Tato bakalářská práce je věnována právě probíhajícímu redesignu webových stránek Slováckého divadla Uherské Hradiště. Teoretická část se zaměřuje na online marketingovou komunikaci a hlavně pak na jeden z jejích nejzákladnějších nástrojů - webové stránky. Popsány jsou klíčové vlastnosti webových stránek včetně jejich životnosti, která určuje, kdy je čas na změnu, tedy redesign. Dále jsou popsány důvody, které organizaci k redesignu vedou. Praktická část je zaměřena na historii webových stránek Slováckého divadla, na jejich současný stav a díky rozhovorům s uměleckým šéfem Slováckého divadla Lukášem Kopeckým a grafikem Štěpánem Žampachem i na důvody jejich redesignu a cíle, které by měl redesign přinést. Analytická část opřená o kvalitativní výzkum mezi aktivními uživateli webu pak vyhodnocuje, zda organizace a grafik kladou důraz na stejné části webu jako jeho uživatelé a jak uživatelé hodnotí grafické návrhy budoucí podoby webu Slováckého divadla.
Anotace v angličtině
This bachelor's thesis is dedicated to the ongoing redesign of the website of the Slovácké divadlo Uherské Hradiště. The theoretical part focuses on online marketing communication and especially on one of its most basic tools - websites. The key features of websites are described, including their lifespan, which determines when it is time for a change, i.e. a redesign. Next, the reasons that lead the organization to redesign are described. The practical part is focused on the history of the Slovácké divadlo´s website, their current state and, thanks to interviews with the artistic director of the Slovácké divadlo Lukáš Kopecký and graphic artist Štěpán Žampach, the reasons for their redesign and the goals that the redesign should bring. The analytical part, based on qualitative research among active website users, then evaluates whether the organization and the graphic designer emphasize the same parts of the website as its users and how users evaluate the graphic designs of the future form of the Slovácké divadlo´s website.
Tato bakalářská práce je věnována právě probíhajícímu redesignu webových stránek Slováckého divadla Uherské Hradiště. Teoretická část se zaměřuje na online marketingovou komunikaci a hlavně pak na jeden z jejích nejzákladnějších nástrojů - webové stránky. Popsány jsou klíčové vlastnosti webových stránek včetně jejich životnosti, která určuje, kdy je čas na změnu, tedy redesign. Dále jsou popsány důvody, které organizaci k redesignu vedou. Praktická část je zaměřena na historii webových stránek Slováckého divadla, na jejich současný stav a díky rozhovorům s uměleckým šéfem Slováckého divadla Lukášem Kopeckým a grafikem Štěpánem Žampachem i na důvody jejich redesignu a cíle, které by měl redesign přinést. Analytická část opřená o kvalitativní výzkum mezi aktivními uživateli webu pak vyhodnocuje, zda organizace a grafik kladou důraz na stejné části webu jako jeho uživatelé a jak uživatelé hodnotí grafické návrhy budoucí podoby webu Slováckého divadla.
Anotace v angličtině
This bachelor's thesis is dedicated to the ongoing redesign of the website of the Slovácké divadlo Uherské Hradiště. The theoretical part focuses on online marketing communication and especially on one of its most basic tools - websites. The key features of websites are described, including their lifespan, which determines when it is time for a change, i.e. a redesign. Next, the reasons that lead the organization to redesign are described. The practical part is focused on the history of the Slovácké divadlo´s website, their current state and, thanks to interviews with the artistic director of the Slovácké divadlo Lukáš Kopecký and graphic artist Štěpán Žampach, the reasons for their redesign and the goals that the redesign should bring. The analytical part, based on qualitative research among active website users, then evaluates whether the organization and the graphic designer emphasize the same parts of the website as its users and how users evaluate the graphic designs of the future form of the Slovácké divadlo´s website.
Zpracujte teoretická východiska práce, formulujte výzkumné otázky pro dosažení cíle práce a definujte cíl a metodiku práce.
