Tato bakalářská práce se zabývá tematickou analýzou a diskurzem mezi podnikateli v MLM marketingu a jeho zastoupením v Rakousku a Německu. Práce je rozdělena do dvou částí - teoretické a praktické. Teoretická část se skládá z informací o MLM-marketingu a firmě Be, teorie ke kvalitativnímu výzkumu, tematické analýzy a analýzy diskurzu. Praktická část obsahuje rozhovory se šesti podnikatelkami, které se snaží otevřít německý nebo rakouský trh pro firmu Be, která se mimo jiné zabývá především MLM-marketingem. Každá z těchto podnikatelek odpovídala na 13 otázek. Ve vybraných otázkách bude analyzován diskurz a provedena tematická analýza. Cílem této práce je zjistit, jaké zkušenosti mají tito podnikatelé s rakouskou a německou populací v oblasti MLM-marketingu, jaké kroky podnikají směrem ke svému podnikání a jak o něm hovoří.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with thematic analysis and discourse among entrepreneurs in MLM marketing and its representation in Austria and Germany. The thesis is divided into two parts - theoretical and practical. The theoretical part consists of information about MLM-marketing and the firm Be, theory to qualitative research, thematic analysis and discourse analysis. The practical part contains interviews with 6 female entrepreneurs who are trying to open the German or Austrian market for the company Be, which among other things deals mainly with MLM-marketing. Each of these businesswomen answered 13. questions. In the selected questions the discourse will be analyzed, and a thematic analysis will be performed. The aim of the thesis is to find out what experiences these entrepreneurs have with the Austrian and German population in the field of MLM-marketing, what steps they take towards their business and how they talk about it.
Tato bakalářská práce se zabývá tematickou analýzou a diskurzem mezi podnikateli v MLM marketingu a jeho zastoupením v Rakousku a Německu. Práce je rozdělena do dvou částí - teoretické a praktické. Teoretická část se skládá z informací o MLM-marketingu a firmě Be, teorie ke kvalitativnímu výzkumu, tematické analýzy a analýzy diskurzu. Praktická část obsahuje rozhovory se šesti podnikatelkami, které se snaží otevřít německý nebo rakouský trh pro firmu Be, která se mimo jiné zabývá především MLM-marketingem. Každá z těchto podnikatelek odpovídala na 13 otázek. Ve vybraných otázkách bude analyzován diskurz a provedena tematická analýza. Cílem této práce je zjistit, jaké zkušenosti mají tito podnikatelé s rakouskou a německou populací v oblasti MLM-marketingu, jaké kroky podnikají směrem ke svému podnikání a jak o něm hovoří.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with thematic analysis and discourse among entrepreneurs in MLM marketing and its representation in Austria and Germany. The thesis is divided into two parts - theoretical and practical. The theoretical part consists of information about MLM-marketing and the firm Be, theory to qualitative research, thematic analysis and discourse analysis. The practical part contains interviews with 6 female entrepreneurs who are trying to open the German or Austrian market for the company Be, which among other things deals mainly with MLM-marketing. Each of these businesswomen answered 13. questions. In the selected questions the discourse will be analyzed, and a thematic analysis will be performed. The aim of the thesis is to find out what experiences these entrepreneurs have with the Austrian and German population in the field of MLM-marketing, what steps they take towards their business and how they talk about it.
Definice základních pojmů z oblasti analýzy diskurzu
Popis kroků k zahájení podnikání v Rakousku a Německu
Interview s podnikateli a jejich tematická analýza
Vyhodnocení a výsledky analýzy
Zásady pro vypracování
Studium odborné literatury
Definice základních pojmů z oblasti analýzy diskurzu
Popis kroků k zahájení podnikání v Rakousku a Německu
Interview s podnikateli a jejich tematická analýza
Vyhodnocení a výsledky analýzy
Seznam doporučené literatury
BRAUN, Virginia a Victoria CLARKE. Successful qualitative research: a practical guide for beginner. London: Sage, 2013, 400 s. ISBN: 9781847875815.
BRINKER, Klaus, CÖLFEN, Hermann a Steffen PAPPERT. Linguistische textanalyse: Eine Einführung in Grundbegriffe und Methoden. Berlin: Erich Schmidt, 2018, 190 s. ISBN: 9783503177608.
GUEST, Greg, MACQUEEN, Kathleen a Emily NAMEY. Applied thematic analysis. Los Angeles: Sage, 2012, 295 s. ISBN: 9781412971676.
KVALE, Steinar a Svend BRINKMANN. InterViews: learning the craft of qualitative research interviewing. Thousand Oaks: Sage Publications, 2008, 354 s. ISBN: 9780761925415.
MAYRING, Philipp. Qualitative inhaltsanalyse Grundlagen und Techniken. Weinheim: Julius Beltz, 2022, 148 s. ISBN: 9783407258984.
Seznam doporučené literatury
BRAUN, Virginia a Victoria CLARKE. Successful qualitative research: a practical guide for beginner. London: Sage, 2013, 400 s. ISBN: 9781847875815.
BRINKER, Klaus, CÖLFEN, Hermann a Steffen PAPPERT. Linguistische textanalyse: Eine Einführung in Grundbegriffe und Methoden. Berlin: Erich Schmidt, 2018, 190 s. ISBN: 9783503177608.
GUEST, Greg, MACQUEEN, Kathleen a Emily NAMEY. Applied thematic analysis. Los Angeles: Sage, 2012, 295 s. ISBN: 9781412971676.
KVALE, Steinar a Svend BRINKMANN. InterViews: learning the craft of qualitative research interviewing. Thousand Oaks: Sage Publications, 2008, 354 s. ISBN: 9780761925415.
MAYRING, Philipp. Qualitative inhaltsanalyse Grundlagen und Techniken. Weinheim: Julius Beltz, 2022, 148 s. ISBN: 9783407258984.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Otázky vedoucí BP
1. In welchem Sinne ist für die Zwecke Ihrer Arbeit das Vorstellungsgespräch relevant?
2. Sie haben Interviews mit 5 Respondent*innen gemacht. Waren alle bereit, das Gespräch mit Ihnen für die Zwecke der Arbeit zu führen?
Otázky oponentky BP
1. Warum gerade das Unternehmen ''Be‘‘? Ist die unternehmerische Tätigkeit in diesem Bereich bzw. der Verkauf der Produkte gerade der Firma Be ''Frauennah‘‘?
2. Wie haben sich die Gespräche mit den Respondentinnen abgewickelt, d.h. z.B. wieviel Zeit haben die Gespräche genommen, wie konkret haben Sie bei der Bearbeitung der Gespräche vorgegangen, wie haben Sie die Respondentinnen gefunden usw.?