Cílem této bakalářské práce jsou doporučení a návrhy, jak mohou pivovary Starobrno a Šariš využívat nacionální stereotypy ve své reklamní komunikaci. Teoretická část se zabývá vymezením pojmů "reklama", "brand building" a "stereotyp" a dále nacionálními stereotypy pro dané oblasti. Praktická část je složena z analýzy reklamní komunikace pivovarů a polostrukturovaného rozhovoru se zástupcem marketingového oddělení pivovaru Šariš. V závěru se nachází zodpovězení výzkumných otázek, na základě kterých budou navrhnuta doporučení a návrhy, jak mohou pivovary s nacionálními stereotypy v reklamě dále pracovat.
Annotation in English
The aim of this bachelor thesis is to suggest recommendations and suggestions on how Starobrno and Šariš breweries can use national stereotypes in their advertising communication. The theoretical part deals with the definition of the terms "advertising", "brand building" and "stereotype" as well as national stereotypes for the given area. The practical part consists of an analysis of advertising communication of breweries and a semi-structured interview with a representative of the Šariš brewery's marketing department. In the conclusion, answers to the research questions can be found, and based on them recommendations and suggestions are made on how breweries can continue to work with national stereotypes in advertising.
Keywords
stereotyp, nacionální stereotyp, reklama, pivo
Keywords in English
stereotype, national stereotype, advertising, beer
Length of the covering note
56 s. (87 256 znaků)
Language
CZ
Annotation
Cílem této bakalářské práce jsou doporučení a návrhy, jak mohou pivovary Starobrno a Šariš využívat nacionální stereotypy ve své reklamní komunikaci. Teoretická část se zabývá vymezením pojmů "reklama", "brand building" a "stereotyp" a dále nacionálními stereotypy pro dané oblasti. Praktická část je složena z analýzy reklamní komunikace pivovarů a polostrukturovaného rozhovoru se zástupcem marketingového oddělení pivovaru Šariš. V závěru se nachází zodpovězení výzkumných otázek, na základě kterých budou navrhnuta doporučení a návrhy, jak mohou pivovary s nacionálními stereotypy v reklamě dále pracovat.
Annotation in English
The aim of this bachelor thesis is to suggest recommendations and suggestions on how Starobrno and Šariš breweries can use national stereotypes in their advertising communication. The theoretical part deals with the definition of the terms "advertising", "brand building" and "stereotype" as well as national stereotypes for the given area. The practical part consists of an analysis of advertising communication of breweries and a semi-structured interview with a representative of the Šariš brewery's marketing department. In the conclusion, answers to the research questions can be found, and based on them recommendations and suggestions are made on how breweries can continue to work with national stereotypes in advertising.
Keywords
stereotyp, nacionální stereotyp, reklama, pivo
Keywords in English
stereotype, national stereotype, advertising, beer
Research Plan
Zpracujte teoretická východiska týkající se problematiky stereotypů, předsudků a nacionality v reklamě.
Stanovte cíl práce, formulujte výzkumné otázky a zvolte vhodné výzkumné metody.
Realizujte primární výzkum za účelem splnění cíle práce.
Vyhodnoťte a interpretujte výsledky primárního výzkumu, zodpovězte výzkumné otázky a navrhněte zlepšení jak se stereotypy lépe v reklamě pracovat.
Research Plan
Zpracujte teoretická východiska týkající se problematiky stereotypů, předsudků a nacionality v reklamě.
Stanovte cíl práce, formulujte výzkumné otázky a zvolte vhodné výzkumné metody.
Realizujte primární výzkum za účelem splnění cíle práce.
Vyhodnoťte a interpretujte výsledky primárního výzkumu, zodpovězte výzkumné otázky a navrhněte zlepšení jak se stereotypy lépe v reklamě pracovat.
Recommended resources
EGAN, John. 2015. Marketing communications. Second edition. Los Angeles: Sage. 420 s. ISBN: 978-1-4462-5903-0.
GRAF, Sylvie, Martina HŘEBÍČKOVÁ, Magda PETRJÁNOŠOVÁ a Alicja LEIX. Česši a jejich sousedé: meziskupinové postoje a kontakt ve střední Evropě. Praha: Academia 2015. ISBN 978-88-020-0248-93.
LIPPMANN, Walter, 2015. Veřejné mínění. Přeložil Ladislav KÖPPL. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-0939-3.
VYSEKALOVÁ, Jitka a Jiří MIKEŠ. 2003. Reklama: jak dělat reklamu. Praha: Grada. Poradce pro praxi. ISBN 802-47-055-75.
Recommended resources
EGAN, John. 2015. Marketing communications. Second edition. Los Angeles: Sage. 420 s. ISBN: 978-1-4462-5903-0.
GRAF, Sylvie, Martina HŘEBÍČKOVÁ, Magda PETRJÁNOŠOVÁ a Alicja LEIX. Česši a jejich sousedé: meziskupinové postoje a kontakt ve střední Evropě. Praha: Academia 2015. ISBN 978-88-020-0248-93.