Tato bakalářská práce se zabývá online výukou a jejím dopadem na jazykové znalosti studentů v oboru Anglický jazyk pro manažerskou praxi.
Teoretická část se věnuje historii, vývoji a struktuře online výuky a jakým způsobem během ní probíhala praktická výuka jazyka.
Praktická část této bakalářské práce byla realizována formou kvalitativního výzkumu. Respondenti odpovídali na devět hlavních otázek, které se týkají průběhu online výuky. Všech pět respondentů jsou studenti oboru Anglický jazyk pro manažerskou praxi a zažili online semestry na Univerzitě Tomáše Bati. Na základě toho, co jsem zjistila
v teoretické části mé práce, jsem jejich odpovědi zhodnotila a okomentovala.
V této práci je popsáno, jakým způsobem byla výuka vedena během online režimu a jaký dopad měla na jazykové schopnosti studentů. Slouží tedy jako přehled faktorů, které ovlivňovaly efektivitu online vzdělávání u studentů.
Anotace v angličtině
This Bachelor Thesis opens a new field of online teaching and its effects on the language skills of students of English for Business Administration.
The theoretical part deals with the structure of online classes and how they were organized. Also, how the practical parts of the lessons were handled.
The Practical part of this thesis is based on data collected through five qualitative interviews. Five respondents gave me answers to several questions which concerned online classes. All five respondents are students of English for Business Administration and studied several online semesters at Tomas Bata University. Their answers are compared and commented on based on the theoretical part of this paper.
This thesis describes how teaching was conducted during the online mode and the impact it had on the students' language skills. Therefore, it serves as an overview of the effects online learning had on students and all the factors that influenced its effectiveness.
Klíčová slova
online výuka, struktura výuky anglického jazyka, efektivnost
Klíčová slova v angličtině
online teaching, the structure of teaching the English language, effectiveness
Rozsah průvodní práce
39 s
Jazyk
AN
Anotace
Tato bakalářská práce se zabývá online výukou a jejím dopadem na jazykové znalosti studentů v oboru Anglický jazyk pro manažerskou praxi.
Teoretická část se věnuje historii, vývoji a struktuře online výuky a jakým způsobem během ní probíhala praktická výuka jazyka.
Praktická část této bakalářské práce byla realizována formou kvalitativního výzkumu. Respondenti odpovídali na devět hlavních otázek, které se týkají průběhu online výuky. Všech pět respondentů jsou studenti oboru Anglický jazyk pro manažerskou praxi a zažili online semestry na Univerzitě Tomáše Bati. Na základě toho, co jsem zjistila
v teoretické části mé práce, jsem jejich odpovědi zhodnotila a okomentovala.
V této práci je popsáno, jakým způsobem byla výuka vedena během online režimu a jaký dopad měla na jazykové schopnosti studentů. Slouží tedy jako přehled faktorů, které ovlivňovaly efektivitu online vzdělávání u studentů.
Anotace v angličtině
This Bachelor Thesis opens a new field of online teaching and its effects on the language skills of students of English for Business Administration.
The theoretical part deals with the structure of online classes and how they were organized. Also, how the practical parts of the lessons were handled.
The Practical part of this thesis is based on data collected through five qualitative interviews. Five respondents gave me answers to several questions which concerned online classes. All five respondents are students of English for Business Administration and studied several online semesters at Tomas Bata University. Their answers are compared and commented on based on the theoretical part of this paper.
This thesis describes how teaching was conducted during the online mode and the impact it had on the students' language skills. Therefore, it serves as an overview of the effects online learning had on students and all the factors that influenced its effectiveness.
Klíčová slova
online výuka, struktura výuky anglického jazyka, efektivnost
Klíčová slova v angličtině
online teaching, the structure of teaching the English language, effectiveness
Zásady pro vypracování
Nastudování odborné literatury
Formulace cílů práce
Sběr výzkumného materiálu
Analýza shromážděného materiálu
Popis zjištění a formulace závěru
Zásady pro vypracování
Nastudování odborné literatury
Formulace cílů práce
Sběr výzkumného materiálu
Analýza shromážděného materiálu
Popis zjištění a formulace závěru
Seznam doporučené literatury
Carliner, Saul. 2004. An Overview of Online Learning: Second Edition. Amherst: HRD Press, Inc. Dawley, Lisa. 2007. The Tools for Successful Online Teaching. Hershey: Information Science Publishing. London: Information Science Publishing. Gudea, Sorin Walter. 2008. Expectations and Demands in Online teaching: Practical Experiences. Hershey: Information Science Publishing. London: Information Science Publishing. Membrive, Veronica and Madalina Armie. 2020. Using Literature to Teach English as a Second Language. Hershey: IGI Global. Zou, Bin. 2013. Explorations of Language Teaching and Learning with Computational Assistance. Hershey: Information Science Reference.
Seznam doporučené literatury
Carliner, Saul. 2004. An Overview of Online Learning: Second Edition. Amherst: HRD Press, Inc. Dawley, Lisa. 2007. The Tools for Successful Online Teaching. Hershey: Information Science Publishing. London: Information Science Publishing. Gudea, Sorin Walter. 2008. Expectations and Demands in Online teaching: Practical Experiences. Hershey: Information Science Publishing. London: Information Science Publishing. Membrive, Veronica and Madalina Armie. 2020. Using Literature to Teach English as a Second Language. Hershey: IGI Global. Zou, Bin. 2013. Explorations of Language Teaching and Learning with Computational Assistance. Hershey: Information Science Reference.
Přílohy volně vložené
1 CD
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila svou práci. Po přečtení posudků vedoucího a oponenta byly položeny následující otázky:
Based on the information you obtained from the participants in your study, what would you say are the most effective online teaching practices?
If If you were a teacher, how would you engage passive students in online learning setting?
If you were to conduct this research again what would you do differently and why?
Define and classify language skills.
Do you know some other applications that could help the teachers to make the lessons more enjoyable and engage students more?
Do you know any other examples besides "Kahoot!"?
Did you ask teachers whether the students used any other applications?
Studentka na otázky odpověděla.