Pomocí kvalitativního výzkumu analyzujte, jak na uživatele působí webové stránky Slováckého divadla Uherské Hradiště z hlediska estetického vnímání.
Pomocí kvalitativního výzkumu zjistěte, jak uživatelé hodnotí vizuální změnu webových stránek, uživatelskou přívětivost i informační obsah.
Proveďte analytický rozbor dat a odpovězte na výzkumné otázky.
Na základě získaných dat navrhněte doporučení. Zhodnoťte přínos práce a její využitelnost v praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracujte teoretická východiska práce, formulujte výzkumné otázky pro dosažení cíle práce a definujte cíl a metodiku práce.
Pomocí kvalitativního výzkumu analyzujte, jak na uživatele působí webové stránky Slováckého divadla Uherské Hradiště z hlediska estetického vnímání.
Pomocí kvalitativního výzkumu zjistěte, jak uživatelé hodnotí vizuální změnu webových stránek, uživatelskou přívětivost i informační obsah.
Proveďte analytický rozbor dat a odpovězte na výzkumné otázky.
Na základě získaných dat navrhněte doporučení. Zhodnoťte přínos práce a její využitelnost v praxi.
Seznam doporučené literatury
ANDERSON, Stephen P. Přitažlivý interaktivní design: jak vytvářet uživatelsky přívětivé produkty. Brno: Computer Press, 2012. ISBN 978-80-251-3722-2.
KARLÍČEK, Miroslav a Petr KRÁL. Marketingová komunikace: jak komunikovat na našem trhu. Praha: Grada, 2011. ISBN 978-80-247-3541-2.
KRUG, Steve. Nenuťte uživatele přemýšlet!: praktický průvodce testováním a opravou chyb použitelnost [sic] webu. Brno: Computer Press, 2010. ISBN 978-80-251-2923-4.
ŘEZÁČ, Jan. Web ostrý jako břitva: návrh fungujícího webu pro webdesignery a zadavatele projektů. Vydání druhé. [Brno]: House of Řezáč, 2016. ISBN 978-80-270-0644-1.
BUREŠOVÁ, Jitka. Online marketing: od webových stránek k sociálním sítím. Praha: Grada Publishing, 2022. Expert (Grada). ISBN 978-80-271-1680-5.
Seznam doporučené literatury
ANDERSON, Stephen P. Přitažlivý interaktivní design: jak vytvářet uživatelsky přívětivé produkty. Brno: Computer Press, 2012. ISBN 978-80-251-3722-2.
KARLÍČEK, Miroslav a Petr KRÁL. Marketingová komunikace: jak komunikovat na našem trhu. Praha: Grada, 2011. ISBN 978-80-247-3541-2.
KRUG, Steve. Nenuťte uživatele přemýšlet!: praktický průvodce testováním a opravou chyb použitelnost [sic] webu. Brno: Computer Press, 2010. ISBN 978-80-251-2923-4.
ŘEZÁČ, Jan. Web ostrý jako břitva: návrh fungujícího webu pro webdesignery a zadavatele projektů. Vydání druhé. [Brno]: House of Řezáč, 2016. ISBN 978-80-270-0644-1.
BUREŠOVÁ, Jitka. Online marketing: od webových stránek k sociálním sítím. Praha: Grada Publishing, 2022. Expert (Grada). ISBN 978-80-271-1680-5.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předsedkyně komise přivítala studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou bakalářskou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostala prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
Máte nějaké povědomí o současných trendech webdesignu (nástup ,,neobrutalismu“, retro písma, pixelované fonty a obrázky, rozšířená a virtuální realita, optimalizace, responsibilita a přístupnost......)
Členové zkušební komise položili uvedené otázky:
Šramová: Víte kolik za zpracování webové stránky účtuje designér, který redesignuje stránku a kolik programátor, který vše nahazuje od začátku?