Bakalářská práce se zabývá problematikou vstupu společnosti JELÍNEK-TRADING spol. s r.o. na slovenský trh. Téma je zpracováváno v kontextu se zvyšujícím se podílem zahra-ničního obchodu v celkovém hospodaření společnosti a zvyšováním konkurenceschopnosti plastikářského průmyslu v zlínském regionu. Analýzou možností má práce pomoci vstupu společnosti na slovenský trh, konkrétně expanzí produktů kompostérů a kompostovacích sil. Práce shrnuje teoretické poznatky o strategickém a marketingovém rozhodování při vstupu na zahraniční trhy. Druhá část bakalářské práce obsahuje analýzu situace na sloven-ském trhu s kompostéry a současně analýzu výchozího stavu společnosti před plánovanou expanzi na nový trh. Na základě provedených analýz je stanoveno několik doporučení, jak efektivně provést strategické rozšíření působnosti společnosti na slovenském trhu.
Annotation in English
The bachelor work deals with the question of the entry of the JELINEK TRADING Ltd to the Slovak market. This topic is elaborated in the context of raising proportion of the for-eign market in the overall company‘ s economy; and growth of competitive strength in the plastic industry in the region of Zlin. This work is a conception of the analysis of the mar-ket entry opportunities of this company to the Slovak market, specifically, by the expansion of the composters and composting silos products. Besides, it sums up the theoretical knowledge about the strategic and marketing decision making when entering the foreign markets. The second parts of the bachelor work contains the analysis of the situations in the Slovak market with composters and gardening products and also the analysis of the starting position of the company before the planned expansion to the new market. Based on the analysis made, there are several recommendations about how to make an effective strategic expansion of the company‘ s field of action in the Slovak market.
Keywords
marketing, kompostér, JELÍNEK-TRADING spol. s r.o., vstup na slovenský trh
Keywords in English
marketing, composter, JELINEK TRADING Ltd, entry to the Slovak market
Length of the covering note
66 s., 2 s. obr. příloh
Language
CZ
Annotation
Bakalářská práce se zabývá problematikou vstupu společnosti JELÍNEK-TRADING spol. s r.o. na slovenský trh. Téma je zpracováváno v kontextu se zvyšujícím se podílem zahra-ničního obchodu v celkovém hospodaření společnosti a zvyšováním konkurenceschopnosti plastikářského průmyslu v zlínském regionu. Analýzou možností má práce pomoci vstupu společnosti na slovenský trh, konkrétně expanzí produktů kompostérů a kompostovacích sil. Práce shrnuje teoretické poznatky o strategickém a marketingovém rozhodování při vstupu na zahraniční trhy. Druhá část bakalářské práce obsahuje analýzu situace na sloven-ském trhu s kompostéry a současně analýzu výchozího stavu společnosti před plánovanou expanzi na nový trh. Na základě provedených analýz je stanoveno několik doporučení, jak efektivně provést strategické rozšíření působnosti společnosti na slovenském trhu.
Annotation in English
The bachelor work deals with the question of the entry of the JELINEK TRADING Ltd to the Slovak market. This topic is elaborated in the context of raising proportion of the for-eign market in the overall company‘ s economy; and growth of competitive strength in the plastic industry in the region of Zlin. This work is a conception of the analysis of the mar-ket entry opportunities of this company to the Slovak market, specifically, by the expansion of the composters and composting silos products. Besides, it sums up the theoretical knowledge about the strategic and marketing decision making when entering the foreign markets. The second parts of the bachelor work contains the analysis of the situations in the Slovak market with composters and gardening products and also the analysis of the starting position of the company before the planned expansion to the new market. Based on the analysis made, there are several recommendations about how to make an effective strategic expansion of the company‘ s field of action in the Slovak market.
Keywords
marketing, kompostér, JELÍNEK-TRADING spol. s r.o., vstup na slovenský trh
Keywords in English
marketing, composter, JELINEK TRADING Ltd, entry to the Slovak market
Research Plan
Úvod
I. Teoretická část
Zpracujte literární rešerši pramenů zaměřených na problematiku strategie při vstupu na zahraniční trh.
II. Praktická část
Proveďte analýzu výchozí situace společnosti JELÍNEK-TRADING před vstupem na slovenský trh.
Analyzujte situaci na slovenském trhu s kompostéry.
Vyhodnoťte poznatky z provedených analýz a navrhněte doporučení pro firmu JELÍNEK-TRADING, spol. s r.o.
Závěr
Research Plan
Úvod
I. Teoretická část
Zpracujte literární rešerši pramenů zaměřených na problematiku strategie při vstupu na zahraniční trh.
II. Praktická část
Proveďte analýzu výchozí situace společnosti JELÍNEK-TRADING před vstupem na slovenský trh.
Analyzujte situaci na slovenském trhu s kompostéry.
Vyhodnoťte poznatky z provedených analýz a navrhněte doporučení pro firmu JELÍNEK-TRADING, spol. s r.o.
Závěr
Recommended resources
[1] KOZEL, A. Moderní marketingový výzkum. 1. vyd. Zlín : Grada Publishing, a.s., 2006. 280 s. ISBN 80-7318-033-2. n
[2] KURTZ, L. D., BOONE, E. L. Principles of Marketing. 12. vyd. USA: Thomson Learning, 2006. 656 s. ISBN 0-324-32379-4.
[3] KOTLER, P., WONG, V., SAUNDERS, J., GARY, A. Moderní marketing. Praha: Grada, 2007. 156 s. ISBN 878-80-247-1970-2.
[4] CAYWOOD, C. Public relations : Řízená komunikace podniku s veřejností. 1. vyd. Brno : Computer Press, 2003. 599 s. ISBN 80-7226-866-4.
[5] DOOLE, I., LOWE, R. International Marketing Strategy. 2nd edition. London : International Thomson Business Press, 1999. 572 s. ISBN 1-86152-472-2.
[6] KOTLER, P., ARMSTRONG, G. Marketing. 1. upr. vyd. Praha : Grada Publishing, a.s., 2004. 856 s. ISBN 80-247-0513-3.
Recommended resources
[1] KOZEL, A. Moderní marketingový výzkum. 1. vyd. Zlín : Grada Publishing, a.s., 2006. 280 s. ISBN 80-7318-033-2. n
[2] KURTZ, L. D., BOONE, E. L. Principles of Marketing. 12. vyd. USA: Thomson Learning, 2006. 656 s. ISBN 0-324-32379-4.
[3] KOTLER, P., WONG, V., SAUNDERS, J., GARY, A. Moderní marketing. Praha: Grada, 2007. 156 s. ISBN 878-80-247-1970-2.
[4] CAYWOOD, C. Public relations : Řízená komunikace podniku s veřejností. 1. vyd. Brno : Computer Press, 2003. 599 s. ISBN 80-7226-866-4.
[5] DOOLE, I., LOWE, R. International Marketing Strategy. 2nd edition. London : International Thomson Business Press, 1999. 572 s. ISBN 1-86152-472-2.
[6] KOTLER, P., ARMSTRONG, G. Marketing. 1. upr. vyd. Praha : Grada Publishing, a.s., 2004. 856 s. ISBN 80-247-0513-3.
Enclosed appendices
-
Appendices bound in thesis
schemes, tables
Taken from the library
Yes
Full text of the thesis
Appendices
Reviewer's report
Supervisor's report
Defence procedure record
Freiberg - Využití obchodní sítě na Slovensku, uvažoval jste o této variantě?
Zámečník - Četl jste to po sobě?