Bakalářská práce pojednává o využití mobilních eye trackingových brýlí v podnikové prodejně firmy Váhala a spol. s r.o. Jedná se o in-store monitoring prodejny s potravinami, ve které je zhruba 50 % výrobků právě od firmy Váhala a spol. s r.o. Cílem práce je zmonitorovat prostředí prodejny, rozložení produktů, efektivitu komunikačních prvků, které působí na zákazníka. V teoretické části se práce věnuje tématům jako maloobchod, fyziologii oka a plynule navazuje na neuromarketing a metodu eye trackingu. Praktická část pak obeznamuje o zkoumaném objektu a samotný výzkum eye trackingovou metodou obohacenou o hloubkový rozhovor.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with the use of mobile eye tracking glasses in the Váhala Ltd. Company store. It is an in-store monitoring of a grocery store, in which about 50 % of products are from Váhala Ltd. Company. The aim of the work is to monitor the environment of the store, the layout of products, the effectiveness of communication elements that affect the customer. The theoretical part of the thesis deals with topics such as retail and the physiology of the eye and smoothly follows to neuromarketing and eye tracking. The practical part then introduces the research object and the research itself using the eye tracking method enriched with an in-depth interview.
Bakalářská práce pojednává o využití mobilních eye trackingových brýlí v podnikové prodejně firmy Váhala a spol. s r.o. Jedná se o in-store monitoring prodejny s potravinami, ve které je zhruba 50 % výrobků právě od firmy Váhala a spol. s r.o. Cílem práce je zmonitorovat prostředí prodejny, rozložení produktů, efektivitu komunikačních prvků, které působí na zákazníka. V teoretické části se práce věnuje tématům jako maloobchod, fyziologii oka a plynule navazuje na neuromarketing a metodu eye trackingu. Praktická část pak obeznamuje o zkoumaném objektu a samotný výzkum eye trackingovou metodou obohacenou o hloubkový rozhovor.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with the use of mobile eye tracking glasses in the Váhala Ltd. Company store. It is an in-store monitoring of a grocery store, in which about 50 % of products are from Váhala Ltd. Company. The aim of the work is to monitor the environment of the store, the layout of products, the effectiveness of communication elements that affect the customer. The theoretical part of the thesis deals with topics such as retail and the physiology of the eye and smoothly follows to neuromarketing and eye tracking. The practical part then introduces the research object and the research itself using the eye tracking method enriched with an in-depth interview.
Vypracujte rešerži literárních zdrojů vztahující se k tématu práce.
Stanovte cíl a účel práce, formulujte výzkumné otázky a definujte metodiku výzkumu.
Představte a popište objekt výzkumu.
Uskutečněte šetření dle stanovené metodiky.
Proveďte analýzu a interpretaci získaných dat a zodpovězte výzkumné otázky.
Vyhodnoťte přínos práce, formulujte závěry a navrhněte doporučení.
Zásady pro vypracování
Vypracujte rešerži literárních zdrojů vztahující se k tématu práce.
Stanovte cíl a účel práce, formulujte výzkumné otázky a definujte metodiku výzkumu.
Představte a popište objekt výzkumu.
Uskutečněte šetření dle stanovené metodiky.
Proveďte analýzu a interpretaci získaných dat a zodpovězte výzkumné otázky.
Vyhodnoťte přínos práce, formulujte závěry a navrhněte doporučení.
Seznam doporučené literatury
CIMLER, Petr a Dana ZADRAŽILOVÁ, 2007. Retail management. Praha: Management Press, 307 s. ISBN 978-80-7261-167-6.
FORET, Miroslav, 2012. Marketingový průzkum: Poznáváme svoje zákazníky. 2. aktualizované vydání. Brno: BizBooks. 114 s. ISBN 978-80-265-0038-4
PFEIFER, Rolf a Christian SCHEIER, 2001. Understanding Intelligence. Massachusetts: The Mit Press. 681 s. ISBN 978-0-262-16181-7. Dostupné také online z: https://terrorgum.com/tfox/books/understandingintelligence.pdf
TAHAL, Radek a kolektiv, 2022. Marketingový výzkum: postupy, metody, trendy. 2. vydání. Praha: Grada Publishing. 296 s. ISBN 978-80-271-3535-6.
VYSEKALOVÁ, Jitka a kolektiv, 2011. Chování zákazníka: Jak odkrýt tajemství "černé skříňky." Praha: Grada Publishing. 360 s. ISBN 978-80-247-3528-3.
Seznam doporučené literatury
CIMLER, Petr a Dana ZADRAŽILOVÁ, 2007. Retail management. Praha: Management Press, 307 s. ISBN 978-80-7261-167-6.
FORET, Miroslav, 2012. Marketingový průzkum: Poznáváme svoje zákazníky. 2. aktualizované vydání. Brno: BizBooks. 114 s. ISBN 978-80-265-0038-4
PFEIFER, Rolf a Christian SCHEIER, 2001. Understanding Intelligence. Massachusetts: The Mit Press. 681 s. ISBN 978-0-262-16181-7. Dostupné také online z: https://terrorgum.com/tfox/books/understandingintelligence.pdf
TAHAL, Radek a kolektiv, 2022. Marketingový výzkum: postupy, metody, trendy. 2. vydání. Praha: Grada Publishing. 296 s. ISBN 978-80-271-3535-6.
VYSEKALOVÁ, Jitka a kolektiv, 2011. Chování zákazníka: Jak odkrýt tajemství "černé skříňky." Praha: Grada Publishing. 360 s. ISBN 978-80-247-3528-3.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předsedkyně komise přivítala studenta na státních závěrečných zkouškách.
Student představil zkušební komisi svou bakalářskou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Student dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
1. V metodice uvádíte, že výsledky Vašeho výzkumu srovnáte s interními daty. Takové srovnání jsem v textu nenalezla. Které informace jste měl na mysli a které souvislosti vyzdvihujete jako užitečné pro další komunikaci firmy?
2. V metodice dále zmiňujete, že „ihned po dokončení výzkumu eye trackingovými brýlemi bude testované osobě ukázána dráha zraku…“ Provedl jste takové zpětné dotazování? Z interpretace výsledků to nevyplývá.
V rámci zodpovězení VO1 uvádíte, že největší pozornost byla věnována masným produktům a vysvětlujete to tím, že respondenti potřebovali čas na prostudování obalů. To je Vaše domněnka nebo Vám to respondenti potvrdili v rámci rozhovorů? Nemyslíte, že by na tuto skutečnost mohlo mít třeba vliv i to, do jaké prodejny šli nakupovat nebo to, že očekávali, že budou odpovídat na otázky týkající se tohoto sektoru prodejny?
3. Měl jste před výzkumem nějaké vlastní předpoklady, jak může vypadat cesta zákazníka prodejnou, které produkty je zaujmou apod.? Potvrdila se Vaše očekávání?
Členové zkušební komise položili uvedené otázky:
Káčerková: Co všechno ovlivňuje to, že lidé chodí v prodejně proti směru hodinových ručiček?
Šramová: Sledoval jste, zda je zákazník nový nebo stálý? To mohlo výzkum ovlinit.