Bakalářská práce se zabývá marketingem ve zdravotnictví v souvislosti s dobrovolným dárcovstvím krve. Cílem této práce je zjistit možnosti využití komunikace vybraného transfuzního oddělení s Generací Z prostřednictvím sociálních sítí. V teoretické části jsou pomocí literatury definovány pojmy z oblasti marketingu, sociálního marketingu, digitálního marketingu a dárcovství krve. Praktická část prostřednictvím kvantitativního dotazníkového šetření zkoumá motivy studentů k dárcovství krve a jejich komunikační zvyklosti prostřednictvím sociálních sítí. Součástí závěru jsou doporučení pro dané zdravotnické zařízení.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis addresses marketing in healthcare in the context of blood drive volunteering. The aim of the study is to determine options for making use of communication of the selected blood bank with Generation Z, using social media. The theoretical part of the thesis focuses on describing terms of marketing, social marketing, digital marketing, and blood donation. The practical part investigates the motivation of students for blood donation and their communication habits via social media, by means of a quantitative survey. The conclusion includes recommendations for the given health-care facilities.
Klíčová slova
Sociální marketing, digitální marketing, sociální sítě, Generace Z, krev, dárcovství krve, zdravotnictví, transfuzní oddělení.
Klíčová slova v angličtině
Social marketing, digital marketing, social media, Generation Z, blood, blood donation, health care, blood bank.
Rozsah průvodní práce
71 s. (89 913 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá marketingem ve zdravotnictví v souvislosti s dobrovolným dárcovstvím krve. Cílem této práce je zjistit možnosti využití komunikace vybraného transfuzního oddělení s Generací Z prostřednictvím sociálních sítí. V teoretické části jsou pomocí literatury definovány pojmy z oblasti marketingu, sociálního marketingu, digitálního marketingu a dárcovství krve. Praktická část prostřednictvím kvantitativního dotazníkového šetření zkoumá motivy studentů k dárcovství krve a jejich komunikační zvyklosti prostřednictvím sociálních sítí. Součástí závěru jsou doporučení pro dané zdravotnické zařízení.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis addresses marketing in healthcare in the context of blood drive volunteering. The aim of the study is to determine options for making use of communication of the selected blood bank with Generation Z, using social media. The theoretical part of the thesis focuses on describing terms of marketing, social marketing, digital marketing, and blood donation. The practical part investigates the motivation of students for blood donation and their communication habits via social media, by means of a quantitative survey. The conclusion includes recommendations for the given health-care facilities.
Klíčová slova
Sociální marketing, digitální marketing, sociální sítě, Generace Z, krev, dárcovství krve, zdravotnictví, transfuzní oddělení.
Klíčová slova v angličtině
Social marketing, digital marketing, social media, Generation Z, blood, blood donation, health care, blood bank.
Zásady pro vypracování
Rešerše odborné literatury z oblasti marketingu vztahující se k danému tématu, tj. marketing ve zdravotnictví, sociální marketing, marketing na sociálních sítích se zaměřením na danou cílovou skupinu
Stanovení cílů práce, metody a výzkumných otázek
Nastavení a realizace marketingového průzkum v dané cílové skupině formou kvantitativní metody.
Zodpovězení výzkumných otázek a stanovení závěrů na základě analýzy získaných dat.
Zásady pro vypracování
Rešerše odborné literatury z oblasti marketingu vztahující se k danému tématu, tj. marketing ve zdravotnictví, sociální marketing, marketing na sociálních sítích se zaměřením na danou cílovou skupinu
Stanovení cílů práce, metody a výzkumných otázek
Nastavení a realizace marketingového průzkum v dané cílové skupině formou kvantitativní metody.
Zodpovězení výzkumných otázek a stanovení závěrů na základě analýzy získaných dat.
Seznam doporučené literatury
BAČUVČÍK, Radim a Lenka HARANTOVÁ. Sociální marketing. Zlín: Radim Bačuvčík - VeRBuM, 2016. ISBN 978-80-87500-80-4.
GIL, Carlos. Konec marketingu: ovládněte trh prostřednictvím svých zákazníků na sociálních sítích. Přeložil Ivana SÝKOROVÁ. Praha: Grada, 2021. ISBN 978-80-271-1296-8.
KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER. Marketing management. [4. vyd.]. Přeložil Tomáš JUPPA, přeložil Martin MACHEK. Praha: Grada, 2013. ISBN 978-80-247-4150-5.
LOSEKOOT, Michelle a Eliška VYHNÁNKOVÁ. Jak na sítě: ovládněte čtyři principy úspěchu na sociálních sítích. V Brně: Jan Melvil Publishing, 2019. Žádná velká věda. ISBN 978-80-7555-084-2.
ZLÁMAL, Jaroslav. Marketing ve zdravotnictví. Brno: Národní centrum ošetřovatelství a nelékařských zdravotnických oborů v Brně, 2006. ISBN 80-7013-441-0.
Seznam doporučené literatury
BAČUVČÍK, Radim a Lenka HARANTOVÁ. Sociální marketing. Zlín: Radim Bačuvčík - VeRBuM, 2016. ISBN 978-80-87500-80-4.
GIL, Carlos. Konec marketingu: ovládněte trh prostřednictvím svých zákazníků na sociálních sítích. Přeložil Ivana SÝKOROVÁ. Praha: Grada, 2021. ISBN 978-80-271-1296-8.
KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER. Marketing management. [4. vyd.]. Přeložil Tomáš JUPPA, přeložil Martin MACHEK. Praha: Grada, 2013. ISBN 978-80-247-4150-5.
LOSEKOOT, Michelle a Eliška VYHNÁNKOVÁ. Jak na sítě: ovládněte čtyři principy úspěchu na sociálních sítích. V Brně: Jan Melvil Publishing, 2019. Žádná velká věda. ISBN 978-80-7555-084-2.
ZLÁMAL, Jaroslav. Marketing ve zdravotnictví. Brno: Národní centrum ošetřovatelství a nelékařských zdravotnických oborů v Brně, 2006. ISBN 80-7013-441-0.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předsedkyně komise přivítala studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou bakalářskou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostala prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
1. Mělo by smysl vyvinout mobilní aplikaci pro mladé pravidelné dárce?
2. Bude výzkum v budoucnu opakován s cílem zjistit trendy ve vývoji?
3. Jaký úřad / autorita v ČR dohlíží na dodržování pravidel pro reklamu ve zdravotnictví?
Členové zkušební komise položili uvedené otázky:
Šramová: Uvažovala jste i o podcastech ve vztahu ke generaci Z?
Káčerková: Jak moc je kampaň efektivní? Dá se změřit, jak například použití vizuálů funguje v kampani? Pracujete s remarketingem?