠE. ISBN 978-80-245-2436-8.
Vaštíková, M., 2014. Marketing služeb: efektivně a moderně. 2., aktualiz. a rozš. vyd., Praha: Grada. ISBN 9788024750378.
Weaver, D.B., 2006. Sustainable tourism: theory and practice, Amsterdam: Elsevier Butterworth-Heinemann. ISBN 978-0-7506-6438-7.
Wirtz, J., 2017. Winning in service markets: success through people, technology and strategy, Hackensack: World Scientific. ISBN 978-1-944659-05-9.
Zelenka, J., 2010. Marketing cestovního ruchu, Praha: Univerzita Jana Amose Komenského. ISBN 9788086723952.
Seznam doporučené literatury
Bittnerová, D. & Moravcová, M. eds., 2010. Etnické komunity: v kulturní a sociální různosti, Praha: FHS UK. ISBN 9788087398081.
Přikrylová, Jana, 2019. Moderní marketingová komunikace. 2., zcela přepracované vydání, Praha: Grada Publishing. Expert (Grada). ISBN 978-80-271-0787-2.
Slavík, J., 2014. Marketing a strategické řízení ve veřejných službách: jak poskytovat zákaznicky orientované veřejné služby, Praha: Grada. ISBN 9788024748191.
Vaníček, J., Bejdáková, B. & Jarolímková, L., 2021. Nové trendy ve venkovském cestovním ruchu, Praha: Oeconomica, nakladatelství VŠE. ISBN 978-80-245-2436-8.
Vaštíková, M., 2014. Marketing služeb: efektivně a moderně. 2., aktualiz. a rozš. vyd., Praha: Grada. ISBN 9788024750378.
Weaver, D.B., 2006. Sustainable tourism: theory and practice, Amsterdam: Elsevier Butterworth-Heinemann. ISBN 978-0-7506-6438-7.
Wirtz, J., 2017. Winning in service markets: success through people, technology and strategy, Hackensack: World Scientific. ISBN 978-1-944659-05-9.
Zelenka, J., 2010. Marketing cestovního ruchu, Praha: Univerzita Jana Amose Komenského. ISBN 9788086723952.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studentku na státních závěrečných zkouškách. Studentka představil zkušební komisi svou bakalářskou práci dle předepsané struktury. Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Student dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky. V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponentka):
Jakým způsobem (podle jakého klíče) jste určila prvky inkluze využité v dotazníkovém šetření a zpracované v kapitole 5.3.3?
Zdůvodněte výběr ukázky inkluzivní komunikace č. 1 – návštěvnické karty Berounska. Jaký prvek inkluzivní komunikace byl zde využit?
Jak by měla na základě vašich zjištění vypadat například brožura města Zlín využívající prvky inkluze? Co by stručně měla/neměla obsahovat?